(LifeSiteNews) — Biskup Athanasius Schneider vyzval pápeža Františka, aby zrušil nové normy nadchádzajúcej synody biskupov o synodalite, ktorá sa uskutoční v októbri 2023 v Ríme a ktorá priznáva rovnaké hlasovacie právo biskupom a laikom. Schneider odsúdil tieto novinky ako “radikálnu novinku”, ktorá “podkopáva božskú konštitúciu Cirkvi a prispôsobuje ju skôr protestantskému či dokonca svetskému modelu.”
Čítajte: Pápež František osobne vyberie laikov, ženy budú tvoriť až 25 % hlasov na synode
Generálny sekretariát Synody biskupov o synodalite vydal 26. apríla tlačové vyhlásenie, v ktorom oznámil zmeny v zložení synody, ktorá sa uskutoční v októbri 2023 v Ríme. Podľa týchto zmien by 10 klerikov nahradilo päť mužov a päť rehoľníčok a audítorov by nahradilo 70 členov, ktorí nie sú biskupmi a ktorých vyberie pápež, pričom všetci budú mať právo hlasovať na synodálnom rokovaní, čo je v rozpore s doterajším výlučným právom biskupov hlasovať na synode.
Na otázku Diane Montagnovej o týchto nových normách v rozhovore, ktorý uverejnil Catholic Herald, biskup Schneider povedal, že táto zmena “predstavuje radikálnu novinku v dejinách Katolíckej cirkvi.”
“Synoda biskupov je nástroj, ktorým hierarchia vykonáva svoj učiteľský a riadiaci úrad,” vysvetlil Schneider a zdôraznil, že hlasovacie práva na synode biskupov musia odrážať rozdiel medzi služobným kňazstvom cirkevnej”hierarchie a spoločným kňazstvom všetkých pokrstených.
“Hoci na synodu môžu byť prizvaní aj laici, aby poskytli svoje rady, hlasovacie normy synody vždy odrážali zásadný rozdiel medzi hierarchickým/ministeriálnym a spoločným kňazstvom. Priznanie rovnakého hlasovacieho práva laikom ako biskupom podkopáva hierarchickú štruktúru Cirkvi a pripomína skôr normy synody anglikánskych a iných protestantských spoločenstiev, kde majú duchovní a laici rovnaké hlasovacie právo.”
Schneider pokračoval: “Samotná skutočnosť, že laici budú hlasovať spolu s biskupmi o otázkach týkajúcich sa viery a disciplíny Cirkvi, je sama o sebe odhaľujúca a vysiela veľmi dvojznačné doktrinálne posolstvo. Navyše skutočnosť, že hlasovanie na októbrovom zhromaždení v Ríme v roku 2023 má len poradný charakter, nezmenšuje pravdu o tom, že nadchádzajúca synoda sa podobá skôr na demokratický alebo egalitárny parlament než na monarchickú hierarchiu ustanovenú naším Pánom Ježišom Kristom.”
RELEVANTNÉ: Ako pápež František ‘revolúciou’ podkopáva moc biskupov
Riešenie doktrinálnych problémov procesov a dokumentov nadchádzajúcej synody — medzi ktoré patria návrhy na ordináciu žien’a prijatie ideológie a životného štýlu LGBT—, kazašský biskup prirovnal doktrinálnu krízu, ktorej v súčasnosti Cirkev čelí, ku kríze ariánskej herézy, v ktorej sa rozšírila nevera, zmätok a slabosť biskupov.
“Rozsiahly doktrinálny zmätok vo štvrtom storočí sa nápadne podobá na našu súčasnosť,” vyhlásil Schneider. “Čo sv. John Henry Newman povedal o tých časoch, možno dobre aplikovať na súčasný doktrinálny a disciplinárny zmätok, ktorý vytvárajú rôzne synodálne procesy a prípravné dokumenty vydané Svätou stolicou v uplynulom roku.
“Kardinál Newman o ariánskej kríze napísal: ‘Zbor biskupov zlyhal vo vyznávaní viery. Vyjadrovali sa rôzne, jeden proti druhému; po Nicei neexistovalo takmer 60 rokov nič, čo by bolo pevným, nemenným a dôsledným svedectvom. Boli tu nedôveryhodné koncily, neverní biskupi; bola tu slabosť, strach z následkov, zavádzanie, bludy, halucinácie, nekonečné, beznádejné, rozširujúce sa takmer do každého kúta Katolíckej cirkvi. Pomerne málo tých, ktorí zostali verní, bolo zdiskreditovaných a vyhnaných do exilu; ostatní boli buď zvodcovia, alebo boli oklamaní.’”
