coca-cola-ad3.jpg

Coca-Cola dostala pokutu za reklamu s homosexuálnymi pármi

330
Milko Kostovič
Kultúra života

Oddelenie ochrany spotrebiteľa v Peštianskej župe udelilo spoločnosti Coca-Cola pokutu za krátkodobú plagátovú kampaň, ktorá zobrazovala homosexuálne páry a propagovala ich akceptáciu. Organizácia tvrdí, že spoločnosť Coca-Cola porušila časť zákona o reklame, v ktorej sa uvádza, že reklamy, ktoré môžu poškodiť telesný, duševný, emocionálny alebo morálny vývoj detí a mladistvých, nie sú povolené.

Portál Index.hu informoval, že jeden z ich čitateľov nahlásil Coca-Colu pre ich reklamnú kampaň. Oddelenie ochrany spotrebiteľa v Peštianskej župe v reakcii uviedlo, že bolo zahájené konanie proti kampani spoločnosti Coca-Cola Magyarország Kft., ktorej súčasťou boli "”#loveislove” plagáty.

Vládna organizácia vydala vyhlásenie, v ktorom uvádza, že "venuje osobitnú pozornosť ochrane detí a mladistvých a obmedzovaniu reklamy, ktorá ich poškodzuje, aby chránili ich emocionálny a morálny vývoj". Poďakovali tiež za pomoc verejnosti pri informovaní, čo pomáha "pri odhaľovaní takýchto reklám"

Spoločnosť Coca-Cola sa pre redakciu 24.hu vyjadrila, že dostali pokutu 500 000 HUF (1591 EUR), pretože - podľa miestneho úradu - tieto plagáty môžu narušiť fyzický, mentálny, emocionálny a morálny vývoj detí a mladistvých. Spoločnosť okrem pokuty dostala aj príkaz prestať používať reklamu, ktorá by mohla ohroziť vývoj mladistvých. Podľa výrobcu nealkoholických nápojov rokujú o ďalších krokoch a požiadajú o odvolanie proti rozhodnutiu.

Coca-Cola ešte predtým zverejnila LGBTQ+ reklamnú kampaň, ktorá propagovala akceptáciu lásky medzi pármi rovnakého pohlavia, čím vyvolala pobúrenie na internete a výzvy k odstráneniu plagátov. Poslanec Fideszu dokonca navrhol bojkotovať výrobky spoločnosti. Coca-Cola reagovala vo vyhlásení, v ktorom zdôraznila, že sú presvedčení, že "sme si všetci rovní, bez ohľadu na národnosť, náboženstvo, pohlavie, vek, etnický pôvod, jazyk, koníčky a názory". Dodali, že si myslia, že "heterosexuáli aj homosexuáli majú právo milovať osobu, ktorú si zvolia tak, ako je to pre nich najlepšie" a vyjadrujú to vo svojich reklamách.

O týždeň neskôr Coca-Cola zmenila svoju #loveislove plagátovú kampaň na fľaše s dúhovými vzormi. Spoločnosť však naznačila, že po kritike neustúpila, ich kampaň len vstúpila do svojej "druhej fázy" a bolo to tak plánované. Proti kampani sa však spustila petícia vyhlasujúc, že spoločnosť "propaguje homosexualitu pomocou reklám“.