LGBT-backpack-810x500.jpeg

Trojstupňový proces, ktorý používa hnutie LGBT na únos kresťanských inštitúcií

34
Kultúra života
  • Kresťania sú vyzývaní obhajovať dobrotu evanjelia voči útokom LGBT hnutia.
  • Ľudia sa teraz otvorene hlásia k morálnemu systému sekulárnej ľavice.
  • Revizionisti sa snažia zmeniť kresťanské inštitúcie na pro-LGBT prostredie.
  • Písmo a jeho dobrota sú kľúčom k rozlišovaniu v kultúrnom bombardovaní.

Kresťanský apologét Jojo Ruba sa opäť pripojil k Jonathonovi v tohtotýždňovej epizóde The Van Maren Show, tentoraz aby diskutoval o útokoch hnutia LGBT na kresťanské školy.

Pri pohľade na “morálne prostredie” kresťanskej apologetiky vo všeobecnosti a na to, ako sa za posledných niekoľko rokov zmenilo, Ruba Jonathonovi hovorí, že kým pred približne desiatimi rokmi museli kresťania obhajovať pravdivosť vzkriesenia, teraz sú vyzývaní, aby obhajovali dobrotu samotného evanjelia.

Väčšina ľudí pred viac ako desiatimi rokmi nebola morálnymi relativistami, vysvetľuje Ruba, ale skôr “skrývali” svoje vlastné morálne systémy. Teraz sa však ľudia otvorene hlásia k morálnemu systému, pričom veria, že patria k “morálnej väčšine,” väčšine sekulárnej ľavice na rozdiel od kresťanskej väčšiny, s presvedčením, že ich svetonázor je “morálne nadradený” všetkým ostatným, vrátane kresťanskej morálky.

Preskúmajúc túto novú morálnu paradigmu pod zorným uhlom diskusie o interrupciách, Ruba Jonathonovi hovorí, že diskusia sa presunula od toho, čo je dieťa, k “výzve urážať ženy” alebo “hlásať spravodlivosť pre ženy,” čím sa zástancovia života javia ako nemorálni, pretože sú proti “voľbe” ženy ísť na interrupciu. Ruba poznamenáva, že podobná vec sa stala aj pri rozhovore o otázkach LGBT a základných apologetických otázkach, ako je pravdivosť Písma.

“Myslím si, že musíme pochopiť základ tohto svetonázoru, pretože ten hovorí: ‘Môj morálny štandard je lepší ako Boží’a ja’zmením učenie Biblie’o týchto morálnych otázkach, aby sa prispôsobilo mojmu morálnemu štandardu a uistilo sa, že Boh je podriadený tomu, čo považujem za správne alebo nesprávne,’” hovorí Ruba.

To, čo sa stalo v kresťanstve, pritom už nie je “kultúrna diskusia,” tvrdí Ruba a pozerá sa na svoje skúsenosti z interných diskusií. “Stalo sa to, ’že existuje skupina ľudí, ktorí sú sami motivovaní byť evanjelizátormi tohto nového druhu kresťanstva, a dovolím si zdôrazniť, že to je nový druh kresťanstva,” upozorňuje. “Je to iný Ježiš, ktorého uctievajú”pretože ak v konečnom dôsledku oni rozhodujú o tom, čo učí Biblia, teológia a morálka, tak”sa správajú ako Boh a nie ako Boh.”

Pri zvažovaní primárneho vplyvu na tých, ktorí sa snažia zvrátiť kresťanskú sexuálnu morálku, sa Ruba obracia na svojho kolegu, kresťanského apologéta Alana Shlemana, ktorý povedal, že každý “revizionista”, ktorého pozná, sa ním stal po tom, čo bol v blízkosti niekoho, kto oznámil, že je homosexuál. “Je to osobná skúsenosť,” hovorí Ruba. Vysvetľuje, že namiesto toho, aby presadzovali súbor faktov, pravdu alebo objektívny štandard, rozhodli sa umožniť svojim homosexuálnym alebo rodovo zmäteným priateľom. Pozerá sa na to, ako sa Asociácia kresťanských škôl Britskej Kolumbie po tom, čo zamestnala bývalého riaditeľa Kresťanskej školy v Surrey ako svojho výkonného riaditeľa, rozhodla potvrdiť sexualitu vo všetkých školách v systéme – niečo, čo robil aj on, keď bol riaditeľom Kresťanskej školy v Surrey.

Rozpráva tiež, ako sa po prvom presťahovaní do Calgary zúčastnil na podujatí v kostole, ktoré organizovala pro-LGBT skupina s názvom Veľkorysá priestrannosť, ktorú svojho času viedol niekto, kto Rubovi pomohol s jeho vlastnou príťažlivosťou k rovnakému pohlaviu. Keďže tento človek medzitým zomrel, cirkev teraz vedie Wendy Gritter.

Vzhľadom na to Ruba opisuje trojstupňový proces, ako “prevziať kresťanskú inštitúciu a urobiť ju pro-LGBT.“Najskôr sa podľa neho tvrdí, že existuje “dobrá odborná literatúra” na oboch stranách diskusie o LGBT a že by sa mal zaujať “ústretový postoj” k tejto otázke, aby mohli žiť “v harmónii” tak tí, ktorí sú za, ako aj tí, ktorí sú proti danej otázke.” Multikonfesionálne organizácie, dodáva Ruba, sú “zraniteľné” voči tomuto prístupu, pretože teológia a argumentácia “revizionistov” sa nikdy neskúma, zatiaľ čo sa tvrdí, že “sú dobrí vedci”.

