BALTIMORE (LifeSiteNews) — Zdá sa, že obavy z potenciálu “inteligentnej” technológie, ktorá by mohla byť v čínskom štýle zneužitá proti ľuďom v systéme sociálneho kreditu, sa minulý víkend potvrdili po tom, čo istý muž z Baltimoru nahlásil, že bol zamknutý vo svojom “inteligentnej domácnosti” v akomsi “digitálnom vyhnanstve” po tom, čo vodič zásielkovej služby Amazon nepresne nahlásil, že počul rasistickú poznámku prostredníctvom mužovho’videozvončeka.
V článku uverejnenom 4. júna na portáli Medium inžinier spoločnosti Microsoft Brandon Jackson uviedol, že koncom minulého mesiaca “konečne získal späť prístup k svojmu účtu Amazon po nečakanej a neoprávnenej blokáde, ktorá trvala takmer týždeň”.
“Vzhľadom na túto skúsenosť vážne zvažujem, že prestanem používať zariadenia Amazon Echo a budem pred týmto incidentom varovať ostatných,” napísal.
Ak Jackson vysvetlil, že mu v skutočnosti nebolo’zabránené dostať sa do jeho domu (pretože väčšina jeho systémov bola subhostovaná), stále mu bol zablokovaný prístup k väčšine funkcií jeho automatizovaných zariadení. Okrem toho uviedol, že každý, koho zariadenia boli nastavené výlučne prostredníctvom spoločnosti Amazon, a nie ako subhosting, by v podobnej situácii mohol skutočne stratiť prístup k svojim dverám a ďalšej dôležitej infraštruktúre.
RELEVANTNÉ: Veľké technologické spoločnosti sa stávajú mocnejšími ako celé krajiny
Podľa Jacksona zistil, že stratil prístup k svojim inteligentným domácim zariadeniam 25. mája, deň po tom, ako vodič doručovateľskej služby Amazon nechal v dome balík.
Jacson, ktorý bol v tom čase mimo domu, uviedol, že sa obrátil na zákaznícky servis Amazonu so žiadosťou o pomoc a “bolo mu povedané, že vodič, ktorý mi doručil balík, nahlásil, že dostáva rasistické poznámky od”systému videozvončeka.Popisujúc situáciu ako “nepochopiteľnú,” Jackson (ktorý je čiernej pleti) povedal, že nikto z jeho rodiny nebol v čase doručenia zásielky ani doma, čo vylučuje, že by niekto mohol mať rasistické poznámky, aj keby k tomu bol náchylný (čo označil za “veľmi nepravdepodobné.”)
Preskúmal aj viaceré bezpečnostné kamery, ktoré má pred svojím domom, a mohol potvrdiť, že okrem automatickej odpovede jeho videozvončeka’: “Prepáčte, môžem vám pomôcť?”“Vodič, ktorý odchádzal a mal na ušiach slúchadlá, si musel správu zle vysvetliť,” povedal Jackson. “Napriek tomu bol do nasledujúceho dňa môj účet Amazon zablokovaný a všetky moje zariadenia Echo boli odhlásené.”
Jackson povedal, že poslal Amazonu “videodôkazy z viacerých uhlov.”Zdá sa však, že jeho dôkazy “mali len malý vplyv na ich rozhodnutie deaktivovať môj účet.”
“Dovoľte mi, aby som sa vyjadril jasne: plne podporujem, aby spoločnosť Amazon prijala opatrenia na zaistenie bezpečnosti svojich vodičov,” povedal. “Pýtam sa však, prečo musel byť celý môj systém inteligentnej domácnosti znefunkčnený počas ich interného vyšetrovania.”
Podľa Jacksona volal a písal e-mail do spoločnosti Amazon “mnohokrát”, ale potvrdenie o začatí vyšetrovania dostal až”nasledujúci deň popoludní.
“Bolo mi povedané, že odpoveď mám očakávať do dvoch pracovných dní, teda najskôr v utorok nasledujúceho týždňa,” povedal.
Problém bol nakoniec vyriešený v stredu 31. mája, ale nedostal “žiadny ďalší e-mail, ktorý by ma informoval o vyriešení.”
Vyjadrení pre britský denník Daily Mail, Amazon uviedol, že na základe vyšetrovania zistil, že Jackson “nekonal nevhodne.”
‘Usilovne pracujeme na tom, aby sme zákazníkom poskytli skvelý zážitok a zároveň zabezpečili, aby sa vodiči, ktorí doručujú balíky Amazon, cítili bezpečne,” uviedla spoločnosť. “V tomto prípade sme sa vďaka nášmu vyšetrovaniu dozvedeli, že zákazník nekonal nevhodne, a’priamo so zákazníkom pracujeme na vyriešení jeho obáv a zároveň hľadáme spôsoby, ako zabrániť tomu, aby sa podobná situácia opakovala.”
PODROBNOSTI: Nová aplikácia sociálneho kreditu odmeňuje talianskych občanov za ‘cnostné správanie’
V Piatkové video na YouTube vytvorené s cieľom odpovedať na otázky týkajúce sa tohto incidentu Jackson tvrdil, že aj keby povedal alebo urobil niečo zlé, táto záležitosť by nemala byť predmetom súdneho sporu so spoločnosťou Amazon alebo inou korporáciou.
Podľa Jacksona by zákazníci, ktorí si zakúpia akýkoľvek druh výrobku — od inteligentnej technológie Amazonu až po obyčajný hriankovač — mali byť vlastníkmi týchto položiek bez ohľadu na ich osobné správanie.
“Pre tých, ktorí hovoria, že mi’nevadí, že sa to stalo ‘skutočnému rasistovi’, nie som, ” povedal. “Ak si niekto kúpil a zaplatil za zariadenie, mal by mať možnosť používať ho aspoň na svojom vlastnom pozemku/, ak tým’neubližuje nikomu inému. Ja’tento príbeh presadzujem len preto, aby sa to NESTALO nikomu inému.”
“Bez ohľadu na [vašu] rasu, náboženstvo, presvedčenie, ak ste si ho zaplatili, mali by ste ho VLASTNIŤ,” povedal.
Jacksonova’skúsenosť dáva za pravdu obavám, ktoré vyjadrili zástancovia ochrany osobného súkromia v súvislosti s dôsledkami centralizovanej technológie a možnosťou, že občania stratia prístup k základným právam a privilégiám, ak sa postavia proti mocenským ideológiám a zavedeným normám.
Komunistická Čína je známa tým, že prevádzkuje začínajúci “systém sociálneho kreditu”, podľa ktorého môže byť prístup občana’k zdrojom a slobodám do značnej miery určený tým, či dodržiava diktát komunistického superštátu. Hoci je systém bodovania v súčasnosti malý a lokalizovaný, komunistické orgány krajiny’údajne plánujú, že sa stane celonárodným a povinným.V epizóde dystopického televízneho seriálu Čierne zrkadlo zobrazovala západnú a ďaleko rozšírenú verziu čínskeho’systému sociálneho kreditu, v ktorom by nedodržanie svojvoľných noriem mohlo jednotlivcov rýchlo odrezať od slobôd, privilégií, spoločenských kontaktov a dokonca aj od základných potrieb.
LifeSiteNews už skôr poznamenal, že kroky na vytvorenie COVID-19 “očkovacích pasov” v priebehu posledných niekoľkých rokov by mohli pripraviť pôdu pre takúto nadstavbu dohľadu tým, že by sa vyvinul centralizovaný mechanizmus na jednoduché povolenie alebo odstavenie prístupu jednotlivca”k dopravných prostriedkov, verejných miest, a dokonca obchodov s potravinami.