francis-audience-2023-810x500.jpg

Kňaz pápežovi Františkovi: Obviňujem vás z kacírstva a pokorne vás prosím, aby ste sa napravili

229
Kultúra smrti

Poznámka redaktora: Nasledujúci text je otvoreným listom pátra Jesusmaryho Missigbètò, kňaza Opus Dei, ktorý bol v marci 2021 suspendovaný po tom, ako v novembri minulého roka kritizoval pápeža Františka’za podporu civilných zväzkov homosexuálnych párov a žiadal ho o nápravu svojho postoja alebo odstúpenie. Jeho predchádzajúce príspevky si môžete pozrieť tu:

Dovolíte mi, aby som vo svojej láske k Ježišovi (večnej Pravde Otca), k Cirkvi a k vám napísal tento otvorený list, aby som vás opäť upozornil na skutočnosť, že ste ešte nenapravili chyby a herézy vášho magistéria, ktoré zmenili kresťanskú morálku a náuku prostredníctvom relativizmu a situačnej etiky (porov. Kódex kánonického práva 751; Robert Spaemann, rozhovor z 29. apríla 2016 s Anianom Christophom Wimmerom z Catholic News Agency)?

Samozrejmosťou je, že by sme vám mali byť vďační, pretože váš pontifikát upozornil na miesto srdca a nehy vo vzťahu k blížnemu, na starostlivosť o chudobných a ľudí na okraji spoločnosti, na milosrdenstvo a pochopenie pastierov voči hriešnikom atď…

Mali by sme spomenúť aj krásne stránky encyklík, exhortácií, listov a homílií, ktoré obsahujú vzácne texty, ako napríklad úryvok z Amoris laetitia o sv. Pavla hymnus na lásku.

Pápež Ján Pavol II. nás učil modliť sa s dušou. Pápež Benedikt XVI. nás učil myslieť hlavou. A pápež František nás chcel naučiť milovať srdcom. Podarilo sa mu to? Nie.

V skutočnosti sa od roku 2016 v oficiálnom učení Cirkvi objavili rôzne omyly, ktoré spôsobili krízu dôvery katolíckych veriacich vo vás, pretože na to, aby skutočne milovali Boha a blížneho, ich srdce potrebuje pravdu ako svetlo inteligencie a modlitbu ako potravu duše. Ste si vedomí svojich omylov? Ak je odpoveď NIE, nie je z vašej strany nedostatok pokory pri počúvaní synovského napomenutia (porov. Gal 2, 11-14; svätý Tomáš Akvinský, Summa Theologica II-II, q.33, a.4 ) mnohých synov Cirkvi (biskupov, kňazov, univerzitných profesorov a odborníkov na teológiu a morálku), ktorí vás upozornili na tieto rôzne omyly (porov. Otvorený list kardinálskemu kolégiu, júl 2016, 45 signatárov; Filiálna oprava pápežovi Františkovi, júl 2017, 62 signatárov; Otvorený list biskupom, apríl 2019, 20 signatárov; moja filiálna oprava, 29. júna 2023)?

Ak je odpoveď ÁNO, prečo odmietate opraviť chyby, ktoré je naliehavo potrebné opraviť, aby sa zabránilo katolíckym veriacim v páchaní závažných nemorálnych skutkov? Týmto listom nevyzývam kresťanský ľud, aby povstal, ale kresťanského pápeža, aby povstal v pokore…

Dňa 19. marca 2016 ste na tému znovu zosobášených rozvedených uviedli, že “v takýchto situáciách mnohí ľudia, vediac a prijímajúc možnosť žiť ‘ako bratia a sestry’, ktorú im Cirkev ponúka, poukazujú na to, že ak chýbajú určité prejavy intimity, ‘často sa stáva, že je ohrozená vernosť a trpí dobro detí’” (Amoris laetitia pozn. 329).

Dňa 5. septembra 2016 ste spolu s biskupmi pastoračného regiónu Buenos Aires potvrdili, že “záväzok žiť v kontinencii možno navrhnúť. Amoris laetitia neignoruje ťažkosti tejto možnosti… uvedená možnosť nemusí byť v skutočnosti uskutočniteľná.” 

