Paul Badde je novinár a autor, ktorý bol špeciálne obdarený niekoľkými ohromujúcimi objavmi. Z nejakého dôvodu sa k nemu dostalo, aby pomohol kresťanstvu obnoviť úžasné obrazy a predmety našej milovanej katolíckej viery. Zohral aj historickú úlohu, keď v roku 2005 pomohol zmariť pápežskú voľbu Jorgeho Bergoglia.
LifeSiteNews sa v minulosti zmienil o Baddeho’správe o náleze Svätej tváre z Manoppella, závoja, ktorý obsahuje odtlačok tváre Ježiša Krista a pochádza pravdepodobne z okamihu jeho zmŕtvychvstania. Ide o hodvábny závoj, ktorý sa uchováva v kostole v talianskom pohorí Abruzzo a ktorý na sebe neobsahuje žiadne stopy farby. To znamená, že nie je vyrobená človekom. Vďaka Baddeho’objavom to nebol nikto iný ako pápež Benedikt XVI, kto v roku 2006 vykonal púť k tejto pravej tvári nášho Pána.
Ale nielen to. Badde okrem iného dokázal v Jeruzaleme nájsť aj samotný súdny kameň, na ktorom mohol byť na Veľký piatok súdený samotný Ježiš Kristus Ponciom Pilátom. Je to vzrušujúci príbeh a LifeSite odporúča našim čitateľom, aby si ho vypočuli tu.
Paulovi Baddemu sa pri jeho najnovšom veľkom objave podarilo nájsť obraz, ktorý s najväčšou pravdepodobnosťou namaľoval sám svätý Lukáš. Obraz je materským obrazom a ikonou mnohých ďalších obrazov na Západe a Východe, ktoré majú povesť obrazov súvisiacich so svätým Lukášom.
Paul Badde dokonca zachádza tak ďaleko, že tvrdí, že to bol začiatok upustenia kresťanského Západu’od židovského zákazu zobrazovania Boha a ľudských bytostí. Tento originálny obraz sa nazýva “Advocata” a nachádza sa v ukrytom kláštore na Monte Mario v Ríme. Od 11. storočia má povesť, že ho namaľoval svätý Lukáš.
Podobne ako pri objavení Svätej tváre z Manoppella, aj pri hľadaní originálu ikony Panny Márie sa Paul Badde stretol s ľuďmi, ktorí mu pomohli nájsť originál. Jeho pátranie trvalo približne dvadsať rokov, ktoré teraz pútavo opisuje v knihe Die Lukas-Ikone (nová kniha v nemčine).
Počas svojej novinárskej práce v Jeruzaleme na začiatku druhého tisícročia sa Badde stretol na hore Sion s ikonopiscom otcom Bernhard Maria Alter, OSB kňaza, ktorý ho ubezpečil, že v Ríme na Monte Mario existuje jeden zvláštny obraz Panny Márie – “pravá originálna ikona” súvisiaca s ostatnými obrazmi. Mnohé iné obrazy vraj namaľoval svätý Lukáš, ale zjavne pochádzajú z obdobia po živote Panny Márie tu na zemi. Ako však Badde dokáže ukázať, táto jediná maľba je datovateľná na základe techniky (vosková technika) a štýlu (podobne ako egyptské maľby z Fajumu, ktoré sa datujú do prvých storočí nášho letopočtu), a teda je možné ju vystopovať do obdobia života samotnej Panny Márie a svätého Lukáša. Okrem toho existuje text, ktorý sa zmieňuje o špeciálnom obraze Panny Márie, ktorý bol prenesený vodou, a ikona svätého Lukáša má jasné známky poškodenia vodou.
Paul Badde nás vo svojej novej knihe zavedie do obdobia, keď začal svoje pátranie, a ako sa vyvíjalo. Je to pozoruhodný a vzrušujúci príbeh. Viackrát napríklad spolu s manželkou Ellen navštívil kopec Monte Mario v Ríme, kde sa obraz nachádzal, a nakoniec ho našli skôr náhodou!
Vlani na sviatok Všetkých duší’ bol Paul Badde taký láskavý, že ma zaviedol práve do tohto kláštora a k “Advocate,” pred ktorou podal výklad o utrpení.
V tom čase ešte len písal svoju knihu, ktorá práve teraz vyšla v nemeckom jazyku vo vydavateľstve Christiana Verlag. Kniha preložená z nemčiny má výstižný názov: Ikona svätého Lukáša: Rím’skrytý div sveta.
Malba, ktorú Paul Badde objavil pred niekoľkými rokmi v Ríme, sa volá “Advocata,” alebo “Advocata Nostra,” a je uložená v dominikánskom kláštore Santa Madonna del Rosario, kde sestry túto ikonu uchovávajú a uctievajú spolu s niektorými významnými relikviami veľkých dominikánskych svätcov, vrátane relikvie sv. Dominika, svätej Kataríny Sienskej a svätého Tomáša Akvinského. Nad oltárom kostola je obraz Panny Márie, ktorá podáva svätému Dominikovi ruženec. Dá sa predstaviť, že by svätý Dominik videl vo videní Pannu Máriu, tú istú tvár, ktorá je na tejto ikone?"
Malba “Advokáta” je ohromujúca. Panna Mária je krásna a pohľad na ňu sa dotýka srdca. Panna Mária pokojne hľadí z obrazu a pozerá sa do očí pozorovateľa. Je to zrelá žena, ktorá videla utrpenie. Je však pokojná a čistá. A nedrží v náručí dieťa, čo dáva zmysel, ak si uvedomíme, že svätý Lukáš ju mal namaľovať po umučení, ukrižovaní a zmŕtvychvstaní jej Syna. Namiesto toho má ruky paralelne zdvihnuté nahor, akoby niečo držala. Badde je schopný ukázať, že existuje mnoho kópií tohto zobrazenia Panny Márie s rovnakým gestom a vzhľadom na rôznych miestach v Taliansku a inde (ako napríklad v Freisingu, Nemecko), v neposlednom rade v jaskyniach pod svätým Petrom’. Tento obraz Advocata musel byť považovaný za výnimočný, keď bol toľkokrát kopírovaný – ďalší náznak, že ide skutočne o “pôvodnú ikonu.”
Mimochodom, keďže ikona Advocata musela putovať, pravdepodobne spolu s Turínskym plátnom a Svätou plachtou z Manoppella, do Konštantínopolu, na Východe existuje množstvo ikon, ktoré sa veľmi podobajú tej Advocatovej. Ďalší znak dôležitosti tejto ikony. Vzhľadom na rozšírenosť obrazu z toho vyplýva, že ľudia museli vedieť, že ide o jednu z kľúčových ikon raného kresťanstva. Tu je príklad novoobjaveného Fresca spred 8 storočia z gréckeho ostrova Naxos, ktorý sa ohromujúco podobá na Advocatu. Ďalšiu kópiu Advocaty možno objaviť na obraze byzantského maliara z 11teho storočia, tu. Pri pohľade na tieto obrazy sa dá ľahko predpokladať, že veľkú časť ikonografie Panny Márie na Východe ovplyvnila táto pôvodná ikona svätého Lukáša.