Fulton Sheen vysvetľuje, prečo je dnes heréza a apostáza normálna
Anthony Stine spomína na kázeň Fultona Sheena o atrape (opici) Cirkvi, ktorá vznikne v posledných dňoch za Antikrista a pohltí pravú Cirkev, nemeckú synodálnu cestu a taktiež list arcibiskupa Vigana o boji satana s kresťanmi na konci čias.
Zdroj: Return to Tradition 27.6.2023
(0:00:13) O stave Cirkvi sa zvykne hovoriť,
(0:00:16) že väčšina katolíkov v západnom svete schvaľuje to,
(0:00:21) čo robí František, že väčšina túži po reformách a aktualizácii cirkevného učenia
(0:00:27) o rôznych hriechoch tela, najmä pokiaľ ide o hriech Jamesa Martina,
(0:00:31) a väčšina veriacich chce, aby sa sviatosť kňazstva sprístupnila takmer každému,
(0:00:36) kto chce byť kňazom, bez ohľadu na ich nezmeniteľnú budúcnosť,
(0:00:40) alebo s kým by sa chceli zosobášiť, a samozrejme sobáš by im mal byť umožnený,
(0:00:44) to sú väčšinové postoje veľkej časti dnešnej Cirkvi.
(0:00:47) Tieto postoje nie sú cirkevné postoje, a v skutočnosti nikdy nimi ani neboli,
(0:00:52) hoci ohľadom manželstva kňazov sa to skutočne líši medzi východom a západom,
(0:00:56) ale tieto reči šíria samozvaní umelci,
(0:01:00) ktorí vnucujú dnešnej Cirkvi svoju vôľu modernosti,
(0:01:03) a nie sú ani príliš rafinovaní, pokiaľ ide o argumenty, ktoré uvádzajú.
(0:01:07) Problém s nimi je ten, že v skutočnosti nezastupujú Katolícku cirkev,
(0:01:11) ale zastupujú nové náboženstvo, ktoré samo seba nazýva katolícke.
(0:01:15) Ľudia stále omieľajú reči o schizme tu a schizme tam,
(0:01:18) ale realita je taká, že k schizme už došlo,
(0:01:21) len je to tak, že dve alebo viaceré schizmatické strany sa tvária,
(0:01:24) že v skutočnosti k nej ešte nedošlo.
(0:01:26) Mimochodom je to obsah cirkvou schváleného katolíckeho proroctva.
(0:01:29) Viacerí mystici v minulosti povedali, pričom za zmienku najviac stojí
(0:01:33) blahoslavená Anna Katarína Emmerichová,
(0:01:36) že príde čas, keď sa nad Cirkvou postaví falošná budova,
(0:01:41) v podstate falošná Cirkev, ktorá potichu vo svojich útrobách rozloží Katolícku cirkev.
(0:01:47) Rôzni mystici, ktorí to povedali, v podstate všetci povedali to isté,
(0:01:50) že napokon sa jej to nepodarí kvôli nejakej forme Božieho zásahu,
(0:01:54) ale v priebehu toho bude veľa duší stratených.
(0:01:57) Fulton Sheen to opisoval výrazom, ktorý ste pravdepodobne počuli
(0:02:01) používať aj mňa na opis toho, a je to atrapa Cirkvi.
(0:02:05) Atrapa znamená imitácia, ako keď sa opice opičia po ľuďoch.
(0:02:10) Ak ste Fultona Sheena ešte nepočuli použiť toto prirovnanie,
(0:02:13) tak sa pripútajte, pretože vám bude znieť dosť povedome.
(0:02:15) Tento krátky citát pochádza z jeho slávnej homílie Znamenia čias
(0:02:19) z konca štyridsiatych rokov, kde opisuje človeka neprávosti, Antikrista,
(0:02:24) a ako oklame zbožných veriacich, a čo urobí, aby sa vydával za Boha,
(0:02:29) imitáciu Krista, citujem: „(Antikrist) Ustanoví proticirkev,
(0:02:35) ktorá sa bude po Cirkvi opičiť, pretože on, diabol, sa opičí po Bohu.