Dňa 5. júna 2017 ste nariadili, aby tieto tri vety boli publikované ako “Magisterium authenticum” (Acta Apostolicae Sedis 108; str. 1071-1074; www.vatican.va/archive/aas/documents/2016/acta-ottobre2016.pdf).

Kedy pápež potvrdil, že cnosť čistoty je možnosťou a prezentoval vernosť a dobro detí ako ospravedlnenie pre spáchanie cudzoložstva alebo smilstva, teda skutkov, ktoré sú vo svojej podstate a morálne zlé? Nikdy! Takto ste umožnili niektorým katolíkom prijímať svätú Eucharistiu bez toho, aby sa kajali za svoje ťažké hriechy. Upadli ste do troch heréz: odmietnutie univerzálnosti šiesteho prikázania (porov. Katechizmus Katolíckej cirkvi 1956, 1958); odmietnutie absolútneho charakteru šiesteho prikázania (porov. 2 Moj 20, 14; Mk 10, 11 - 12); odmietnutie rozhodnutia bojovať za vyhýbanie sa hriechu, ktoré je absolútne nevyhnutnou podmienkou prijatia sviatosti spovede (porov. Tridentský koncil, Náuka o sviatosti pokánia, 14. zasadanie, 25. novembra 1551, DS 1676 a 1678; Catechismo di San Pio X, Della Dottrina Cristiana, Parte IV, 731; Katechizmus Katolíckej cirkvi 1451; Kompendium Katechizmu Katolíckej cirkvi 303; Ján Pavol II, Familiaris consortio 84; Dokument Kongregácie pre náuku viery, 14. septembra 1994; Tradimento della sana dottrina attraverso “Amoris laetitia”, Tullio Rotondo, marec 2022; moja 2. otvorený list). 

10. decembra 2018 spolu s kardinálom Luisom Franciscom Ladariom Ferrerom SJ (prefekt Kongregácie pre náuku viery) a arcibiskupom Giacomom Morandim (sekretár), ste povolili hysterektómiu (odstránenie maternice) pod zámienkou súhlasu lekárskych odborníkov, ktorí by zabezpečili, aby v budúcnosti nedošlo k otehotneniu. Odkedy pápež súhlasí s takýmto postupom? Nikdy! Keďže stav maternice nepredstavuje žiadne súčasné ani budúce nebezpečenstvo pre zdravie ženy’dovolil ste priamu sterilizáciu, vo svojej podstate a morálne zlý čin (porovnaj Humanae vitae 14; Dokument Kongregácie pre náuku viery, 31. júla 1993), ktorý sa teraz vyučuje na katolíckych univerzitách a praktizuje v katolíckych nemocniciach. Je to tiež prvé antinatalistické opatrenie Katolíckej cirkvi a prvý omyl Kongregácie pre náuku viery (porovnaj môj 3. otvorený list). Upadli ste do herézy: odmietnutie Božieho zákona o plodení (porov. Gn 1, 28; 38, 9-10). 

Dňa 4. februára 2019 ste v Spojených arabských emirátoch spolu s Ahmedom el-Tayebom, imámom Al-Azharu, podpísali deklaráciu o ľudskom bratstve, ktorá obsahuje nasledujúcu vetu: “Pluralizmus a rozmanitosť náboženstiev, farieb pleti, pohlaví, rás a jazykov sú múdrou Božou vôľou, ktorou Boh stvoril ľudské bytosti.” Táto veta zamieňa Božie’dovolenie s Božou’vôľou. Tvrdenie, že Boh dovolil existenciu rôznorodých náboženstiev, je pravdivé, pretože Boh rešpektuje ľudskú slobodu aj vtedy, keď sa mýli a vytvára náboženstvo, ktoré nie je tým, ktoré Boh zamýšľal. Nie je však pravdivé tvrdenie, že Boh chcel, aby existovala rozmanitosť náboženstiev.

