GettyImages-1242093085-e1696433852711-810x500.jpg

Pápež František žiada silnú globálnu vládu, aby presadila politiku boja proti klimatickým zmenám

0
Kultúra smrti

Pápež František vo svojej novej apoštolskej exhortácii Laudate Deum o klimatických zmenách dôrazne vyzýva na vytvorenie mnohonárodnej alebo globálnej vlády, ktorá by bola nezávislá od meniacich sa podmienok vo svete.

Pápež František pri zdôrazňovaní svojej túžby po nadnárodnom orgáne, ktorý by zabezpečil “realizáciu opatrení v oblasti klimatických zmien”, napísal:

Problém je v tom, že [bližšie nešpecifikované globálne organizácie] musia byť vybavené skutočnou autoritou, a to takým spôsobom, aby “zabezpečili” dosiahnutie určitých základných cieľov. Takto by mohol vzniknúť multilateralizmus, ktorý nie je závislý od meniacich sa politických podmienok alebo záujmov určitej hŕstky ľudí a disponuje stabilnou účinnosťou.

Pápežove pripomienky prišli v polovici jeho nedávno publikovaného Laudate Deum, ktorý vychádza osem rokov po Laudato Si’ a tvorí druhú časť tohto prvého ekologického textu. Píšuc o “slabosti medzinárodnej politiky,” František vyzdvihol “multilateralizmus.”

Čítajte: Pápež František v novom dokumente ‘Laudate Deum’ vyzýva k povinnej globálnej politike v oblasti klimatických zmien  

Citujúc z vlastného diela z roku 2020 Fratelli Tutti, František uviedol, že “nie je užitočné zamieňať multilateralizmus so svetovou autoritou sústredenou v jednej osobe alebo v elite s nadmernou mocou: Keď hovoríme o možnosti určitej formy svetovej autority regulovanej zákonom, nemusíme nevyhnutne myslieť na osobnú autoritu.’”

Takouto “svetovou autoritou” by boli “efektívnejšie svetové organizácie, vybavené právomocou zabezpečiť globálne spoločné dobro, odstránenie hladu a chudoby a istú obranu základného ľudského práva,” povedal, pričom priamo vychádzal z Fratelliho Tuttiho.

František svoju túžbu po medzinárodnom riadiacom orgáne rozšíril, keď vyhlásil, že spoločnosť “by mala vyvíjať zdravý ‘tlak”, pretože každá rodina by si mala uvedomiť, že budúcnosť jej detí je ohrozená” v súvislosti s “vysokým rizikom” neprijatia opatrení v súvislosti s “klimatickými zmenami.”

Pápež sa teda vyslovil za bezprecedentné a povinné vykonávanie rozhodnutí z nadchádzajúcej klimatickej konferencie COP28. Predostrel nádej pre ľudstvo, ktorá sa spája s úspešným podujatím COP28:

Ak existuje úprimný záujem, aby sa COP28 stala historickou udalosťou, ktorá nás ako ľudí ctí a zušľachťuje, potom možno dúfať len v záväzné formy energetickej transformácie, ktoré spĺňajú tri podmienky: aby boli účinné, povinné a ľahko monitorovateľné.

Aby sa dosiahol začiatok nového procesu, ktorý sa vyznačuje tromi požiadavkami: aby bol drastický, intenzívny a počítal so záväzkom všetkých. To sa doteraz nestalo a len takýto proces môže umožniť, aby medzinárodná politika získala späť svoju dôveryhodnosť, pretože len takýmto konkrétnym spôsobom bude možné výrazne znížiť úroveň oxidu uhličitého a časom zabrániť ešte väčšiemu zlu.

Ako na predchádzajúcich príležitostiach, František vyjadril túžbu po reorganizácii medzinárodnej sféry, pričom argumentoval, že je neustále “poľutovaniahodné, že sa premrhávajú globálne krízy, keď by mohli byť príležitosťou na uskutočnenie prospešných zmien.”

ČÍTAŤ: Pápež vyzýva na ‘nový svetový poriadok,’ hovorí, že ‘premrhanie’ krízy COVID by bolo horšie ako pandémia

Pápež’text sa pravidelne čítal ako výklad jeho filozofického a politického pohľadu, keď tvrdil, že “stará diplomacia, aj v kríze, naďalej ukazuje svoj význam a potrebu.” 

“Napriek tomu,” dodal v snahe spojiť “staré” politické zriadenie s ním navrhovaným novým, “sa jej nepodarilo vytvoriť model multilaterálnej diplomacie, ktorá by bola schopná reagovať na nové usporiadanie sveta; ak by sa však dokázala prekonfigurovať, musí byť súčasťou riešenia, pretože ani skúsenosť stáročí nemožno zahodiť.”