“Rôzne dokumenty vydané počas súčasného synodálneho procesu predstavujú taký zmätok, proti ktorému sa postavil doktor Cirkvi zo štvrtého storočia sv. Hilár z Poitiers varoval, keď povedal: ‘Nie je možné, je nerozumné miešať pravdu a lož, zamieňať svetlo a tmu a spájať, nech už je akéhokoľvek druhu, noc a deň’ (In Constantium, 1).”
PREHĽAD Vatikán pripravuje dokument pre páry žijúce v ‘nových zväzkoch’ po ‘zlyhaní manželstva’
Schneider následne upozornil na napomenutie Pavla VI’biskupom o potrebe verne strážiť depozit viery v jeho celistvosti bez hypotetizovania “zmien, evolúcií, transformácií Cirkvi vo veciach viery.”Pri generálnej audiencii, ktorú Pavol VI. predniesol v Ríme 6. októbra 1971, povedal:
Môžeme sa domnievať, že hierarchia môže v náboženskej oblasti slobodne učiť, čo sa jej páči, alebo čo sa môže páčiť niektorým doktrinálnym, či skôr antidoktrinálnym prúdom modernej mienky? Nie. Musíme si uvedomiť, že biskupstvu je zverená prvotná povinnosť: povinnosť svedčiť, dôsledne a verne odovzdávať pôvodné Kristovo’posolstvo, teda komplex právd, ktoré on zjavil a zveril apoštolom, pokiaľ ide o spásu. Kresťanstvo nemôže meniť svoje ústavné doktríny. Biskupi sú viac ako ktokoľvek iný tí, ktorí musia “strážiť vklad,” ako hovorí apoštol [1 Tim 6, 20; 2 Tim 1, 14]. Nemali by sme ani hypoteticky predpokladať zmeny, evolúcie, premeny Cirkvi vo veciach viery. Vyznanie viery zostáva. V tomto ohľade je Cirkev húževnato konzervatívna, a preto nestarne (Generálna audiencia, 6. októbra 1971).
Schneider tvrdil, že súčasné návrhy, ktoré presadzuje Syond biskupov o synodalite, sú nakazené kapituláciou pred svetom, ktorá nie je ničím iným ako duchom modernizmu, herézy odsúdenej mnohými pápežmi.
“Najväčším zlom a duchovnou chorobou, ktorá v dnešnej dobe nakazila Cirkev, je ‘prispôsobenie sa duchu tohto sveta’ (Rim 12, 2), čo je v podstate duch modernizmu,” upozornil Schneider. “O tomto nebezpečenstve hovoril pápež Pavol VI. už v roku 1964, keď povedal: ‘Cirkev samotná je pohltená a otrasená touto prílivovou vlnou zmien, pretože akokoľvek sú ľudia oddaní Cirkvi, sú hlboko ovplyvnení atmosférou sveta.
“Hrozí im, že budú zmätení, zmätení a znepokojení, a to je stav, ktorý zasahuje samotné korene Cirkvi. Mnohých ľudí to vedie k tomu, aby si osvojili tie najobskúrnejšie názory. Predstavujú si, že Cirkev by sa mala vzdať svojej náležitej úlohy a prijať úplne nový a bezprecedentný spôsob existencie. Ako príklad možno uviesť modernizmus. Ide o omyl, ktorý sa stále objavuje pod rôznymi novými podobami, úplne nezlučiteľnými s akýmkoľvek skutočným náboženským prejavom. Zo strany svetských filozofií a sekulárnych smerov ide určite o pokus oklieštiť pravé učenie a disciplínu Kristovej Cirkvi’ (encyklika Ecclesiam Suam, 26).”
