- Fatima varuje pred apostáziou, ktorá začína na vrchole Cirkvi.
- Druhý vatikánsky koncil oslabil katolícku vieru a liturgiu.
- Novus Ordo omša predstavuje zmenu, ktorá ohrozuje podstatu Cirkvi.
- Vatikán by mal zverejniť všetky dokumenty týkajúce sa tretieho tajomstva.
V posledných týždňoch LifeSite priniesol dve správy, ktoré opäť oživili diskusiu o zjavení Panny Márie vo Fatime a jeho stále utajenom posolstve, ktoré sa týka našej súčasnej krízy v Cirkvi a vo svete. Otázka je stále aktuálna: Varovalo nás úplné tretie fatimské tajomstvo pred Druhým vatikánskym koncilom a novou omšou, ktorá by ešte viac prehĺbila stratu viery medzi katolíkmi? Najprv sa zamyslime nad novým vývojom.
PREHLIADNITE SI: Varuje tretie fatimské tajomstvo pred apostázou? Odborníci zvažujú
Najskôr kardinál Raymond Burke 13. júla počas svätej omše v modroarmejskej svätyni Panny Márie Fatimskej v New Jersey vyslovil ohromujúci komentár o fatimskom posolstve. Vyhlásil, že “posolstvo hovorí o praktickej apostáze našej doby, ktorou je odchod mnohých ľudí v Cirkvi od Krista a násilie a smrť, ktoré sú jeho ovocím”; Ako však katolíci, ktorí poznajú tri fatimské tajomstvá, ako ich Vatikán zverejnil v júni 2000, vedia, slovo “apostáza” sa v nich nevyskytuje. V minulosti sa však našli preláti, z ktorých aspoň jeden so znalosťou Tretieho fatimského tajomstva odhalil, že Tretie fatimské tajomstvo obsahuje varovanie pred odpadlíctvom, ktoré sa začína na vrchole Cirkvi. K tejto téme sa vrátime neskôr.
V súvislosti s otázkou apostázy v Katolíckej cirkvi sa obráťme na LifeSite článok o novej sekulárnej akademickej štúdii, ktorá uvádza, že “Druhý vatikánsky koncil v rokoch 1962 - 1965 spustil pokles celosvetovej návštevnosti katolíkov v porovnaní s návštevnosťou iných denominácií.”Vidíme tu potvrdenie skutočnosti, ktorá je mnohým známa, a to, že Druhý vatikánsky koncil bol príčinou oslabenia katolíckej viery na celom svete.
Môže to byť teda tak, že Panna Mária Fatimská nás naozaj varovala pred koncilom, ktorý spustí celosvetové odpadnutie?
V tejto súvislosti stojí za to zamyslieť sa nad tým, čo 18. mája 2024 povedal známy exorcista a tradičný katolícky kňaz páter Chad Ripperger v interview, ktoré poskytli mariánski františkáni Rádia Immaculata’. Známy kňaz v ňom hovoril o treťom fatimskom tajomstve a jeho chýbajúcich častiach. Páter Ripperger sa vo svojich vyjadreniach ukázal ako otvorený možnosti, že Vatikán zverejnil možno “len časť Tajomstva”, prezradil tiež, čo počul o obsahu Tretieho tajomstva z okruhu okolo sekretárov vtedajšieho kardinála Josepha Ratzingera, keď žil v Ríme. “Keď som bol v tom čase v Ríme,” uviedol Ripperger, “kardinál Ratzinger čítal Tretie tajomstvo a rozprával o jeho obsahu niektorým svojim sekretárom.”
Hoci Ripperger nemohol priamo prezradiť, čo sa v Ríme dozvedel, zrejme to ovplyvnilo jeho dnešný postoj a jeho otvorenosť k možnosti, že Panna Mária varovala pred Druhým vatikánskym koncilom. V tomto rozhovore z roku 2024 o koncile povedal: “Myslím si, že tam boli určité veci, ktoré povedala o … veciach, ktoré sa stanú v Cirkvi, a v dôsledku toho (pred tým) varovala.”
Ripperger tiež povedal, že boli vatikánski predstavitelia, ktorí verejne odhalili, že tretie tajomstvo varovalo pred “Druhým vatikánskym koncilom” a pred pridávaním “cudzích prvkov do liturgie”, čo Ripperger považuje za “trochu zaujímavé, pretože Panna Mária údajne chcela, aby bolo zverejnené v roku 1960, čo by podľa mňa zabránilo mnohým veciam, ktorých sme boli svedkami.”