(0:02:40) Bude mať všetky znaky a vlastnosti Cirkvi,
(0:02:43) ale naopak a bude zbavená svojho božského obsahu.
(0:02:46) Bude to mystické telo Antikrista, ktoré sa bude vonkajším vzhľadom
(0:02:51) podobať na mystické telo Kristovo.
(0:02:53) Moderný človek v zúfalej potrebe Boha, ktorého však odmieta uctievať,
(0:02:57) bude vo svojej samote a frustrácii stále viac túžiť po členstve v spoločenstve,
(0:03:03) ktoré mu rozšíri zmysel, ale za cenu toho, že sa stratí v nejakom vágnom kolektíve.“
(0:03:13) Ja som plne presvedčený o tom, že začiatky toho už vidíme teraz,
(0:03:17) v našej súčasnosti.
(0:03:18) František nie je Antikrist.
(0:03:20) Cirkev sa veľakrát vyjadrila, že je De Fide, záležitosťou viery,
(0:03:24) že Antikrist nebude ani pápež, ani niekto, koho ľudia považujú za pápeža.
(0:03:28) Antikrist bude mať určité vlastnosti,
(0:03:31) napríklad, že bude pochádzať z kmeňa Dan,
(0:03:33) čo vieme z knihy Daniel, a to, že je z kmeňa Dan,
(0:03:38) má vážne dôsledky, v mnohom bude podobný Kristovi.
(0:03:43) Pravdepodobne to bude mladý, charizmatický divotvorca,
(0:03:45) a bude hovoriť o mieri, a určite zvedie mnohých,
(0:03:48) ktorí vyznávajú Krista za Spasiteľa,
(0:03:50) ale v jeho vzostupe mu pomôže jeho popularita u ľudí.
(0:03:53) Divotvorcovia sú zvyčajne populárni, najmä tí divotvorcovia,
(0:03:56) ktorí v skutočnosti žiadne zázraky nerobia,
(0:03:58) ale sú to v podstate len podfukári a podvodníci najhrubšieho zrna.
(0:04:01) Tí, čo ľuďom ponúknu čo najviac bez toho, aby to dávalo vôbec zmysel,
(0:04:06) aspoň v tomto živote, a preto vidíme tento argument,
(0:04:11) že čo je populárne, to je to pravé pre Cirkev.
(0:04:14) O chvíľu sa vrátim k atrape Cirkvi,
(0:04:16) chcem vám len dať ukážkový príklad takéhoto zmýšľania,
(0:04:18) že čo je v Cirkvi populárne, to musí byť dobré.
(0:04:21) Na oficiálnej tlačovej webovej stránke nemeckých biskupov
(0:04:24) si môžeme prečítať tento titulok:
(0:04:26) Biskup Bätzing: „Väčšina veriacich podporuje synodálnu cestu.“
(0:04:29) Ak by ste nevedeli, tak nemecká synodálna cesta
(0:04:33) slávne propagovala hriech Jamesa Martina,
(0:04:35) a jej ťažným koňom je ideológia, ktorá volá po ženatých kňazoch,
(0:04:38) vysväcovaní žien, a umožnení laikom voliť si svojho biskupa,
(0:04:43) ako keby to bol nejaký politik uchádzajúci sa o verejnú funkciu.
(0:04:46) Rím za to Nemcom, ktorí sa o to pokúsili, povedal pár krutých slov,
(0:04:50) ale samozrejme napokon nepodnikol žiadne zmysluplné kroky,
(0:04:53) aby ich zastavil, a František zašiel až tak ďaleko, že povedal,
(0:04:57) že Duch Svätý je prítomný medzi nemeckými biskupmi,
(0:05:00) a nemeckú synodu označil za hnutie Ducha Svätého,
(0:05:02) človek by neveril vlastným ušiam,
(0:05:04) čím im skôr vyjadril tichý súhlas s ich zlým počínaním.
