Abortion-pastor-810x500.png

Presbyteriánsky pastor v kázni oslavuje svoje dva potraty: "Necítila som žiadnu vinu, žiadnu hanbu, žiadny hriech

79
Kultúra smrti

Prezbyteriánska pastorka nedávno počas kázne obhajovala potrat ako požehnanie a vyhlásila, že necíti žiadnu vinu, hanbu ani hriech v súvislosti s vlastnými dvoma potratmi.

Dr. Rebecca Toddová, autorka knihy Dôverujte ženám: Toddová, autorka knihy Verte ženám, ktorá je pokrokovou kresťankou a argumentuje za reprodukčnú spravodlivosť, odsúdila zástancov života za ich humanizáciu nenarodených detí a počas bohoslužby v unitárskej univerzalistickej cirkvi v Chapel Hill v Severnej Karolíne bezostyšne vyhlásila, že potrat je “morálne dobro”.

Toddová vyzvala na zmenu dominantného príbehu o potratoch a vyjadrila poľutovanie nad tým, že jazyk zástancov života úspešne formuje kultúrne chápanie, že nenarodené deti sú ľudské bytosti.

“Ako sme’už neraz videli, od ‘potratov pri čiastočnom narodení’ cez ‘zákony o srdcovom tepe’ až po jazyk ‘nenarodených detí’, to, ako hovoríme o potratoch, má obrovský vplyv na to, ako ľudia o potratoch premýšľajú,” povedala Toddová, hoci nevyvrátila vecný základ takejto terminológie. 

Toddová obvinila “predovšetkým katolíkov a evanjelických kresťanov” z “utvárania fiktívneho príbehu, ktorý rámcuje a ovláda to, ako všetci premýšľame a cítime o potratoch,” čo nazvala “imaginárnym potratom.”

“Tento imaginárny obraz kolonizoval naše mysle, traumatizoval mnohých ľudí svojou toxickou teológiou a formoval kultúru stigmy a hanby, ktorá umlčala milióny žien a ľudí, ktorí podstúpili interrupciu,” povedala Toddová.

Ak Toddová naznačila, že zástancovia potratov nesprávne charakterizujú potraty, takýto jazyk má korene v biologických faktoch. Napríklad ‘Heartbeat bills’ sa vzťahujú na bod, v ktorom nenarodené’srdce začne pumpovať krv. Videozáznam ukazuje že srdce ľudského embrya bije už šesť týždňov a šesť dní od oplodnenia.

Ďalší termín, s ktorým Toddová polemizovala, “potrat čiastočným pôrodom,” označuje prípad, keď sa dieťa čiastočne porodí a potom sa mu rozdrví lebka alebo vysaje mozog predtým, ako potratár dokončí pôrod dieťaťa.

Todd okrem toho naznačil, že deti sú “plne ľudskými” až po narodení, pričom poznamenal, že existujú “teologické … argumenty za uznanie plnej ľudskosti detí až po ich narodení.

Toddová vo svojej knihe “Dôverujte ženám” argumentovala, že predčasne narodené deti by nemali mať ľudské práva, pretože nie sú”plne vyvinuté, bez toho, aby sa zaoberala skutočnosťou, že nie sú ani batoľatá či deti; a pretože sú závislé od svojej matky, pokiaľ ide o prežitie, bez toho, aby sa zaoberala tým, či by sa touto argumentáciou mala odmietnuť starostlivosť napríklad o ťažko chorých rodičov, ktorí sú v starobe odkázaní na lekársku pomoc a starostlivosť svojich detí.

Je nevyvrátiteľné, že nenarodené deti sú ľudské bytosti geneticky odlišné od svojich matiek, čo potvrdzujú aj zákony o dvojnásobnej vražde tehotných žien. Absurdnosť argumentu, že deti sú osobami hodnými ľudských práv až po prechode pôrodným kanálom, bola vyvrátená pro-life aktivistami ako Laura Klassenová.

Menej toho, ako bývalý potratár Dr. Anthony Levatino dokazuje na svojej webovej stránke AbortionProcedures.com, potraty sú príšerne brutálne. Pomocou animovaných zobrazení ukazuje, ako sa pri aspiračných potratoch, ktoré sú najbežnejšou metódou interrupcie, vysávajú z maternice deti s už sformovaným srdcom, prstami na rukách a nohách a trhajú sa pritom na kusy. 

Levatino tiež opisuje a ukazuje, ako sa pri rozštvrtení alebo D&E potratoch — najčastejšej forme potratu počas druhého trimestra — nenarodené deti trhajú po jednej končatine.

Toddová sa nielenže nezaoberá základom svojho presvedčenia, že nenarodené deti nie sú’ľudské osoby, ako aj tým, čo potraty v skutočnosti znamenajú, ale. čo je pozoruhodné, ďalej recituje Žalm 139 v snahe tvrdiť, že by nemal byť pre kresťanov biblickým odsúdením potratov.

“Lebo to ty si utvoril moje vnútro. Ty si ma spojil v lone mojej matky,”čítala Toddová, pričom použila preklad žalmu v anglickej štandardnej verzii (ESV). 

Pokračovala “ocenením lyrickej krásy” žalmu a ďalej vyhlásila: “Ako žena, ktorá porodila dve deti, môžem potvrdiť, že som počas týchto tehotenstiev cítila, že sa v mojom tehotnom tele deje niečo posvätné.” 

“Môžem tiež potvrdiť, že som cítila Božiu’prítomnosť pri sebe, keď som sa rozhodla ukončiť dve tehotenstvá. A necítila som žiadnu vinu, žiadnu hanbu, žiadny hriech,” bez hanby sa vyznala.

Todd tvrdil, že je možné súčasne oslavovať “tehotenstvo a narodenie dieťaťa” a popierať život niektorým nenarodeným, pričom argumentoval, že to je “teologicky v súlade s presvedčením, že prenatálne deti ešte nie sú ľudské bytosti … ”

Pastor uzavrel, že pro-potratoví aktivisti musia proti pro-life jazyku postaviť svoje vlastné ružové opisy potratov: “Tvrdenie ‘potrat je zdravotná starostlivosť’ je správne a pravdivé … prosím, neprestávajte to hovoriť. Ale musíme tiež povedať, že potrat je požehnanie, potrat je akt lásky, potrat je morálne dobro, potrat je akt milosti.”