- Kardinál Müller kritizuje pápeža Františka za rozdeľovanie Cirkvi, ako to robia diktátori.
- Jednota Cirkvi by mala byť založená na tradičnej doktrinálnej ortodoxii.
- Niektorí prelátovia odmietajú ortodoxiu a uprednostňujú rozmanitosť pred jednotou.
- Učenie Cirkvi sa nemôže vyvíjať, je potrebné chrániť jeho večné pravdy.
Kardinál Gerhard Müller vytkol pápežovi Františkovi, že rozdeľuje, ako “všetci diktátori,” uviedol v nedeľu denník The New York Times.
“To je jeho štýl, rozdeľovať,” povedal kardinál Müller vo štvrtok pre NYT. “Všetci diktátori rozdeľujú.”
Komentár bývalého prefekta Kongregácie pre náuku viery (CDF) prišiel na margo poznámky NYT’že František potláča tradičnú latinskú omšu s odôvodnením, že to podkopáva “jednotu Cirkvi.”
Rôzne koncepcie jednoty Cirkvi zo strany prelátov’zdôrazňujú dôležitosť princípu, na ktorom je táto jednota založená. Kardinál Müller nedávno zdôraznil, že doktrinálna ortodoxia pápeža je rozhodujúca, pričom potvrdil, že jednou z hlavných úloh Cirkvi’je chrániť večnú katolícku doktrínu – práve preto bola založená CDF (teraz DDF).
Práve z dôvodu, že kardinál Müller volá po jednote založenej na ortodoxnom, tradičnom cirkevnom učení a praxi, niektorí Františkovi’stúpenci odmietajú jednotu ako cirkevnú “prioritu.”
Pripojte sa k modlitbe biskupa Stricklanda ”za svätého pápeža:
Napr. kanadský kardinál Michael Czerny, ktorý bol jedným z Františkových ”najbližších nominantov, pre NYT povedal: “Znie to naozaj dobre,” ale “znamená to zvrat.”Dodal, že pre Františkových’odporcov znamená jednota “novú introverziu” s prísľubom “vyriešenia všetkých našich problémov.”
“Ak sa ma spýtate, ‘Ako by ste pomenovali zlú stopu pre konkláve?’Povedal by som, že myšlienka, že prioritou je jednota,”pokračoval Černý, ktorý vedie Dikastérium pre podporu integrálneho ľudského rozvoja. “Jednota nemôže byť prioritnou otázkou.”
Rev. Antonio Spadaro, heterodoxný podsekretár vatikánskeho úradu pre kultúru a vzdelávanie, ktorý bol blízkym Františkovým dôverníkom, to povedal trochu inak. Opísal to, čo považuje za potrebu “rovnováhy” medzi “rozmanitosťou a jednotou”, ale zdôraznil, že zachovanie jednoty musí zabrániť “zamrznutiu Cirkvi.”
“František zachoval túto veľmi krehkú rovnováhu anposunul Cirkev vpred,” tvrdil. Aj budúci pápež musí “udržať tieto dve veci pohromade,” podľa Spadara.
Pokiaľ sa na tieto preláty pozrieme v kontexte ich predchádzajúcich vyjadrení,” poznámky naznačujú, že sa domnievajú, že Katolícka cirkev musí “rozvíjať” – teda zásadne meniť&rdash; svoje morálne učenie, čo je vzhľadom na jej poslanie chrániť ho nemožné. Spadaro je napríklad hlasným obhajcom Františkovej’ apoštolskej exhortácie Amoris Laetitia, ktorá je podľa mnohých komentátorov v priamom rozpore s učením Katolíckej cirkvi vo veľmi mnohých bodoch.
Tiež naznačil, že teológia nie je jednoznačná a definitívna, stanovenie na Twitteri v roku 2017, “2 + 2 v #Theology môže robiť 5.”
Jezuita bol zasiahol ako vinný z rúhania po tom, čo uverejnil komentár k evanjeliu, v ktorom opisuje Ježiša Krista’ako “ochromeného a bezcitného.”
Černý zo svojej strany naznačil svoje presvedčenie, že cirkevné učenie sa môže vyvíjať, keď prejavil otvorenosť diskutovať o otázke “svätenia žien.”Samotný “ženský”diakonát” bol vyhlásený za nemožný kardinálom Müllerom, ktorý a potvrdil, že učenie o nemožnosti žien prijať sviatosť svätenia v každom z troch stupňov, vrátane diakonátu, je “dogmou” viery Katolíckej cirkvi.