(0:05:07) Bätzing bol predsedom nemeckej synodálnej cesty,
(0:05:09) predtým ako začiatkom tohto roka svoj diabolský plán zabalil.
(0:05:12) Nemci sú teraz vo fáze implementácie svojej synody,
(0:05:15) a Bätzing hovorí toto: „Limburský biskup Georg Bätzing
(0:05:20) vidí za reformnými záujmami synodálnej cesty väčšinu nemeckých veriacich.
(0:05:26) Predseda Nemeckej biskupskej konferencie DBK
(0:05:29) vidí nebezpečenstvo schizmy v dôsledku nemeckého reformného dialógu,
(0:05:34) hovoril o tom v rozhovore, ktorý v pondelok rozposlala Limburská diecéza.
(0:05:39) Existujú skupiny, ktoré už hovoria o blížiacom sa rozkole v Cirkvi, o schizme.
(0:05:44) Ja toto nebezpečenstvo jednoznačne nevidím.
(0:05:46) Mám však dojem, že tí, ktorí o tom zvlášť radi hovoria, po tom zjavne túžia, hovorí Bätzing.
(0:05:54) Podľa neho si drvivá väčšina veriacich želá Cirkev,
(0:05:58) ktorá sa obnovuje a buduje „mosty k sociálnej a kultúrnej realite našej doby.“
(0:06:03) Táto väčšina je však často skôr zdržanlivá.
(0:06:06) Podľa Bätzinga sa na synodálnej ceste praktizovala „kultúra aktuálnej diskusie“.
(0:06:12) To však nie je konečná pre budúcu synodálnu spoluprácu v Cirkvi -
(0:06:17) „ale ani to nikto netvrdí“. Je tu ešte veľa čo zlepšovať.
(0:06:22) Biskup, ktorý bol ako predseda DBK aj súčasťou predsedníctva
(0:06:27) synodálnej cesty, vyjadril poľutovanie nad tým, že sa nepodarilo zapojiť
(0:06:31) a dotiahnúť do konca negatívnu menšinu.
(0:06:34) „Chcel by som však pripomenúť, že táto skupina nevyužila svoje zákonné právo
(0:06:40) odovzdať svoje vlastné hlasy a pripojiť ich k textom uznesení.
(0:06:46) To by bol konštruktívny spôsob.
(0:06:50) A ďalej pokračuje tým, že v podstate by chcel odporcov kopajúc a kričiac
(0:06:53) prinútiť zaujať ich postoj.
(0:06:55) Taktiež hovorí, že polarizácia je pre Cirkev nebezpečná,
(0:06:58) čo je z povrchného hľadiska očividne pravda,
(0:07:01) ale nezabúdajte na to, že keď modernisti odsudzujú polarizáciu,
(0:07:04) ide im proste o to, aby vyvolali pocit viny u každého,
(0:07:07) kto je proti nim, aby držal hubu a krok.
(0:07:10) Atrapa Cirkvi vzniká priamo pred našimi očami.
(0:07:13) Pred niekoľkými týždňami som dostal e-mail od niekoho,
(0:07:16) kto mi pripomenul, že by som mal podrobne definovať atrapu Cirkvi,
(0:07:19) a potom mi v e-maili dal aspoň indíciu, kde začať,
(0:07:22) a preto točím toto video.
(0:07:24) Budem ho citovať, pretože ju definoval lepšie,
(0:07:27) ako by sa to podarilo mne, aspoň aby ste mali predstavu, o čom hovoril.
(0:07:29) Meno odosielateľa neprezradím, pretože nikdy neviete, kto počúva.
(0:07:33) Citujem: „Keď František a heretici hovoria o „Cirkvi“,
(0:07:37) v skutočnosti tým myslia „Cirkev nového adventu“,
(0:07:39) alebo „pokonciliárnu Cirkev“, atď., ktorá je atrapou.