V skutočnosti niektoré náboženstvá praktizujú zlo, napríklad modloslužbu alebo posvätnú prostitúciu. Boh však nemôže chcieť zlo. Odkedy pápež vyslovil takéto tvrdenie? Nikdy! Prijali ste teda náboženský relativizmus, ktorý kladie všetky náboženstvá na rovnakú úroveň a popiera špecifickosť kresťanstva ako najvyššieho náboženstva, ktoré si Boh želá (okrem Ježiša Krista niet spásy). Preto ste sa zúčastnili na modloslužbe troch pohanských obradov (4. októbra 2019 s Pachamamou, 25. a 27. júla 2022 s autochtónmi Kanady), čo je vo svojej podstate a morálne zlý čin (porov. môj 5. otvorený list). Upadli ste do dvoch heréz: odmietnutie dobroty Božej’vôle (porov. Gn 1, 31); odmietnutie jedinečnosti Kristovho’spásneho poslania (porov. Jn 14, 6; Dominus Iesus 13). 

Dňa 21. októbra 2020 ste v medzinárodnom dokumentárnom filme Francesco (dostupný na Discovery+ Channel od 28. marca 2021) verejne vyzvali k prijatiu zákonov o homosexuálnom občianskom spolužití, pričom ste povedali: : “To, čo musíme urobiť, je zákon o občianskom spolunažívaní; majú právo byť právne krytí. Obhajoval som to“. Súhlasili ste s tým, aby tento dokumentárny film nakrútil váš priateľ Jevgenij Afinejevskij, militantný homosexuál, ktorý v roku 2009 nakrútil film propagujúci homosexualitu (Oy Vey! Môj syn je gay!).

15. septembra 2021, 5. februára 2023 a 10. - 11. marca 2023 ste pod zámienkou legálneho rozdelenia sociálno-ekonomických výhod vyzvali na prijatie tých istých zákonov. Odkedy pápež koná takýmto spôsobom a žiada ľudstvo, aby prijalo zákony o homosexuálnom spolužití? Nikdy! Dopustili ste sa tak najviac medializovaného pápežského omylu a “závažne nemorálneho” činu (Dokument Kongregácie pre náuku viery, 3. júna 2003), keď ste povolili vnútorne zlé sexuálne spolužitie.

V skutočnosti ste vylúčili tri dôležité aspekty týkajúce sa homosexuálov. Prvým je rozdiel medzi “zákonmi o spolužití” a “zákonmi o ochrane.” 

Zákony o spolužití sú spojené s ideológiou LGBTQ, zatiaľ čo zákony o ochrane sú spojené s diskrimináciou ľudí. Existujú zákony na ochranu detí, žien, zdravotne postihnutých, migrantov, väzňov atď. Všetci títo ľudia majú právo na ohľaduplnosť a ľudské zaobchádzanie, ktoré si nevyžadujú zákony o sexuálnom spolužití (porovnaj môj 1. otvorený list).

Druhým aspektom je, že homosexuáli sa môžu obrátiť “na zvykové právo na ochranu právnych situácií spoločného záujmu” (Dokument Kongregácie pre náuku viery, 3. júna 2003), čo si nevyžaduje zákony o sexuálnom spolužití.

Tretím aspektom je morálny princíp vyhýbať sa blízkym príležitostiam na hriech a držať ich ďaleko (porov. Kaz 21, 2; Mt 5, 29-30; Mk 9, 43-48; Katechizmus Katolíckej cirkvi 2340, 2359 ; Adolphe Tanquerey, Duchovný život: (Téma: Asketická a mystická teológia 36, 83, 215, 262, 326, 333, 362, 587, 636, 638-641, 706, 745, 755, 827, 876, 878-879, 912, 919, 957-958, 963, 1026, 1107-1108, 1111, 1336).

Upadli ste do dvoch heréz: odmietnutie božského zákona o manželstve medzi mužom a ženou (porov. Gn 2, 24; 18, 20); odmietnutie predsavzatia vyhýbať sa príležitostiam k hriechu, ktoré je absolútne nevyhnutnou podmienkou prijatia sviatosti spovede (Catechismo di San Pio X, Della Dottrina Cristiana, Parte IV, 735, 738-739). 

Dňa 15. septembra 2021 ste pod zámienkou, že “sväté prijímanie nie je cena pre dokonalých” (tlačová konferencia po návrate z cesty na Slovensko), povolili všetkým verejne pro-potratovým politikom prijímať Eucharistiu bez toho, aby museli odmietnuť svoju náklonnosť k potratom (porov. Môj 4. otvorený list).