Druhý vatikánsky koncil sa konal v rokoch 1962 až 1965 a krátko na to bola celosvetovo zavedená nová omša, takzvaná Novus Ordo Masa.
Týmito poznámkami v rozhovore otec Ripperger otvoril možnosť, že tieto varovania pred koncilom a zmenami v liturgii skutočne patria do tretieho tajomstva, ktoré má byť sčasti ešte zverejnené. Kňaz dodal, že Tretie tajomstvo “naozaj odkazovalo na to, čoho sme teraz svedkami,” a vyzval Vatikán, aby “bol transparentný a vypustil veci (týkajúce sa fatimského posolstva) von.”
“Priznajme si to”a urobme si zúčtovanie a jednoducho sa s tým vysporiadajme, a tak môžeme ísť ďalej,” uviedol Ripperger.
Toto tvrdenie, že Fatima má niečo spoločné s Druhým vatikánskym koncilom a Mšou Novus Ordo, sa neobjavilo po prvýkrát. V roku 2016 mi Dr. Ingo Dollinger, bývalý blízky spolupracovník kardinála Josepha Ratzingera, neskoršieho pápeža Benedikta XVI, potvrdil, že Ratzinger mu v roku 2000 povedal, že pri vydanie fatimských tajomstiev v roku 2000 a že Tretie tajomstvo hovorí o “zlej omši a zlom koncile” (ako akési zhrnutie hrozby časti posolstva). Hoci pápež Benedikt vystúpil z dôchodku, aby túto historku poprel, Dr. Dollinger trval na tom, že hovoril pravdu, a jeho tajomník aj iné zdroje mi neskôr potvrdili, že tú istú historku počuli od dr. Dollingera hneď po jeho rozhovore s kardinálom Ratzingerom v roku 2000.
To, čo teraz otec Ripperger odhalil na základe vlastných zdrojov (ktoré zrejme neboli z prvej ruky) a s iným pozadím, zrejme dáva príbehu z roku 2016 novú dôveryhodnosť. Nezávisle od presnej správnosti ktorejkoľvek z týchto správ však tento nový rozhovor opäť vyvoláva potrebu, aby sa Vatikán priznal a odhalil všetky prípadné ďalšie dokumenty týkajúce sa tretieho tajomstva, ktoré má stále k dispozícii. Pápež Lev XIV. tu má teraz novú možnosť transparentnosti.
Podrobnejšie si tu rozoberme tento Rippergerov rozhovor z minulého roka. Keď dvaja mariánski františkáni robili rozhovor s otcom Rippergerom pre Rádio Immaculata, hovorili s ním o veľkom množstve tém. Uprostred rozhovoru sa ho opýtali, či osobitne uprednostňuje Fatimu, na čo kňaz odpovedal: “Uprednostňujem v tom zmysle, že farnosť, v ktorej som ako dieťa vyrastal, bola Panny Márie Fatimskej.”
“Vždy som mal úctu k Panne Márii Fatimskej,” dodal.
“La Salette bolo kľúčovým zjavením v 19. storočí,” pokračoval Ripperger a v 20. storočí bola Fatima “primárnym zjavením, takže si myslím, že je to kľúčové zjavenie, ktoré všetko položilo.” Fatimu tiež nazval “pántom” spájajúcim mnohé ďalšie zjavenia, ako napríklad to v Akite a to v Tre Fontane.
Na otázku dvoch bratov o treťom fatimskom tajomstve, ktoré Vatikán oficiálne zverejnil v júni 2000 za pápeža Jána Pavla II, Ripperger najprv spomenul “rôznorodosť” toho, čo hovorili ľudia, ktorí tretie tajomstvo čítali, a dodal, že to bolo “trochu všelijaké.”
“To, čo nám dali (v roku 2000), si myslím, že je možno súčasťou tretieho tajomstva, alebo samostatné, alebo niečo podobné,” uviedol. “Takže nehovorím, že to nie je”autentické. Ale buď ľudia ako kardinál Ciappi, ktorý povedal, no, súčasťou tretieho tajomstva je, že nastane apostáza, ktorá sa začne na vrchole, alebo máte rôzne veci, ktoré boli skutočne povedané vo vzťahu k obsahu tohto od tých, ktorí to skutočne čítali, potom to naznačuje, že buď to, čo nám povedali na začiatku ľudia, ktorí to skutočne videli, nebolo presné, alebo to, čo dostávame teraz, nie je presné. Takže niekde je tu’nejaký druh konfliktu, o ktorom si osobne myslím, že Vatikán musí vyjsť (s pravdou von) a jednoducho celú vec veľmi jasne vyložiť." ”
Ripperger sa tiež venoval textu, ktorý Vatikán zverejnil v roku 2000. “Považujem za zvláštne, že – a to je dôvod, prečo si myslím, že je toho pravdepodobne viac – keď som čítal Tretie tajomstvo, ktoré nám dali, alebo obsah, ktorý nám dali, pomyslel som si: Počkajte chvíľu: držali ste túto vec 40 rokov a prakticky v nej nič nie je, zatiaľ čo v minulosti sa uznávalo, že táto vec je dosť vážna, nechceli ju vydať kvôli pohoršeniu veriacich atď., ” povedal. Dodal, že to nedáva “veľký zmysel.”
