shutterstock_2468228609-810x500.jpg

Netflix vyzval, aby rešpektoval kresťanské korene nového filmu o Narnii, inak riskuje, že si znepriatelí milióny ľudí

0
Kultúra života
  • Kresťanská komunita je významný trh, ktorý túži po autentických príbehoch.
  • Filmy s kresťanským svetonázorom dosahujú komerčný úspech a podporu divákov.
  • Neúctivé adaptácie odrádzajú veriacich a bránia úspechu filmov.
  • Spolupráca s teológmi zabezpečí vernosť kresťanským hodnotám v adaptáciách.

Vážení producenti a tvorivý tím Netflixu,

ako človek, ktorý denne oslovuje milióny kresťanov v Amerike - prostredníctvom kázní, sociálnych médií a vysielacích platforiem - chcem vysloviť výzvu a zároveň pozvanie.

Kresťanská komunita nie je výklenok. Je to obrovské, hodnotovo orientované publikum, ktoré je hladné po príbehoch, ktoré odrážajú ich svetonázor, ctia ich presvedčenie a rozochvievajú ich duše. S viac ako 62 percentami dospelých Američanov, ktorí sa v roku 2025 identifikovali ako kresťania a 33 percentami, ktorí mesačne navštevujú náboženské obrady, nejde len o duchovnú demografiu – je to’impozantný segment trhu.

Čítajte: Trump hovorí ‘Chcem sa pokúsiť dostať do neba’ počas diskusie o mierových snahách na Ukrajine

Filmy založené na viere určené pre široké publikum ako Pán prsteňov: (382 miliónov dolárov), Umučenie Krista (370 miliónov dolárov), Sám doma (286 miliónov dolárov), Grinch (272 miliónov dolárov) a Slepá strana (256 miliónov dolárov) dokázali, že keď kresťania vidia kresťanský svetonázor prezentovaný s úctou a autenticitou, húfne sa objavujú a stávajú sa kľúčovým prvkom marketingovej kampane takýchto filmov. Dokonca aj svetské tituly, ako napríklad Top Gun: Maverick alebo Avengers:

Príliš často sa stáva, že adaptácie duchovne bohatých diel, ako napríklad Čarodejníkov synovec, zachádzajú do tónov, ktoré pôsobia ironicky, neúctivo alebo campy. Takéto rozhodnutia sa môžu páčiť kritikom, ale odcudzujú práve to publikum, ktoré by film obhajovalo, a bránia tomu, aby sa stal bezprecedentným úspechom, ak si ctí posvätné témy obsiahnuté v príbehu.

Ak vaša adaptácia Čarodejníkovho’synovca zoširoka spĺňa nasledujúce kritériá, čím sa zabezpečí, že kresťania v nej nájdu len obsah, ktorý podporuje ich svetonázor, osobne ju budem propagovať medzi svojimi predplatiteľmi, ktorých je viac ako 69 miliónov na všetkých našich platformách. To zahŕňa e-mailové kampane, živé rozhovory a koordinované premietania prostredníctvom kostolov a kresťanských škôl po celej krajine.

Tu sú kľúčové kritériá, ktoré považujeme za nevyhnutné, aby našiel ohlas u veriaceho publika:

Čítajte: Brian Burch prisahal ako veľvyslanec USA pri Svätej stolici

Pri dodržiavaní týchto kritérií môže okrem týchto návrhov dôjsť k nadšenému schváleniu zo strany iných uznávaných pastorov, teológov alebo kresťanských recenzentov, ako aj k premietaniam organizovaným inými cirkvami alebo náboženskými organizáciami, k zaradeniu do širšieho spektra kresťanských médií a k spoločnej propagácii s Lewisom’ apologetickými dielami ako Mere Christianity.

Potenciálne cesty k využitiu týchto príležitostí a ďalšiemu doladeniu pre čo najväčšiu príťažlivosť pre čo najširšie cieľové publikum by zahŕňali starostlivé a premyslené úvahy režiséra, scenáristu alebo producentov o lepšom pochopení Lewisovho’ kresťanského svetonázoru, ktoré by sa mohli dosiahnuť konzultáciami s teológmi a/alebo Lewisovými vedcami počas vývoja.

Neváhajte a oslovte mňa a/alebo mojich spolupracovníkov, aby sme začali túto cestu k bezprecedentnému zapojeniu zainteresovaných strán komunity, ktorá by mohla ľahko viesť k novému štandardu marketingu tohto typu produktov v Amerike a vo svete.

S úctou,

Ted Baehr

Predseda Kresťanskej filmovej & televíznej komisie

Zakladateľ a vydavateľ MOVIEGUIDE

Pretlačené so súhlasom WND News Center.