(0:07:42) Ked ty povieš „Cirkev“, tak máš na mysli „Svätú Matku Cirkev“,
(0:07:47) nadčasovú a rigoróznu (rozumej silnú/pevnú)
(0:07:49) inštitúciu založenú samotným Ježišom Kristom
(0:07:51) za účelom uchovania večnej Božej pravdy v mystickom tele a ľudských srdciach.
(0:07:58) Preto by mohlo stáť za to urobiť podcast o satanskom zahmlievaní,
(0:08:03) ktoré tu prebieha v tom, že sily atrapy majú pravdu,
(0:08:07) keď starodávnu Cirkev Ježiša Krista, naplnenú Duchom Svätým,
(0:08:11) preniknutú milosťou sviatostí, jednoznačne považujú za hrozbu pre atrapu,
(0:08:17) čo znamená, v kontexte modernistov,
(0:08:20) že nám hovoria pravdu o svojej nesúvislej hermeneutike,
(0:08:24) deformovanej cirkvi, a jej slabom postavení,
(0:08:27) ktoré možno podporiť len tým, že vystupuje ako Katolícka cirkev.“
(0:08:31) Pamätáte si na to, že to boli modernisti s Františkom na čele,
(0:08:36) ktorí nám povedali, že hermeneutika kontinuity,
(0:08:38) ktorú presadzovali Benedikt a sv. Ján Pavol II. je pasé.
(0:08:41) Netreba na to zabúdať.
(0:08:42) Musím zdôrazniť, že keď hovorím o atrape Cirkvi,
(0:08:46) nemám na mysli Katolícku cirkev, ale hovorím o inštitúcii,
(0:08:50) ktorá predstiera, že je Katolíckou cirkvou,
(0:08:52) a súčasne s ňou zaberá nejaký spoločný priestor.
(0:08:54) Ako to kedysi povedal sv. Atanáz počas krízy v 4. storočí,
(0:08:57) že oni majú budovy, a my máme vieru.
(0:09:01) Mnohí, ktorí sa podieľajú na budovaní atrapy, tak robia v dobrej viere,
(0:09:03) keď si myslia, že treba vieru prispôsobiť modernému svetu tak,
(0:09:06) aby bola pre neho dôležitá.
(0:09:08) Zabudli na to, že jediný skutočný spôsob, ako zachovať opodstatnenosť viery
(0:09:11) je kázať pravdu evanjelia bez ohľadu na to, čo ich to bude stáť.
(0:09:15) Dokonca aj vtedy, ak to znamená získať červenú korunu mučeníctva.
(0:09:18) Namiesto toho preláti, ktorí s tým začali pred 2. vatikánskym koncilom,
(0:09:21) sa aktívne usilovali o to, aby Cirkev prestala toľko odsudzovať,
(0:09:24) a namiesto toho počúvala, ako sa sekulárny svet vyjadruje k rôznym otázkam,
(0:09:28) čo samozrejme viedlo k tomu, že Cirkev prestala byť takou dôležitou,
(0:09:31) a ľudia z nej začali jednoducho odchádzať.
(0:09:34) Všetci sme to videli, videli sme počty pohrebov,
(0:09:37) a prevažujúci počet ľudí, ktorí prestali chodiť do kostola, a viac sa v ňom neukázali.
(0:09:42) Dochádza k tomu preto, lebo ľudská duša tak veľmi prahne po pravde,
(0:09:45) že keď Cirkev prestane hlásať pravdu, tak si ľudia za ňu nájdu nejakú náhradu,
(0:09:48) ktorá bude vždy nedostatočná, ale ak bude obsahovať dostatok pravdy,
(0:09:52) tak sa ľudia uspokoja s falošným evanjeliom hlásaným inde.
(0:09:56) Stačí, ak si pozriete rastúce počty nedenominačných charizmatických
(0:09:59) „evanjelikálov“ v USA, medzi ktorými nájdete mnohých bývalých katolíkov,
(0:10:03) k tomu to všetko vedie, a preto treba tejto atrape Cirkvi vzdorovať.
