Costa Coffee, najväčší a najrýchlejšie rastúci reťazec kaviarní v Spojenom kráľovstve, čelí bojkotu po tom, čo sa na jednom z jej značkových vozidiel objavil šokujúci obrázok zmrzačenia.
Obrázok, na ktorom je vyobrazená trucujúca kreslená postavička s dvojitými jazvami po mastektómii, vyvolal na internete pobúrenie. Nahnevaní používatelia sociálnych médií sa pridali k zdravotníckym poradcom a terapeutom, aby odsúdili “glorifikáciu sebapoškodzovania”, ktorá sa začala šíriť online 31. júla.
Vážený @CostaCoffee, Mohli by ste láskavo vysvetliť, prečo glorifikujete nezvratný chirurgický zákrok vykonaný na zdravých prsiach žien kvôli duševnému ochoreniu? pic.twitter.com/9NyFPYj9J3 - James Esses (@JamesEsses) 31. júla 2023
Podľa Daily Mail, obrázok pochádza z nástennej maľby navrhnutej pre brightonský festival “Pride”, predstavenie oslavujúce narušený životný štýl založený na extrémnych sexuálnych úchylkách.
Odpovede na sociálnych sieťach sa pohybovali od znechutenia nad propagáciou mrzačenia založeného na duševných chorobách až po rozhorčenie žien trpiacich rakovinou, ktoré choroba prinútila odstrániť si prsia.
Sociálna nákaza
V reakcii na novú reklamu poradkyňa pre ľudské práva Helen Joyce povedala denníku Daily Telegraph “Je’nechutne nezodpovedné od spoločnosti Costa, že navrhuje - predáva – dokonca glorifikuje – duševné utrpenie, telesnú rozpoltenosť a sebapoškodzovanie dospievajúcich dievčat.”
“Costa si pravdepodobne myslí, že’je ‘inkluzívny’ s touto správou; v skutočnosti’pomáha podnecovať sociálnu nákazu a medicínsky škandál, ktorý sa maskuje ako hnutie za sociálnu spravodlivosť,” dodala.
Predstava sociálnej nákazy je zároveň uznávaná trans aktivistami – a odsudzovaná nimi. Je to pojem, ktorý ukazuje, ako sa prenáša vírus mysle, ktorý vedie k tomu, že si deti myslia, že sú “trans”.
Podľa jedného z prominentných “trans” aktivistov vo Veľkej Británii je sociálna nákaza prostriedkom reprodukcie kultu transgenderu. Tento zlý kult, ktorý ničí životy a niekedy je otvorene satanistický, sa predáva deťom prostredníctvom cielenej reklamy presne tak, ako to robí Costa Coffee a nešťastná americká značka piva Bud Light.
Tento muž, ktorý si hovorí “Ruth” Pearce, poskytol možno definitívnu adresu o tom, ako sa šíria otvorene satanistické “trans” tendencie.
Vyššie uvedené video presne rozoberá, ako “trans” komunita verbuje zraniteľné a vnímavé deti, pričom to popiera. Sám Pearce hovorí, že je “transfóbne” naznačovať, že sa to deje – pretože je to pravda.
“Veľa som premýšľal o sociálnej nákaze, pretože je to’jazyk protitrans hnutia. Ale… presne to, čo’opisujú, je presne ten prostriedok, ktorým sa reprodukujeme,” priznáva aktivista.
Hovorí, že zobrazovanie “trans” ľudí, obrazotvornosť a jej oslava je prostriedkom, ktorým môže “sociálne reprodukovať” svoj vlastný satanský psychosexualizmus.
“…sociálna nákaza je prostriedkom, ktorým sa trans ľudia zapájajú do istej formy sociálnej reprodukcie,” dodáva.
Práve jeho práca viedla k tomu, že v Spojenom kráľovstve.’Národnú zdravotnú službu (NHS), aby prijala “trans” termíny, ktoré vymazávajú ženskosť, ako napríklad “dojčenie v prsiach” a “prsné mlieko” a odporučila pôrodniciam nepoužívať slovo “žena.”
Jeho vplyv pravdepodobne pomohol normalizovať – aspoň – v podnikových kruhoch; používanie poškodzujúcich obrazov, ktoré jeho práca zakódovala ako pozitívne a inkluzívne.
