shutterstock_1460613359-e1702556931396-810x500.jpg

Generálny riaditeľ spoločnosti Rumble kritizuje potláčanie konzervatívneho obsahu spoločnosťou Google: Nie je to zasahovanie do volieb?

16
Neutral
  • Google potláča nesúhlas a kontroluje propagované naratívy.
  • Google už nie je nestranný vyhľadávač, ale manipuluje s výsledkami.
  • Skrytie politického obsahu ovplyvňuje voľby a hospodársku súťaž.
  • YouTube vytvára "pascu na myši" pre používateľov a obmedzuje prístup k informáciám.

Ak ste unavení z cenzúry a dystopických hrozieb voči občianskym slobodám, prihláste sa na Reclaim The Net.

Výkonný riaditeľ spoločnosti Rumble Chris Pavlovski reagoval na to, že spoločnosť Google potlačila vo vyhľadávači Google odkaz na exkluzívny živý prenos z debaty GOP ako príklad schopnosti a ochoty tohto giganta potláčať nesúhlas a kontrolovať, aké naratívy sa propagujú.

V rozhovore&nbsps&nbspRusellom Brandom Pavlovski poznamenal, že Google sa pozicionoval (a&nbspvďaka tomu získal obrovský podiel na trhu vyhľadávania) ako služba, ktorá poskytuje nestranné a relevantné výsledky, ale v&nbsptejto chvíli to nie je nič viac ako “vrece s&nbsptovarom, ktoré nám predali.”

Inými slovami, aj keď spoločnosť Google začínala a stala sa mimoriadne populárnou vďaka organickému vyhľadávaniu – tieto dni sú už dávno preč.

Stále však platí, že keď sa produkty a filmy propagujú na začiatku stránky namiesto najrelevantnejšieho výsledku dotazu, je to jedna vec, ale’úplne iný problém je, keď tento výkonný vyhľadávač, na ktorý sa pravidelne obracia obrovská väčšina používateľov v západnom svete, začne “skrývať” odkazy na politický obsah.

Čítajte: Bidenova kampaň požaduje cenzúru videa, na ktorom prezident blúdi na stretnutí G7

Pavlovský spomenul debatu GOP, ktorá bola exkluzívne vysielaná na Rumble, teda Rumble bolo jediné miesto, kde sa dala sledovať naživo – a napriek tomu, keď to ľudia hľadali v nádeji, že uvidia odkaz na stránku, neobjavila sa ako hlavný výsledok.

Uviedol, že namiesto toho spoločnosť Google “umiestnila” (t. j. naprogramovala svoje algoritmy na tento účel) “nejaký korporátny mediálny subjekt” ako hlavný výsledok, hoci zjavne nemal”výlučne živý prenos.

Pavlovský sa potom pýtal: “Nie je to zasahovanie do volieb?"”

Dalej vysvetlil, že takto sa dá opísať aktívne potláčanie politického obsahu zo strany voličov a obsahu, ktorý sa týka jedného z dvoch U.USA, ktoré majú zďaleka najväčší vplyv (a z ktorých nakoniec vzídu prezidenti).

Pavlovski sa dotkol aj ďalších dôsledkov “zmanipulovaného vyhľadávania” – a to, že takmer do bodky zvýhodňuje produkty spoločnosti Google (videá na YouTube, Mapy Google na zobrazovanie lokalít atď.), čím vytvára “pascu na myši” pre svojich používateľov. A ako kritici – vrátane Rumble – neustále opakujú, vážne podkopáva hospodársku súťaž.

“A to”je jeden z dôvodov, prečo sme proti nim podali žalobu. Je’pre vás veľmi ťažké ísť a hľadať niečo, čo’je relevantné, a nájsť Rumble blízko vrcholu,” povedal.

Brand poznamenal, že YouTube (Google) je mocný subjekt, ktorý sa v istom zmysle stal “kurátorom reality” – “vidíte len určité príbehy, máte prístup len k určitým myšlienkam.”

Pretlačené so súhlasom Reclaim The Net.