Aliancia na to reaguje pobúreným vyhlásením: „Jej generálny riaditeľ pán Zetelle bez toho, aby videl story board našej televíznej reklamy, odmietol vysielať kampaň Aliancie za rodinu pred referendom o ochrane rodiny 7. februára 2015," píše Aliancia. Generálny riaditeľ Markízy sa volá Matthias Settele.
Podľa Aliancie šéf Markízy to údajne zdôvodnil tým, že "druhá strana nemá prostriedky na kampaň".
„Týmto absurdným rozhodnutím deklaroval tri veci - po prvé, že Markíza obmedzuje právo na slobodu prejavu, po druhé, že zaujala jasné stanovisko v prospech LGBT komunity a po tretie, že nie je ani komerčnou televíziou, pretože Aliancia za rodinu chcela za odvysielanie spotov zaplatiť cenníkovú cenu," píše Aliancia.
„Rozhodnutie televízie nijako nesúvisí s témou referenda, ale hovorí o tom, ako budeme postupovať pri každom referende,“ v svojom stanovisku pre Omédiách.com napísala televízia, s tým, že zástupcov pozve na stretnutie.
„Zatiaľ čo organizátori referenda sú pripravení tému komunikovať, ľudia s iným názorom zvyčajne nie sú organizovaní tak, aby dokázali zaplatiť reklamné spoty prezentujúce alternatívne postoje," píše televízia.