Shutterstock_1428862757-810x500.jpg

SLEDUJTE: Reklama za život, ktorá rozhnevala zástancov potratov v Portugalsku

27
Kultúra života
  • Reklama oslavuje život a odmieta potraty, inšpiruje k ochrane nenarodených detí.
  • Milhão čelí kritike, ale neustále obhajuje svoje pro-life presvedčenie.
  • Potratoví aktivisti sa snažia cenzurovať reklamu, čo naznačuje ich slabosť argumentov.
  • Milhão je vzorom pre ostatných, ktorí sa neboja brániť život a hodnoty.

Televízna reklama za ochranu života, ktorú v Portugalsku financoval a spustil konzervatívny podnikateľ a multimilionár Miguel Milhão, vyvolala širokú diskusiu a ostrú reakciu zo strany aktivistov za potraty.

Zobrazuje mladú ženu na operačnej sále, pravdepodobne na potratovej klinike, ktorá sa chystá podstúpiť interrupciu. Podľa Milhão je reklama “umeleckou poctou jeho matke, ktorá ako mladá, iba 19-ročná žena statočne odmietla potrat Miguela … otrasným odsúdením potratov a ich hlavného podporovateľa, portugalského štátu.”

Video sa začína 23-ročnou Joanou. Keď sa chystá na interrupciu, video ukazuje rad žien, ktoré si berú lístky, dopravníkový pás kupujúcich interrupciu. Pieseň v podaní Joelissa Camposa je spievaná z pohľadu dieťaťa. “Som ozvenou nemožného/ Po toľkom utrpení/ Som zázrak/ Prežil som,”spieva dieťa. “Buď bojovníkom/ nie ustráchaným/ Bez strachu z toho, čo príde/ ’Pretože som mocný/ Život je vždy o krok vpred.”

Aborční aktivisti, vrátane skupín ako Associação Escolha, nepovažovali reklamu za inšpiratívnu. Okamžite vyzvali na stiahnutie reklamy z vysielania a trvali na tom, že nejde len o oslavu materstva, ale o “útok na slobodu jednotlivca”, pretože zobrazuje opačnú voľbu a údajne porušuje zákon o televíznych a audiovizuálnych službách na požiadanie.

“Prostredníctvom falošného kontextu okolo chirurgického zákroku dobrovoľného prerušenia tehotenstva jasne obhajuje ‘Nie’ interrupcii, politickú otázku, a je útokom na individuálnu slobodu každej ženy a tehotnej osoby — vysielaný televíznym kanálom s vysokým dosahom na celoštátnej úrovni, medzi deťmi a mládežou,” tvrdilo združenie claimed. V ich tvrdení, že bránia deti, nevideli žiadnu iróniu.

Asociácia navyše požiadala spoločnosť Media Capital, ktorá je zodpovedná za jeden z kanálov vysielajúcich videoklip, aby “okamžite ukončila reklamnú zmluvu podpísanú s Miguelom Milhãom a odstránila akúkoľvek zmienku o videoklipe.”Potratoví aktivisti zaplavili portugalský úrad pre dohľad nad médiami, Entidade Reguladora para a Comunicação Social (ERC), viac ako 500 sťažnosťami, v ktorých žiadali odstránenie reklamy’z vysielania, hoci očividne neporušuje žiadne zákony.

Milhão, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Prozis, ktorá sa zaoberá športovou výživou, sa vyjadril príznačne neúprimne: “Chcete cenzurovať umeleckú produkciu guru’a? 25 de abril, always!’napísal v odpovedi. “25. apríl”bol odkazom na portugalskú Revoluciu vo vtelení, keď vojenskí dôstojníci iniciovali prevrat, ktorý otvoril prechod krajiny’k demokracii. Milhão sa v roku 2022 slávne označil za “nezrušiteľného” a napriek možným nákladom na jeho podnikanie odmietol mlčať o svojom pro-life presvedčení.

V máji 2024 napríklad zakúpil reklamný priestor v televízii, aby odvysielal video oslavujúce deň jeho počatia, v ktorom zdôraznil, že život sa začína počatím, a nie narodením. V roku 2022 oslávil zrušenie rozsudku vo veci Roe v. Wade v USA príspevkom na sieti LinkedIn: “Zdá sa, že nenarodené deti dostali v USA späť svoje práva! Príroda sa uzdravuje!" ” Tento príspevok ho stál partnerstvo s viacerými influencermi vrátane herečiek Jessicy Athayde a Diany Monteiro.

Na svojom podcaste “Conversas do Karalho,” Milhão podrobnejšie opísal svoj postoj, ktorý viedol k ďalším zrušeným partnerstvám:

Predstavme si, že sa chystám zavraždiť staršieho človeka. Čo som mu ukradol? Je to’súbor zážitkov a pocitov, ktoré by mal od chvíle, keď som ho zabil, až do jeho prirodzenej smrti. Keby som zabil mladého dospelého človeka, ukradol by som oveľa viac. Ak zabijete plod alebo embryo, ukradnete to všetko. V mojom ponímaní je zabitie embrya, plodu alebo novorodenca, alebo zabitie dospelého človeka, to’všetko je to isté, je to’krádež zážitkov.

Doteraz pokusy o zrušenie športového generálneho riaditeľa zlyhali a jeho ochota brániť najslabších a najzraniteľnejších členov portugalskej spoločnosti je obdivuhodná. Odozva zo strany aktivistov za potraty naznačuje, že jeho televízne reklamy a verejná kritika zasiahli. Keby mala Európa viac takých vedúcich predstaviteľov spoločností, ako je on, bola by lepším miestom.