Shutterstock_2516150913-1-810x500.jpg

Ďalšia generácia IVF vytvára vajíčka z kožných buniek, aby sa muž mohol stať otcom a matkou dieťaťa

8
Kultúra smrti

Počas nedávnej diskusie v podcaste “All-In” štyria mužskí účastníci chválili spôsob, akým sa vyvíja IVF (oplodnenie in vitro), takže jedného dňa sa už nebudú odoberať vajíčka z vaječníkov žien, ale budú sa vyrábať z kožných buniek žien alebo mužov a v akomkoľvek veku, vrátane starších ľudí.

“SUPER COOL!” zvolal občiansky novinársky účet X s viac ako 800 000 sledovateľmi v reakcii na videoklip z diskusie.

“Pre deti to’nie je‘cool.’ Je to’KRUTÉ,” odvetila konzervatívna autorka a aktivistka Katy Faustová, zakladateľka organizácie na ochranu práv detí Them Before Us.

Faustová opísala dystopickú budúcnosť, v ktorej by ďalšia fáza IVF — IVG, skratka pre “In Vitro Gametogenesis” — mohla viesť k nekonečným desivým možnostiam zla, ktoré by bolo spôsobené deťom privedeným na svet prostredníctvom tejto novej technológie.

“Človek by mohol byť otcom aj matkou dieťaťa,” vysvetlila Faustová.

“Dvaja, traja alebo štyria osemdesiatnici by mohli vytvoriť a vychovať dieťa, ktoré by sa o nich staralo,” predpovedala. “Mohli by ste sa niekomu poškriabať’na koži a vytvoriť jeho biologické dieťa bez toho, aby o tom vedel.”

Využitím technológie IVG by sa dve ženy mohli stať genetickými rodičmi toho istého dieťaťa bez toho, aby sa na jeho’vytvorení podieľal muž.

Bunky by sa mohli vziať aj mŕtvemu človeku a vytvoriť tak deti.

Technológia IVG “by umožnila párom rovnakého pohlavia mať deti, ktoré sú biologicky príbuzné obom; umožnila by jednotlivcom splodiť dieťa bez genetického prispenia iného jednotlivca; a uľahčila by “multiplexné” rodičovstvo, pri ktorom sa skupiny viac ako dvoch jednotlivcov splodia spoločne, pričom vzniknú deti, ktoré sú genetickým potomstvom ich všetkých,” poznamenal dr. Sonia Suterová z Univerzity Georgea Washingtona

Možnosti sú nekonečné.

Nekonečné.

IVG pravdepodobne povedie k oveľa väčšiemu počtu detí vyhodených ako zdravotnícky odpad

Jeden z účastníkov diskusie “All-In”, komik Andrew Schultz —, ktorý so svojou manželkou mal dieťa narodené prostredníctvom IVF — pochválil perspektívu technológie IVG ako “Fantastickú”, pretože by to bolo “pekné riešenie pre ľudí, ktorí sa snažia IVF zakázať.” Postup končí potratom 93 % všetkých detí, ktoré sa ním vytvoria.

V skutočnosti však IVG pravdepodobne povedie k tomu, že rodičia a lekári budú likvidovať oveľa vyššie percento nechcených detí ako nič viac než zdravotnícky odpad.

Bioetik Henry Greely poznamenal, že jednotlivci, páry ľubovoľnej kombinácie pohlaví, trojice alebo akékoľvek zoskupenie ľudských bytostí si budú môcť vybrať geneticky najžiadanejšie z desiatok alebo dokonca stoviek embryí, čo je oveľa viac ako počet embryí, ktoré sa teraz produkujú pre rodičov usilujúcich sa o deti prostredníctvom IVF.

IVG zvýši vyvražďovanie detí, nie ho zníži.

IVG povedie k dystopickej budúcnosti pre deti, ktoré vytvorí

Doktor Michael Parker, gynekológ a pôrodník a vtedajší prezident Katolíckej lekárskej asociácie (CMA), povedal LifeSiteNews v roku 2020, že “IVG má vážne etické obavy, pokiaľ ide o eugeniku, opatrovníctvo a zatiaľ neznáme účinky na vytvorené deti.”