“Takže si myslím, že je tu celá kopa nezodpovedaných otázok, ktoré nakoniec dostaneme (zodpovedané),” uzavrel.
Vtedy Ripperger v rozhovore prezradil, čo sa dozvedel o obsahu tretieho tajomstva.
“Nemám právo o tom hovoriť,” povedal ďalej kňaz, “ale keď som bol v Ríme, kardinál Ratzinger čítal Tretie tajomstvo a hovoril o jeho obsahu s niektorými svojimi sekretármi, a tak som prostredníctvom tohto kanála počul časť obsahu; sú (aj) ďalší preláti na nižšej úrovni, ktorí o tom skutočne hovorili, a tak môžem prezradiť aspoň tieto dve veci, pretože sú vonku na verejnosti.” Tým tento kňaz naznačil, že to, čo sa chystá prezradiť, potvrdzuje to, čo sa sám dozvedel, keď bol v Ríme.
Vtedy sa však odvolal aj na internet, kde sa časť tohto obsahu dá nájsť, a to kvôli vyjadreniam vatikánskych predstaviteľov. Portálu LifeSite sa zatiaľ nepodarilo získať tie vyjadrenia preláta, ktoré sám spomenul vo svojom rozhovore z roku 2024:
Takže vo Vatikáne bol jeden arcibiskup, ktorý povedal, že – a ja to neposudzujem – jedným z obsahov tretieho fatimského tajomstva je, že Panna Mária varovala pred pridávaním cudzích prvkov do liturgie, takže to bola jedna vec, ktorá je trochu zaujímavá, pretože Panna Mária údajne chcela, aby bolo zverejnené v roku 1960, čo by podľa mňa zabránilo mnohým veciam, ktorých sme boli svedkami. Ale potom druhá časť bola – a opäť, toto povedal ten človek, takže nezabíjajte posla, hovorím ľuďom – že vlastne ona [Panna Mária] varovala pred Druhým vatikánskym koncilom, ale nie som presvedčený, že to’je presne to, čo povedala, neviem si predstaviť, že by povedala: hej, Druhý vatikánsky koncil, nemajte ho. Nemyslím si, že by to povedala úplne takto, ale myslím si, že tam boli určité veci, ktoré povedala o nadchádzajúcich veciach, ktoré sa stanú v Cirkvi, a v dôsledku toho, to’je dôvod, prečo varovala, toto sú veci, ktoré sa stanú, či už to bola apostáza zhora, a tak, že keď pápež Ján XXIII. povedal, že tieto údajné veci sa nevzťahujú na našu dobu, no, zrejme sa mohli.
Otec Ripperger tu dal jasne najavo, že zjaveniam o treťom tajomstve dáva za pravdu, pretože potvrdili krízu, ktorú sme videli pred našimi očami.
Na záver povedal: “Myslím si, že v konečnom dôsledku – ako som spomínal, nemôžem hovoriť o týchto veciach konkrétne, ale myslím si, že nakoniec to odhalíme, a môj základný postoj je, že je lepšie byť transparentný a nechať tieto veci vyjsť von – naozaj odkazovali na to, čo teraz vidíme, potom si to’jednoducho priznajme a urobme si zúčtovanie a jednoducho sa s tým vyrovnajme a tak môžeme ísť ďalej.”
Existujú aj ďalšie významné zdroje, ktoré hovoria o možnej súvislosti medzi Fatimou a varovaním, aby sa nemenila viera a liturgia Cirkvi’. V roku 1933 sa údajne neskorší pápež Pius XII. ako vtedajší kardinál Eugenio Pacelli, štátny sekretár pápeža Pia XI. vyjadril o fatimskom posolstve svojmu priateľovi grófovi Enrikovi Pietrovi Galeazzimu takto:
Znepokojujú ma zverenia Panny Márie malej Lucii z Fatimy. Táto vytrvalosť Dobrej Panej tvárou v tvár nebezpečenstvu, ktoré hrozí Cirkvi, je božským varovaním pred samovraždou, ktorú by predstavovala zmena viery, jej liturgie, teológie a duše.
