Modelo-810x500.jpg

Bud Light bol predbenutý Modelo Especial, ako najpredávanejšie pivo v USA. Konzervatívny bojkot pokračuje

66
Kultúra života

(LifeSiteNews) — Podľa nedávno zverejnených údajov z odvetvia je Modelo Especial teraz pivom číslo jeden v Spojených štátoch, pričom jeho predaj za mesiac máj presiahol 333 miliónov dolárov. Na porovnanie, Bud Light zarobil 297 miliónov dolárov, čo je 23 % pokles oproti rovnakému obdobiu minulého roka.  

Dalšími najpredávanejšími značkami sú Michelob Ultra (267,6 mil. USD), Coors Light (241 mil. USD) a Miller Lite (216,4 mil. USD). 

Modelo je mexický ležiak plzenského typu, ktorý bol prvýkrát uvarený v 20. rokoch minulého storočia. Už desaťročia patrí medzi najpredávanejšie dovážané pivá v USA.

Constellation Brands vlastní práva na Modelo v USA. Spoločnosť čelila viacerým žalobámod spoločnosti Anheuser-Busch InBev (AB InBev), ktorá vlastní Bud Light a vlastní aj Modelo mimo USA.USA

Grupo Modelo, ktorá varí Modelo, sa v roku 2010 zlúčila s AB InBev a dováža Bud Light a ďalšie výrobky Anheuser-Busch do Mexika. Spoločnosť Constellation však kontroluje výrobu značiek Modelo pre marketing a distribúciu v USA.

Predaj značky Bud Light zaznamenal voľný pád, odkedy spoločnosť začiatkom tohto roka spolupracovala s LGBT aktivistom a influencerom Dylanom Mulvaneym. Mulvaney je rodovo zmätený muž, ktorý sa na verejnosti oblieka ako žena. Predaj počas víkendu Memorial Day v USA klesol otakmer o 60 %. Podľa odhadov spoločnosť AB InBev od apríla stratila na hodnote neuveriteľných 27 miliárd USD. Bud Light bol údajnenajpredávanejším pivom v USA za posledných 22 rokov pred jeho prudkým poklesom. 

Po rozsiahlej reakcii spotrebiteľov Bud Light zverejnil vysokopatriotickú reklamu, ktorá mala potvrdiť jeho americké korene. Generálny riaditeľ spoločnosti Anheuser-Busch Brendan Whitworth podobne vydal 14. apríla dvojzmyselné polovičné ospravedlnenie vyhlásením, že spoločnosť “nikdy nemala v úmysle byť súčasťou diskusie, ktorá rozdeľuje ľudí.” Odvtedy sa snaží obnoviť svoj imidž pomocou reklamami s bejzbalovou tematikou 

Napriek tomu AB InBev minulý týždeň oznámila, že Bud Light venuje 200 000 dolárov Národnej LGBT obchodnej komore, aktivistickej skupine, ktorá podporuje podniky vlastnené LGBT menšinami. Bud Light je tiež uvedený ako sponzor podujatia “Pride in the Pines” LGBT vo Flagstaffe v Arizone, ktoré sa uskutoční tento mesiac. 

Anheuser-Busch InBev bola založená v roku 2008 po tom, ako spoločnosť Anheuser-Busch prevzala spoločnosť InBev. Spoločnosť InBev vznikla v roku 2004, keď sa spojili spoločnosti Interbrew (so sídlom v Holandsku) a AmBev (brazílska spoločnosť). Nasleduje čiastočný zoznam pív, ktoré vyrába spoločnosť Anheuser-Busch InBev vlastní: Budweiser, Bud Light, Busch, Corona, Modelo Especial (mimo USA), Stella Artois, Beck’s, Labatt a Michelob. Podľa denníka New York Post zaznamenali v poslednom čase mierny pokles predaja aj značky Budweiser a Michelob Ultra. Spoločnosť bola nútená odkupovaťnepredané debny Bud Light s uplynutou dobou trvanlivosti vďaka celonárodným bojkotom.