Pri niektorých príležitostiach sa Pearce dokonca ani netajil satanistickým pôvodom svojej ideológie, keď si obliekol tričko s démonickým symbolom a textom: “Odmietnite poriadok stvorenia. Vyžívaj sa v zničení človeka ako obrazu Boha. Zničiť. sprisahanecké návrhy smrti. Znetvorte tvár Muža a Ženy.”
Našli sme ho: Ideálny baklažán. pic.twitter.com/kNhwf77Qwm
— Ruth Pearce (@NotRightRuth) 23. augusta 2020
Keď má Costa Coffee na sociálnych sieťach avatar oslavujúci Dúhovú agendu, tento krok nie je prekvapujúci, keď prichádza od reťazca, ktorý sa stará o vytváranie “správneho” imidžu.
Tento krok bol však mimoriadne zle vyhodnotený, pričom sa množia výzvy na bojkot spoločnosti a jej kávy.
Štyridsať rokov v prevádzke
Spoločnosť Costa prvýkrát otvorila obchod v roku 1981, pričom praženiu kávy sa venovala v Londýne v Spojenom kráľovstve od 70. rokov minulého storočia. V posledných štyroch desaťročiach spoločnosť zaznamenala neustály a niekedy až exponenciálny rast, stala sa súčasťou hlavných ulíc a bežným zjavom pri cestných servisoch.
Tento odkaz je však teraz ohrozený neuváženým – a úplne amorálnym – krokom, ktorý spôsobil katastrofálny pokles predaja značky Bud Light’
Známy hovorca proti blokovaniu a politický maverick Laurence Fox sa vyslovil za bojkot, proti spoločnosti propagujúcej “mrzačenie mladých dievčat.”
Drahý @CostaCoffee
Propagujete mrzačenie zdravých mladých dievčat.
Dúfam, že vás bojkotujú z existencie.#BoycottCostaCoffee pic.twitter.com/cphbdAkbZ3
— Laurence Fox (@LozzaFox) 31. júla 2023
Užívateľ Twitteru James Esses poznamenal, že umelec zodpovedný za nástennú maľbu je žiaľ autorom detskej’knihy, čo prirodzene evokuje posadnutosť propagáciou sexualizovaného sebapoškodzovania ako pozitívnej životnej voľby.
Umelec ‘umelec’, ktorý stojí za @CostaCoffee’nástennou maľbou ‘trans double mastectomy’ je Ashton Attz, ktorý ilustroval detskú’knihu s názvom ‘Amazing Bodies’.
K ich práci patria aj tieto obrázky.
Všimli ste si tému…? pic.twitter.com/Fjk1LadqBX
— James Esses (@JamesEsses) 31. júla 2023
Medzičasom na GB news, U.K. komentátorka Kelly-Ann Keenová protestovala, že vystavovanie jaziev po dvojitej mastektómii takýmto spôsobom banalizuje skúsenosti žien, ktoré tento zákrok podstúpili kvôli rakovine prsníka.
‘Je to’skutočná urážka žien, ktoré nie vlastnou vinou skončili s odstránením prsníkov.’
Kellie-Jay Keen diskutuje o tom, že spoločnosť Costa Coffee, ktorá na svojich dodávkach uvádza nástennú maľbu transsexuálov, uráža ženy, ktoré prekonali rakovinu prsníka. pic.twitter.com/RfEdYt5iNG
— GB News (@GBNEWS) 1. augusta 2023
Odozva je reakciou, ktorá prekračuje stranícke a politické hranice a spája konzervatívne a feministické hlasy s hlasmi mnohých bežných ľudí pohoršených karikatúrnou propagáciou nezvratného sebapoškodzovania.
Pôvodná odpoveď spoločnosti zostarla rovnako ako jej kedysi populárny výrobok.
Muralita vo svojom celku prezentuje a oslavuje inkluzívnosť…s cieľom povzbudiť ľudí, aby sa cítili vítaní, slobodní a bez hanby hrdí na to, že sú sami sebou
Vyzerá to tak, že bývalí zákazníci spoločnosti Costa objavujú slobodu, ktorá je im vlastná – od toxickej propagandy kultu sexuálneho mrzačenia detí.