Počúvam okolo seba novátorov, ktorí chcú rozobrať Posvätnú kaplnku, zničiť univerzálny plameň Cirkvi, zavrhnúť jej ornamenty a spôsobiť jej výčitky za jej historickú minulosť. Nuž, drahý priateľ, som presvedčený, že Petrova Cirkev musí potvrdiť svoju minulosť, inak si sama vykope hrob.
Týmito slovami budúci pápež jasne prepojil to, čo Panna Mária z Fatimy povedala Lucii (a nie iným mladým vidiečanom) ohľadom nebezpečenstva “zmeny viery, jej liturgie, teológie a duše.”Nie je to tak, že Druhý vatikánsky koncil a Novus Ordo omša, ktorá mala byť vyhlásená o niekoľko rokov neskôr, účinne zmenili teológiu a liturgiu Cirkvi”? A či sa táto zmena nepriblížila k “samovražde” Cirkvi” alebo, slovami iných prelátov, “apostáze”?
V roku 2004, teda roky predtým, ako sa Dollingerov príbeh prvýkrát objavil v roku 2009, sa zosnulý páter Nicholas Gruner z Fatimského centra vyjadril takto:
Od blízkeho priateľa pápeža Jána Pavla II. sa The Fatima Crusader dozvedel, že Panna Mária v treťom tajomstve varovala pred zmenou posvätnej liturgie, najmä svätej omše. A varovala aj pred zlým koncilom, ktorý sa uskutoční (a ktorý, ako teraz vieme, sa uskutočnil, Druhý vatikánsky koncil).
Nie je známe, kto bol tým “blízkym priateľom pápeža Jána Pavla II”, ale nejde o formuláciu, ktorú mal o niekoľko rokov neskôr použiť Dr. Dollinger. Ani o Dollingerovi nie je známe, že by bol blízkym priateľom tohto pápeža.
Ako sme už spomenuli, existujú aj iné vyjadrenia o treťom tajomstve, ktoré v priebehu rokov urobili preláti. Kardinál Silvio Oddi, niekdajší blízky spolupracovník zosnulého pápeža Jána XXIII. poskytol v roku 1990, teda ešte pred tým, ako Vatikán’v roku 2000 zverejnil oficiálnu verziu Tretieho tajomstva, rozhovor, v ktorom vyslovil názor, že Panna Mária chcela, aby sa Tretie tajomstvo zverejnilo v roku 1960, pretože súviselo s Druhým vatikánskym koncilom. On povedal:
Čo sa stalo v roku 1960, čo mohlo byť vnímané v súvislosti s fatimským tajomstvom? Najdôležitejšou udalosťou je bezpochyby začatie prípravnej fázy Druhého vatikánskeho koncilu. Neprekvapilo by ma preto, keby Tajomstvo malo niečo spoločné so zvolaním Druhého vatikánskeho koncilu.
V ďalšej časti rozhovoru dodal: “Nebol by som prekvapený, keby tretie tajomstvo narážalo na temné časy Cirkvi: vážne zmätky a znepokojujúce odpadlíctvo v samotnom katolicizme … Ak vezmeme do úvahy vážnu krízu, ktorú sme prežili od koncilu, zdá sa, že znaky, že sa toto proroctvo naplnilo, nechýbajú.”
Ďalší kardinál Luigi Ciappi, ktorý sám čítal Tretie tajomstvo, raz v súkromnom liste tvrdil, že Tretie fatimské tajomstvo hovorí o “veľkej apostáze v Cirkvi”, ktorá sa “začne na vrchole.” Katolícka filozofka Dr. Alice von Hildebrandová neskôr potvrdila tento príbeh sama so zdrojom nesúvisiacim s týmto kardinálom z prostredia L’Osservatore Romano.
To znamená, že kardinál Ciappi po prečítaní Tretieho tajomstva hovorí, že sa v ňom hovorí o “apostáze”, ktorá sa začne na vrchole.
Otec Charles Murr, blízky priateľ Matky Pascaliny, tajomník Pia XII’a autor knihy o nej, povedal šéfredaktorovi portálu LifeSite’Johnovi-Henrymu Westenovi, že slovo “apostáza” počul pápež Pius XII. pri slávnom fatimskom videní slnka vo Vatikánskych záhradách v roku 1954. Matka Pascalina to povedala otcovi Murrovi s tým, že jej to povedal sám pápež o niekoľko desaťročí skôr.