Kedy pápež udelil takéto oprávnenie? Nikdy! Tým ste umožnili niektorým katolíkom prijímať Eucharistiu bez toho, aby ľutovali svoje ťažké hriechy, a zlyhali ste vo svojej pastoračnej povinnosti formovať svedomie kresťanov k morálnemu dobru (Lumen gentium 25, Kódex kánonického práva 749).

Upadli ste do dvoch heréz: odmietnutie nevyhnutnosti sviatosti pokánia pre prístup k Eucharistii v prípade ťažkého hriechu (porov. 1 Kor 11, 27-29; Kódex kánonického práva 915, 916, 1347§2); odmietnutie morálnej závažnosti potratu, ktorý je svojou podstatou a morálne zlým činom (porov. 2 Moj 20, 13; Dt 19, 10). 

Po dokončení tejto pripomienky pokorne a s úctou prednášam nasledujúce obvinenia pred kolégiom biskupov a každým biskupom, kolégiom kardinálov a každým kardinálom, biskupskými konferenciami všetkých krajín, Najvyšším tribunálom Apoštolskej signatúry, tribunálom Rímskej roty, dikastériom pre biskupov a dikastériom pre náuku viery.

Obviňujem pápeža Františka, kardinála Luisa Francisca Ladariu Ferrera SJ a arcibiskupa Giacoma Morandiho, že spôsobili prvú chybu Kongregácie pre náuku viery, keď povolili priamu sterilizáciu hysterektómiou. Pápežovi Františkovi vyčítam, že si neuvedomuje, že niektoré skutky (cudzoložstvo, sterilizácia, modloslužba, homosexualita, potrat) sú vo svojej podstate zlé a nikdy nemôžu byť morálne prijateľné z dôvodu poľahčujúcich okolností alebo preto, že obsahujú “pozitívne prvky” (porov. Katechizmus Katolíckej cirkvi 1756; Tomáš Akvinský, Opuscula Theologica II 1168; Ján Pavol II, Veritatis splendor 81-83).

Pápežovi Františkovi vyčítam, že zmenil kresťanskú morálku a náuku prostredníctvom relativizmu (morálneho, sexuálneho, náboženského) a situačnej etiky a že upadol do vyššie uvedených heréz.

Pápeža Františka obviňujem z toho, že v tejto hĺbkovej zmene chce pokračovať aj na nasledujúcej synode o synodalite (október 2023 a 2024), keď dal právo hlasovať viacerým účastníkom za antikoncepciu, smilstvo, cudzoložstvo, oplodnenie in vitro, potraty, zákony o homosexuálnom spolužití, požehnanie homosexuálnych párov, eutanáziu, manželstvo kňazov a kňazské svätenie žien.

Ako inak môžeme pochopiť, prečo na synodu nebol pozvaný významný kardinál Robert Sarah, v súčasnosti najznámejší africký biskup, ktorý dlhé roky pôsobil vo Vatikáne a je odporcom relativizmu a situačnej etiky?

Nakoniec obviňujem nasledujúcich kardinálov, biskupov a kňazov, že podobne ako pápež František majú mentalitu, ktorá akceptuje relativizmus a etiku situácie, a že upadli do jednej alebo viacerých heréz: V tomto prípade sa jedná o: Pietra Parolina, Waltera Kaspera, Francesca Coccopalmeria, Lorenza Baldisseriho, Christopha Schönborna, Agostina Valliniho, Luisa Francisca Ladariu Ferrera SJ, Mattea Mariu Zuppiho, Marcella Semeraro, Blase Cupicha, Reinharda Marxa, Óscara Maradiagu, Georga Bätzing, Helmut Dieser, Dieter Geerlings, Franz-Josef Bode, Peter Kohlgraf, Heinrich Timmerevers, Joseph Tobin CSsR, Wilton Gregory, Robert McElroy, José Tolentino de Mendonça, Jean-Claude Hollerich SJ, Peter Turkson, Mario Grech, Víctor Manuel Fernández, Américo Aguiar, Charles Scicluna, Giacomo Morandi, Michael Jackels, John Wester, Paul Dempsey, Johann Bonny, Franz-Joseph Overbeck, Bruno Forte, Marcelo Sánchez Sorondo, Sergio Alfredo Fenoy, John Stowe, Vincenzo Paglia, Joseph Maria Bonnemain, Timothy Radcliffe OP, Arturo Sosa SJ, Antonio Spadaro SJ, Thomas Reese SJ, James Martin SJ, Maurizio Chiodi, Philippe Bordeyne, Adriano Oliva, Roy Donovan, Gerry O’Connor, Tim Hazelwood, John Collins, Jorge Ignacio García Cuerva. 