“Nielenže manipulujeme s ľudským životom takým spôsobom, že s ním zaobchádzame ako s tovarom, ale vytváranie gamét z kmeňových buniek sa zdá byť analogické klonovaniu — s množstvom pokušení poškodiť vnútornú hodnotu jedinečnej ľudskej bytosti,” dodal dr. Greg F. Burke, spolupredseda etickej komisie CMA’“funkčnosť by sa uprednostnila pred dôstojnosťou, proces pred formou a želaný výsledok pred zdravými morálnymi absolútnosťami.”

“Takáto technológia, ak by sa aplikovala na rozmnožovanie, by zásadne zmenila biblický’balík’ manželstva, sexu a rozmnožovania, kde sa deti prijímajú ako dar v rámci zväzku manželstva muža a ženy,” pozoroval The Heritage Foundation’Emma Watersová. “Skutočne, je ťažké čítať Starý alebo Nový zákon bez toho, aby sme nenarazili na dlhé generačné zoznamy, kde Biblia opisuje, kto koho splodil. Takéto verše neslúžia len ako historický odkaz, ale odrážajú prirodzenú túžbu človeka vedieť, kto je a z koho pochádza.”

“Pri IVG by sa mohla stratiť generačná identita, pretože v priebehu jedného týždňa sa vytvorí — a zničí — niekoľko generácií embryí,” predpovedá Watersová. “Budú to deti odtrhnuté od tradičných vzťahov s matkou, otcom a predkami, ktoré zaplatia cenu za náš reprodukčný pokrok.’”

“Ďalšia fáza rodinnej ‘demontáže’ sa zameriava na význam pohlavia vo vzťahu rodič - dieťa,” upozornila Faustová v roku 2020. “Aktivisti využívajú súdy a zákonodarné orgány, aby odstránili niečo, čo biológia predpisuje — matku a otca.”

“Od sporu Obergefell vs. Hodges prebiehajú v celej krajine snahy o odstránenie rodového jazyka, vypustenie slov ‘matka’ a ‘otec’ zo zákonov o rodičovstve, vyžadovanie na rodných listoch uvádzať dve mamy, a určenie, že spomínanie matky a otca v zákonoch o rodičovstve je ‘protiústavné,’” pokračoval Faust. “Keď však počúvame príbehy detí s rodičmi rovnakého pohlavia, dozvedáme sa, že bez ohľadu na to, čo hovorí zákon, nemôžeme uzákoniť túžbu dieťaťa’po matke aj otcovi.”

Môže IVG viesť k odporu voči tzv. reprodukčným technológiám?

V nedávnom názorovom článku New York Times Ari Schulman, redaktor The New Atlantis: A Journal of Technology & Society, naznačil, že svet nie je’pripravený na to, čo príde po IVF.

“Keď sa technológia ako I.V.G. dostane do povedomia verejnosti, zostane nálada ohľadom reprodukčných technológií ustálená?"” pýtal sa Schulman. “Koniec koncov, Američania sa niekedy prekvapivo obracajú proti technológiám, ktoré kedysi prijímali, a dnes sme v nálade na odpor.”

“Američania sú rozčarovaní zo smartfónov pre deti, sociálnych médií, jadrovej energie a spracovaných potravín a ich niekdajšia viera v technológie, ktoré riešia najstaršie ľudské frustrácie, sa v poslednom čase oslabila,” pokračoval. “Obrat proti reprodukčným technológiám by mohol byť ďalší — aj preto, že Silicon Valley, ohnisko veľkej časti dnešnej kritiky, sa stále viac angažuje.”

“Klasicko-liberálni kritici technológie asistovanej reprodukcie, medzi ktorých sa počítam aj ja, tvrdia, že môže neeticky zmeniť príchod dieťaťa, ktoré by malo byť považované za dar, na projekt,” poznamenal Schulman. “Podnikáme projekty na realizáciu vlastných ambícií. Vykonávame kontrolu, vyberáme užitočný materiál na dosiahnutie požadovaných výsledkov a vyhadzujeme odpad.”