Znovu pripomíname, že slovo “apostáza” sa v oficiálnej verzii troch fatimských tajomstiev nevyskytuje.
O tom, že zmienka o Druhom vatikánskom koncile ako prispievateľovi k oslabeniu viery mohla byť súčasťou fatimského posolstva, svedčí kritika zhromaždenia zo strany solídnych cirkevných predstaviteľov, ako je napríklad biskup Atanasius Schneider, pomocný biskup kazašskej Astany. Vyhlásil, že Druhý vatikánsky koncil oslabil vieru Cirkvi. Vo svojej knihe Christus Vincit napísal:
Z hľadiska faktov, dôkazov, z globálneho hľadiska Druhý vatikánsky koncil nepriniesol skutočný duchovný pokrok v živote Cirkvi. Po koncile nastala katastrofa takmer na všetkých úrovniach života Cirkvi’. Plán a zámery koncilu boli predovšetkým pastoračné, no napriek jeho pastoračnému cieľu nasledovali katastrofálne dôsledky, ktoré vidíme dodnes.
V rozhovore v roku 2021 biskup Schneider zdôraznil, že liturgické zmeny, ktoré prišli po koncile s Novus Ordo Missae za pápeža Pavla VI. boli “revolučné.”
“Cirkev teda za 2 000 rokov nikdy neurobila v liturgii drastické alebo revolučné zmeny. Prvýkrát to bolo v roku 1969, keď Pavol VI. zverejnil svoj nový, skutočne revolučný omšový poriadok. A to je proti podstate Cirkvi,” Schneider vtedy povedal.
Dôležité je tu poznamenať, že kardinál Virgilio Noè, blízky spolupracovník pápeža Pavla VI. a jeho majster pápežských liturgických slávení, odhalil v roku 2008, že pápežove’slová o tom, že “Satanov dym” vstúpil do Cirkvi, sa týkali práve zneužitia v liturgii po Druhom vatikánskom koncile. Hoci tieto poznámky neboli vyslovené v súvislosti s fatimským posolstvom, potvrdzujú súvislosť medzi koncilom, omšou a masovou stratou viery v Cirkvi. Taliansky prelát v rozhovore pre internetovú stránku Petrus povedal:
Prvýkrát môžem odhaliť, čo chcel Pavol VI. týmto výrokom [o Satanovom dyme, ktorý vstúpil do Cirkvi] odsúdiť. Tu je. Pápež Montini za Satana chcel označiť všetkých tých kňazov alebo biskupov a kardinálov, ktorí neodovzdávali úctu Pánovi tým, že zle slávili (mal celebrando) svätú omšu z dôvodu chybnej interpretácie implementácie Druhého vatikánskeho koncilu. Hovoril o satanovom dyme, pretože tvrdil, že tí kňazi, ktorí v mene kreativity premenili svätú omšu na suchú slamu, boli v skutočnosti posadnutí márnomyseľnosťou a pýchou Zlého. Satanov dym teda nebolo nič iné ako mentalita, ktorá chcela narušiť tradičné a liturgické kánony eucharistického obradu.
Liturgista potom vyzval Cirkev, aby obnovila dôstojnosť omše: “Liturgia sa musí vykonávať vždy a bez ohľadu na všetko slušne: aj zle urobené znamenie kríža je synonymom pohŕdania a nedbalosti. Žiaľ, opakujem, po Druhom vatikánskom koncile sa verilo, že všetko, alebo takmer všetko, je dovolené. Nynie je potrebné obnoviť, a to narýchlo, zmysel pre posvätno v ars celebrandi, skôr než satanov dym úplne prenikne celú Cirkev.”
Tieto početné pramene a komentáre určite ukazujú, že v mysliach mnohých ľudí stále pretrvávajú pochybnosti o tom, pred čím sa nás Panna Mária vo Fatime snažila varovať a či sa jej slová vôbec katolíkom vo svete v plnej miere zjavili. Vo svetle skutočnosti, že práve teraz dochádza k obrovskej strate viery, by sa táto otázka mala stať ešte naliehavejšou.
Napokon sa môžeme len pripojiť k otcovi Rippergerovi, ktorý minulý rok vyzval Vatikán, aby zverejnil všetko, čo sa týka Fatimy. Tak ako sa teraz otvorili archívy týkajúce sa riešenia výziev druhej svetovej vojny, je načase, aby Vatikán’otvoril archívy aj v súvislosti s udalosťami, ktoré sa začali odohrávať v roku 1917’ pred viac ako 100 rokmi.