Pri vznesení týchto obvinení som si vedomý, že sa vystavujem sankciám zo strany Vatikánu. A vystavujem sa dobrovoľne.

V skutočnosti by tieto sankcie boli nespravodlivé a predstavovali by zneužitie moci zo strany Vatikánu na umlčanie pravdy. Som povinný zverejniť pravdu, ktorú majú právo poznať všetci katolícki veriaci (1,3 miliardy).

Som povinný dodržiavať ôsme prikázanie Dekalógu tým, že sa vyhýbam hriechu pochlebovania (Katechizmus Katolíckej cirkvi 2480).

A čo sa týka ľudí, ktorých obviňujem, nepoznám ich, nikdy som ich nevidel, nemám voči nim žiadnu zášť ani nenávisť. A konanie, ktoré tu podnikám, je len verejným prostriedkom na urýchlenie výbuchu pravdy a spravodlivosti.

Ak je vatikánska spravodlivosť skutočne spravodlivá, práve tieto obvinené osoby by mali byť potrestané v súlade s Kódexom kánonického práva, pretože šírili v Cirkvi morálne a doktrinálne omyly (1364), týmito omylmi pohoršili svet (1339) a využili medzinárodný dokument na to, aby povzbudili ľudstvo k prijatiu zákonov o homosexuálnom spolužití (1369).

Ježiš povedal: Nech vaše ‘Áno’ znamená ‘Áno’ a vaše ‘Nie’ znamená ‘Nie’. Všetko ostatné je od zlého” (Mt 5, 37). Ak obvinení odmietajú obvinenie, nech sa dohodnú, že verejne odpovedia ÁNO alebo NIE na nasledujúcich päť otázok:

1) Je morálne správne tvrdiť, že “záväzok žiť v kontinencii” je “možnosťou”?

2) Je morálne správne vykonať hysterektómiu (odstránenie maternice), ak stav maternice nepredstavuje súčasné ani budúce nebezpečenstvo pre zdravie ženy’?

3) Je morálne správne, ak sa kresťan, kňaz, biskup alebo pápež chopí iniciatívy a požaduje zákony o homosexuálnom spolužití?

4) Je morálne správne, ak sa kresťan zúčastňuje na pohanských obradoch?

5) Je morálne správne udeliť sviatosť Eucharistie všetkým verejne pro-potratovým politikom, ktorí sa nezriekli potratov?

Očividne je odpoveď na týchto päť otázok NIE. Všetci veriaci katolíci to vedia. Vie to aj posledný pokrstený človek s minimálnym ortodoxným kresťanským vzdelaním. Vedia to dokonca aj nekatolíci s minimálnymi znalosťami prirodzeného morálneho zákona a katolíckeho učenia. Ak je odpoveď obvinených tiež NIE, nech verejne vysvetlia, prečo hovorili a robili veci, ktoré sú v rozpore s touto odpoveďou.

Mám len jednu vášeň, lásku k Ježišovi a Márii, k Cirkvi, k pápežovi a k ľudstvu. Môj ohnivý protest je jednoducho výkrikom mojej duše. Nech sa odvážia postaviť ma pred kanonický tribunál a nech sa súd uskutoční za bieleho dňa (porov. Jn 3, 19-21)! Čakám.

Prijmite, drahý otec, uistenie o mojej hlbokej úcte a každodenných modlitbách, aby ste konečne súhlasili s odpoveďou na Dubiu kardinálov Waltera Brandmülera, Raymonda Lea Burka, Carla Caffarru a Joachima Meisnera (19. septembra 2016), ako aj na päť otázok, ktoré som práve položil. 

Kotonou, 16. júla 2023 

Sviatok Panny Márie z hory Karmel