Druhým krokom, pokračuje Ruba, je “evanjelizácia” tých, ktorí sú v organizácii, na základe toho, že sú “láskaví a ústretoví”, a krátko nato prepustenie tých, ktorí sa zmene bránia. Nakoniec, keď sa “revizionisti” zmocnia väčšiny organizácie alebo denominácie, vyhlásia sa za pro-LGBT. Ruba dodáva, že metodisti podstupovali druhý krok, keď sa kvôli tejto otázke rozdelili.

Preskúmajúc prvý krok podrobnejšie, Ruba poznamenáva, že väčšina kresťanov nečíta Písmo, a preto nevie, čo učí, ani nedôveruje, že to, čo hovorí, je dobré.

Najdu sa podľa neho aj takí, ktorí tvrdia, že biblické zmienky o homosexualite možno odmietnuť, pretože autori Písma’nemali predstavu o “manželstve osôb rovnakého pohlavia” a podobne s myšlienkou byť “homosexuálom,” pričom slovo “homosexuál”; bolo pridané do Revidovanej štandardnej verzie (RSV) Písma v polovici minulého storočia, čo umožnilo odmietnuť biblický odpor voči homosexualite ako “kultúrnu reakciu na prirodzený odpor voči homosexualite v tom čase a my sme tieto pojmy do Písma len pridali.”Čo pritom podnecuje revizionizmus, je presvedčenie, že je potrebné byť súcitný a láskavý k LGBT ľuďom a starať sa o to, aby sa v kresťanskom priestore cítili vítaní.

Pri pohľade na argumenty súvisiace s prekladmi Písma, ktoré donedávna neobsahovali slovo “homosexuál”, Ruba upozorňuje na “kritické” rozlišovanie medzi blízkymi priateľstvami osôb rovnakého pohlavia a romantickými vzťahmi osôb rovnakého pohlavia. Rozoberá tiež niečo, čo nazýva “spasiteľským pohľadom” a tvrdí, že keďže každý aspekt nášho ľudstva bol “poškodený” pádom, naša identita by nemala byť založená na našej sexualite, ale na našom Stvoriteľovi. Keďže “revizionistické” argumenty sú založené na predpoklade, že našu primárnu identitu možno nájsť v sexe, potom zarámcovanie argumentu v zmysle “spásonosného pohľadu”, tvrdí Ruba, spôsobuje, že “revizionistický” pohľad vyzerá ako uzurpovanie si miesta Boha.

Naďalej, ak má “revizionistické” chápanie biblického textu pravdu v tom, že zmienky o homosexualite v Písme sa týkajú pederastie alebo pedofílie, problémom zostáva, že v Písme nemajú žiadne pozitívne potvrdenie takéhoto správania, ale iba monogamný heterosexuálny vzťah, ktorý trvá celý život.

“Keď sa pozriete na to, čo sa deje v Biblii pri’polygamii alebo polyamorii, pri akomkoľvek znásilnení alebo cudzoložstve, všetky tieto veci vedú k záhube a smrti, a to isté platí aj pre homosexualitu,” poznamenáva Ruba. “To isté platí pre akýkoľvek druh zámeny pohlaví. Prečo je to tak? Pretože Boží’plán je dobrý a vždy, keď sa od Božieho’plánu odchýlime, je to’zlé.”

Pritom dodáva, že dôvodom, prečo sa slovo “homosexuál” použilo v prekladoch Písma, bol vznik homosexuálnej “identity” v 60. rokoch 19. storočia. Ruba však pokračuje, že strach z “homosexuálnej identity” sa rozšíril, pretože ľudia s ňou nechceli byť spájaní, a že kresťania “ostrakizovali” ľudí, ktorí prežívali príťažlivosť k rovnakému pohlaviu, čím nechtiac pomohli vzniku komunity homosexuálov a že sa “stali ich vlastnou identitou.Sám Ruba však tvrdí, že naša identita by mala byť zakorenená v Kristovi a jeho nasledovaní, pričom otázka súvisiaca s problematikou LGBT nie je otázka, ako ich konkrétne milujeme, ale ako milujeme ľudí ako kresťania.

Na konci epizódy sa Ruba k tejto myšlienke vracia a uvádza, že prijať niekoho nie je to isté ako prijať jeho správanie alebo presvedčenie. Pri pohľade na nedávnu epizódu, v ktorej moslim prerušil omšu tým, že rozprestrel modlitebný koberček a modlil sa, Ruba hovorí, že kanadskí kresťania sa musia domáhať skôr slobody združovania než slobody náboženstva, pretože tá prvá “chráni naše právo diskriminovať na základe presvedčenia.”

Tým, že niektoré kresťanské komunity zápasia s otázkami LGBT, ukazuje len to, že nepoznajú Písmo alebo mu nedôverujú ako dobrému. Ruba hovorí, že vyučovanie mladých ľudí o tom, čo hovorí Písmo a jeho dobrota, im poskytne rozlišovanie potrebné na to, aby sa “orientovali v bombardovaní ich kultúry” a videli “lži za argumentmi.”

Ak však pohlavie nie je ovplyvnené biológiou, potom je to len niečo, čo určuje momentálny rozmar. Ruba poznamenáva, že ak takto uvažuje celá generácia, potom sme’svedkami začiatku rozpadu kresťanstva a celej spoločnosti, pretože už nebudeme žiť v realite.

The Van Maren Showje vysielaná na mnohých platformách vrátane SpotifySoundCloudYouTubeiTunes, a Google Play.

Plný zoznam epizód a možnosť prihlásiť sa na odber rôznych kanálov nájdete na našej webovej stránke Acast tu.