POKRAČOVANIE: EXKLUZÍVNE: Bp. Schneider hovorí, že synoda o synodalite servíruje ‘duchovné jedy’ veriacim
Každý prelát vyhlásil, že procesy a dokumenty prijaté pre nadchádzajúcu synodu sú odklonom od apoštolskej tradície: “Synodálne procesy a dokumenty a nadchádzajúca synoda v Ríme prijali metódu, ktorá je cudzia duchu apoštolov, cirkevných otcov a skutočnej tradícii Cirkvi. Tým, že synodálny sekretariát urobil z psychologických a sociologických údajov kritérium pre rozhodovanie vo veciach viery, morálky a disciplíny, ignoroval Pavla VI, ktorý povedal: ‘Závery [sociologických] výskumov by samy osebe nemohli predstavovať rozhodujúce kritérium pravdy’ (Apoštolská exhortácia Quinque Iam Anni, 8. decembra 1970).”
“Pápež Pavol VI. varoval pred takýmto svetským prístupom, keď povedal: ‘Vidíme tendenciu rekonštruovať na základe psychologických a sociologických údajov kresťanstvo odtrhnuté od neprerušenej Tradície, ktorá ho spája s vierou apoštolov, a vyzdvihovať kresťanský život zbavený náboženských prvkov’ (Apoštolská exhortácia Quinque Iam Anni, 8. decembra 1970).”
“Pápež František a všetci členovia nadchádzajúcej synody v Ríme by mali vážne dbať na nasledujúce prorocké varovania pápeža Pavla VI: ‘My nie sme sudcami Božieho’slova: to ono nás súdi a odhaľuje naše prispôsobovanie sa svetskej móde’ (Apoštolská exhortácia Quinque Iam Anni, 8. decembra 1970).”
VYHLÁSENIE: Cdl. Hollerich sa chváli, že odporcovia synody o synodalite ‘ju nebudú môcť zastaviť’
Schneider vyzval kardinálov, aby sa obrátili na pápeža na protest proti jasnej snahe urobiť Cirkev viac protestantskou a sekulárnou, čo podľa neho v konečnom dôsledku “podkopáva božskú konštitúciu Cirkvi.”
“Poskytnutie rovnakého hlasovacieho práva episkopátu a laikom je bezprecedentné a vážne podkopáva božskú konštitúciu Cirkvi, čím ju viac prispôsobuje protestantskému alebo dokonca svetskému modelu,” uviedol Schneider. “Veľmi škodlivá pre Cirkev je aj absencia jasných cieľov synody, ktoré by vniesli jasno v čase veľkého doktrinálneho zmätku. Je preto jasné, že nadchádzajúca synoda je prostriedkom na urýchlenie protestantizácie a sekularizácie Katolíckej cirkvi. Kardináli nemôžu jednoducho mlčať, keď je Cirkev poškodzovaná a spása duší ohrozovaná. Sú povinní s jasnosťou a všetkou úctou apelovať na pápeža, ako to urobil apoštol Pavol voči Petrovi, keď nekráčal ‘priamočiaro k pravde evanjelia’ (Gal 2, 14).”
RELEVANTNÉ: Nový synodálny dokument Vatikánu’vyzýva na ‘ženský diakonát’ a ‘radikálnu inklúziu’;
Na otázku, aký je jeho odkaz pápežovi Františkovi, biskup Schneider odpovedal: “Vec, ktorú máme pred sebou, je naliehavá a bratsky sa obraciam na pápeža Františka, aby zrušil nové normy Generálneho sekretariátu Biskupskej synody, ktoré priznávajú rovnaké hlasovacie právo biskupom a laikom. Bratsky ho tiež vyzývam, aby vydal jasné ciele synody, ktoré umožnia biskupom odvážne a jednoznačne vyznávať pred celou Cirkvou a svetom jedinečnosť Krista a jeho spasiteľného diela, platnosť Božích prikázaní a Bohom ustanovený poriadok Cirkvi.”
“Spolu s takýmto vyznaním by synoda mala navrhnúť konkrétne a účinné lieky proti duchovným vírusom a chorobám, ktoré dnes vážne a takmer globálne postihujú telo Cirkvi. Ak to synodálne zhromaždenia v rokoch 2023 - 2024 neurobia, naplní sa predpoveď kardinála Charlesa Journeta’: ‘Jedného dňa sa veriaci prebudia a uvedomia si, že boli intoxikovaní duchom sveta.’”
PREHLIADKA:
Vatikánska synodálna stránka oslavuje homosexualitu a adopciu detí pármi rovnakého pohlavia