- Odklon od Boha vedie k chaosu a rozvratu spoločnosti.
- Liberálne demokracie nahradili tradičné hodnoty falošnými normami a kultom človeka.
- Moderný systém je bezbožný a postráda zmysel života.
- Katolícke sociálne učenie ponúka nadčasové odpovede na obnovu človeka a spoločnosti.
Katolícke sociálne učenie nám hovorí, že každá vláda, ktorá sa odkloní od prirodzeného poriadku stvoreného Bohom, nahradí tento poriadok neporiadkom.
Môj seriál Frankly sa snaží vysvetliť, ako k tomu došlo a prečo sa zdá, že všetci žijeme v šialenom, neúspešnom experimente. Je to preto, že to tak je.
Aby sme pochopili, prečo sa to stalo a ako - musíme sa pozrieť do minulosti. Koncom 19. storočia pápež Lev XIII. varoval pred chybami moderného sveta a pred chaosom, ktorý v takomto rozsahu spôsobia. Deväť encyklík katolíckeho sociálneho učenia toto varovanie konkretizovalo a ukázalo, ako štát, ktorý popiera Boha a nahrádza jeho Cirkev kultom človeka, bude riadiť svet do záhuby.
Nechvíľu po vydaní poslednej encykliky sa v Európe zdvihla vlna liberálnych revolúcií. V takmer 30 krajinách boli nastolené liberálne demokracie, ktoré nahradili starý poriadok. Bol to začiatok liberálneho globálneho systému s identickými hodnotami, riadeného na medzinárodnej úrovni, ktorého hospodárstvo a sociálna politika sa budú stále viac zjednocovať. Dnes v každej západnej liberálnej demokracii prebieha akási permanentná sociálna revolúcia.
Normálny život bol nahradený novými normami – “Naše hodnoty.” Permanentná vojna sa presadzuje ako cnostná obrana demokracie. Napriek pravidelným voľbám sa však v skutočnosti nič nemení – a projekt odnárodňovania bez hraníc pokračuje bez ohľadu na to, kto sa dostane k moci.
Taký bol liberálny systém. Je úplne rozvrátený. Jeho absencia rovnováhy v každej oblasti života vyplýva z jednoduchého faktu, že je v rozpore s prirodzeným poriadkom, ktorý stvoril Boh.
Liberálna demokracia je obchodnou značkou projektu, ktorý má nahradiť celú našu civilizáciu – sebou samou.
To zahŕňa nahradenie Krista novými kmeňovými zvyklosťami, nahradenie národov a ich obyvateľov novými spotrebiteľmi a globálnym systémom a nahradenie základného zmyslu života – ako aj slov – “novými hodnotami.”
Snažím sa ukázať, ako sa tento projekt realizoval, a to pomocou techník z psychoanalýzy aplikovaných na propagandu, ktorá poháňala masový marketing nového spôsobu života.
Prakticky všetko v tomto systéme je produkt oživený predajnou kampaňou. Tento falošný ensoulment je navrhnutý tak, aby mobilizoval vaše najhlbšie túžby, doslova nútil veriť vo veci, ktoré si to nezaslúžia.
Snahou je dodať náhradu za Boha, jeho Cirkev, jeho sviatosti a všetky sprievodné zvyky a tradície, ktoré sme zdedili po civilizácii založenej v Európe katolíckou cirkvou medzi 9. a 12. storočím.
Dúfam, že ukážem, ako sa tieto produkty vyrábajú. Tvrdím, že naše správy, naši “myšlienkoví vodcovia,” naše štátom sankcionované politické presvedčenia sú tiež produktmi. Metóda kontroly používaná v liberálnej demokracii nie je len vláda médií – využíva masmédiá na mobilizáciu vašich túžob.
Keď vstúpite do supermarketu, naskytne sa vám oslnivá ponuka žiarivo zabalených výrobkov. Výber sa zdá byť nekonečný a vybrať si z neho je úloha sama o sebe. Tomu sa hovorí sloboda – sloboda voľby – a predsa, ako zdôrazňujem, slobodne si môžete vybrať len to, čo je v predaji, a nič viac. Samozrejme – žiadna z týchto možností nie je skutočne slobodná. Platíme za ne niekoľkými spôsobmi. Po prvé, peniazmi, tiež časom stráveným výberom, a potom pri týchto voľbách vylučujeme iných. Vyberáme si to, čo je prítomné, a zabúdame na to, čo chýba.
To, čo v okúzľujúcej prehliadke konzumného nihilizmu chýba, je zmysel. V tomto systéme neexistuje žiadna podstatná hodnota ľudského života, a to preto, lebo je zámerne bezbožný.
V rámci svojich výstav skúmam jeden aspekt za druhým totálneho systému “liberálnej demokracie” a jeho dôsledky. Som presvedčený, že tento systém sa v súčasnosti rozpúšťa. Verím tiež, že to bola udalosť masových obetí, ktorá priviedla duše do hriechu a mysle do zmätku, pretože všeobecné zúfalstvo je najvýhodnejším ľudským stavom pre ekonomiku založenú na speňažených závislostiach.
Všetko’dobre, čo sa skončí – ako rád hovorím. Keď sa tento diabolský systém rozpadá, nezabudnite, že sa nemusíte rozpadnúť spolu s ním. Pamätajte aj na to, že všetci sme zranení touto zbraňou hromadného ničenia prezentovanou ako dokonalý systém. Našou povinnosťou je pomáhať zraneným a liečiť chorých, kde sa len dá, a preto je dobré a múdre pokúsiť sa vnímať seba samého ako sociálneho misionára.
Čo je to misia? Poslaním je spása duší prostredníctvom posolstva Cirkvi. Svetlá múdrosť katolíckeho sociálneho učenia je nadčasovým receptom na obnovu človeka a stavu, v ktorom sa nachádza. Tak ako mnohé z katolíckej tradície, aj sociálne učenie spája duchovnú a praktickú múdrosť. Problémy sveta sa zdajú byť také zložité a je zázračné, že Cirkev dokáže poskytnúť odpovede, ktoré sa po ich osvojení zdajú byť zrejmé a zároveň naliehavo rozumné.
Cirkev totiž má odpovede na život, a to preto, že ju založil sám Kristus. Človek sa nemôže zachrániť sám. Jeho dômyselné stroje a machinácie ho jednoducho uväznia v záhube. Nezúfajte, keď uvažujete o katastrofách a obetiach moderného sveta. Ujmite sa posolstva Cirkvi a učte svet, ako nahradiť takmer všeobecné zlo prehnitého starého systému spoločným dobrom. To je produkt katolíckeho sociálneho učenia a je načase pripomenúť ľudstvu, že v skutočnosti existuje alternatíva k falošnej kultúre.
Projekt nahradenia našej kresťanskej civilizácie zlyhal. Namiesto falošnej reality propagandy a produktu ľudstvo opäť túži po tom skutočnom. Západ sa obracia späť k realite, späť k pravde.
To je dobrá vec, pretože ako mi raz povedal môj priateľ Stephen Kokx – “Kde je pravda, tam je Boh.”