(0:10:07) V nedeľu, keď väčšina farností v západnom svete slávilo sviatok Nanebovstúpenia,
(0:10:14) ktorý bol v skutočnosti predchádzajúci štvrtok,
(0:10:16) arcibiskup Vigano uverejnil list, v ktorom podrobne popisuje boj
(0:10:19) medzi Cirkvou a drakom, samozrejme, že tým drakom je satan.
(0:10:22) Cirkev vyzýva veriacich, aby odporovali drakovi, bojovali proti nemu,
(0:10:27) a to modlitbou a nápravou zla propagovaného drakom,
(0:10:31) a atrapa Cirkvi je drakovým prisluhovačom, hoci aj nevedomým.
(0:10:35) Vypočujte si krátky úryvok z jeho listu,
(0:10:37) ktorý vám už tento víkend prečítam v plnom znení,
(0:10:39) aj keď mám silné tušenie, že v nedeľu na Turíce vydá ďalší list,
(0:10:42) ktorý sa vám ešte v ten deň pokúsim priniesť.
(0:10:45) Vypočujte si arcibiskupa, ktorý nás upozorňuje na tento boj pred nami:
(0:10:49) „Pripomínam vám, že drak útočí trojako: prvý útok je namierený proti Ježišovi Kristovi,
(0:10:55) novonarodenému Synovi Ženy (Zjv 12;5),
(0:10:59) ktorý pred drakovými útokmi unikne tak, že je uchvátený k Bohu;
(0:11:03) druhý útok je namierený proti Žene (Zjv 12;6), ktorá uteká na púšť -
(0:11:09) čo je alegória na útočisko chránené pred satanovými útokmi -
(0:11:13) na obdobie 1260 dní, teda 42 mesiacov alebo 3,5 roka,
(0:11:17) teda po dobu vlády Antikrista (Zjv 12,6 a 14);
(0:11:21) tretí útok je proti deťom Ženy, teda kresťanom a Cirkvi,
(0:11:24) ale oni nad ním zvíťazia pre Baránkovu krv (Zjv 12,11).
(0:11:31) Toto trojité rozlíšenie satanovho útoku považujem za veľmi poučné a zmysluplné:
(0:11:36) vidíme, že diabol vždy útočí na Krista, najprv na jeho osobu,
(0:11:40) potom na jeho mystické telo a nakoniec na jeho verných.
(0:11:43) Avšak víťazstvo, o ktoré Pánovi ide, sa uskutočňuje až pri treťom útoku:
(0:11:48) Drak sa na ženu nahneval a odišiel bojovať s ostatnými z jej potomstva,
(0:11:54) ktorí zachovávajú Božie prikázania a majú Ježišovo svedectvo (Zjv 12,17).
(0:12:03) O kom je reč? O kom hovorí svätý Ján, keď naráža na potomkov Ženy,
(0:12:07) ak nie o tých, ktorí zostali verní a neodpadli od viery,
(0:12:12) ani sa nedali strhnúť chvostom draka (Zjv 12,4)?
(0:12:18) Je veľkou útechou vidieť, ako Pán rád povoláva svoje deti do boja proti satanovi,
(0:12:25) aby sa vďaka svojej veľkodušnej odovzdanosti do Božej vôle
(0:12:29) stali poslušnými nástrojmi Kristovho víťazstva nad tým,
(0:12:33) ktorý bol od začiatku vrahom (Jn 8,44).
(0:12:38) Pán nechce zvíťaziť sám: chce, aby jeho víťazstvo bolo aj naše,
(0:12:42) ak sa vydáme na bojisko pod zástavami Krista, nášho Kráľa,
(0:12:46) a Márie, našej Kráľovnej, ktorí nás vykúpili -
(0:12:49) Kristus svojim umučením a vykúpením a Presvätá Bohorodička Mária
(0:12:53) skrze svoj súcit a spoluvykupiteľstvo - z nášho stavu diablových otrokov.
(0:13:00) Opäť pohliadnite na kríž, na ktorom tróni Kráľ,
(0:13:03) a pri päte kríža stojí Kráľovná Matka;
(0:13:06) Kráľovná a Matka každého pokrsteného, ale predovšetkým každého kňaza,
(0:13:10) ktorého jej Pán zveril ako svojho udatného poddaného a verné dieťa.
(0:13:16) Tento jeho list je v celku dosť úžasný,
(0:13:20) keďže Vigano v ňom karhá Františka za to,
(0:13:22) že tých z nás, ktorí túžia po viere našich predkov,
(0:13:25) nazýva zaostalými a chorých z pocitu nostalgie.
(0:13:29) Ale to, o čo nám vlastne ide, a čo Františkovi a zvyšku zjavne nedochádza,
(0:13:33) je viera, chceme vieru, aj keď nás to zaraďuje medzi výraznú menšinu v Cirkvi.
(0:13:38) Mnohí ľudia stoja na rozmedzí medzi atrapou Cirkvi a Katolíckou cirkvou
(0:13:43) čiastočne preto, že sa pravdepodobne stále nachádzame v rannom štádiu jej vývoja,
(0:13:46) a tieto medze nie sú jasne vytýčené.
(0:13:48) Človek neprávosti sa ešte nezjavil,
(0:13:50) alebo ak už je v tejto chvíli na Zemi, tak sa zatiaľ neobjavil na verejnosti.
(0:13:53) Keď sa to stane, bude to zaujímavý dátum,
(0:13:57) mierne povedané, väčšina ľudí ho ani nespozná podľa toho kým alebo čím je,
(0:14:01) ale určite bude hlásať niektoré veľmi známe slová ako sú dialóg, sprevádzanie,
(0:14:06) ľudské bratstvo, univerzálne bratstvo a všetky tie ďalšie krásne rečičky,
(0:14:11) ktoré si spájame s falošným evanjeliom modernistov,
(0:14:15) rozdiel však bude ten, že on bude veľmi šikovný
(0:14:19) v šírení tohto falošného evanjelia medzi ľuďmi,
(0:14:21) na rozdiel od klaunov, ktorí dnes riadia Cirkev,
(0:14:24) a preto by ste mali byť podkutý vo viere,
(0:14:27) ktorá vás najlepšie pred tým ochráni.
(0:14:29) Poznať vieru, zachovať si vieru, študovať vieru,
(0:14:31) takže vás títo ľudia šíriaci falošné evanjelium nepolapia do svojej siete.
(0:14:36) Študujte vieru, často pristupujte k sviatostiam,
(0:14:38) a vypadnite z farností, kde je viera podkopaná nejakým kňazom,
(0:14:41) ktorý chce hlásať falošné evanjelium sveta tým, že ho spája s Eucharistiou.
(0:14:46) Pre mnohých by to však bolo ťažké.
(0:14:48) Bolo to ťažké pre moju rodinu, keď sme sa rozhodli odísť z diecéznych farností v našej oblasti
(0:14:52) pre tradičnejšie možnosti, ale stálo to za to.
(0:14:56) Zaujímal by ma váš názor na to.
(0:14:59) Je tento rozdiel medzi atrapou Cirkvi a Katolíckou cirkvou celkom jasný?
(0:15:04) Je biskup Bätzing ukážkovým príkladom človeka,
(0:15:07) ktorí pripravujú cestu človeku neprávosti?
(0:15:09) Možno si len myslíte, že mi preskočilo.
(0:15:11) Napíšte mi to do komentárov prosím, označte, že sa vám video páčilo,
(0:15:13) a prihláste sa na odber, ak ste to doteraz neurobili,
(0:15:15) a tiež mi pomôžete, ak toto video budete zdieľať na sociálnych sieťach.
(0:15:17) Ako vždy, modlite sa za Cirkev.\NSom Anthony Stine.
(0:15:20) Ave Maria www.lifenews.sk