František už predtým vyzval svetových lídrov a medzinárodné orgány, ako napr. aby realizovali klimatické politiky na celom svete, a Laudate Deum’výzva na globálne riadenie je toho ozvenou. “Náš svet sa stal tak multipolárnym a zároveň takým zložitým, že je potrebný iný rámec pre účinnú spoluprácu.”

Čítajte: Pápež sa spojil s globálnymi spoločnosťami, aby podporil kapitalizmus v súlade s pro-potratovými cieľmi OSN  

“Ide o vytvorenie globálnych a účinných pravidiel, ktoré môžu umožniť ‘zabezpečenie’ tejto globálnej ochrany,” argumentoval.

Takýto nový systém globálnych opatrení proti “klimatickým zmenám,” ktorý by zrejme riadila ním spomínaná globálna vláda, by si vyžadoval “vypracovanie nového postupu rozhodovania a legitimizácie týchto rozhodnutí, pretože ten, ktorý bol zavedený pred niekoľkými desaťročiami, nie je dostatočný a nezdá sa ani účinný,” napísal František v bode 43.

Pápežova’výzva na vytvorenie globálnej vlády nie je síce zarážajúca, ale nie je nová. Hoci sa pravidelne vyjadroval k spolupráci s rôznymi globálnymi kooperáciami, jedno z jeho pozoruhodnejších vystúpení bolo v apríli 2021, keď v príhovore k Svetovej banke a Medzinárodnému menovému fondu propagoval globálnu vládu.

Františkov’ prejav, ktorý predniesol kardinál Peter Turkson, obsahoval argument, že “naďalej je naliehavo potrebný globálny plán, ktorý by dokázal vytvoriť nové alebo obnoviť existujúce inštitúcie, najmä tie globálneho riadenia, a pomohol by vybudovať novú sieť medzinárodných vzťahov na podporu integrálneho ľudského rozvoja všetkých národov.”

Vykonávanie cieľa slobodomurárstva?"

Komentár k novému dokumentu pápeža pre LifeSiteNews Michael Hichborn z Lepanto Institute vyjadril svoje “vážne pochybnosti o tom, že pápež František skutočne napísal čo i len jediné slovo tohto dokumentu.”  

ČÍTAŤ: Nositeľ Nobelovej ceny odsudzuje alarmistické klimatické predpovede: V porovnaní s predchádzajúcim dokumentom Laudato Si’ sa formulácie, štruktúra viet a logika dramaticky líšia. V skutočnosti sa tento dokument číta skôr ako prejav alebo dokument, ktorý napísal Jeffrey Sachs, architekt Cieľov udržateľného rozvoja, ktorý mal v posledných rokoch vo Vatikáne významné miesto, povedal Hichborn.

Tiež kritizoval pápežovu’výzvu na“povinné” formy riadenia energetiky a varoval pred formou“globálneho demokratického socializmu.”Hichborn uviedol:

Návrh v Laudate Deum, že “záväzné formy prenosu energie [by mali byť] … povinné a ľahko kontrolovateľné”, vyvoláva otázku: “Kým a pod akým vedením?” Ak je niečo “povinné,” potom nevyhnutne musí existovať trest spojený s porušením záväzku, inak záväzok nie je ničím iným než žiadosťou alebo návrhom.  

A keďže k podmienke, že prenos energie je “povinný,” pripojil slovné spojenie “ľahko kontrolovateľný”, potom sa predpokladá, že vyššia moc a autorita túto povinnosť ukladá aj vynucuje.  

To by si nevyhnutne vyžadovalo globalistickú autoritu, za ktorou by stála donucovacia moc. Keď sa toto vyhlásenie týkajúce sa prenosu energie číta v kontexte odseku 43, veľmi jasne sa v ňom odráža túžba po vzniku globálneho demokratického socializmu.

Podčiarkujúc odsek 43 a jeho výzvu na “zvýšenú ‘demokratizáciu’ v globálnom kontexte,” Hichborn argumentoval, že takýto návrh “nie je ničím iným ako globálnym vládnutím, ktoré je už dlho cieľom slobodomurárstva a medzinárodného komunizmu/socializmu.”

ČÍTAŤ: Pápež František podriaďuje vieru všepohlcujúcej ideológii ‘klimatických zmien’

“V tomto dokumente nie je nič, čo by sa týkalo spásy duší, pretože ide o politický dokument, pevne zakorenený v spornom vedeckom názore, ktorý sa uvádza ako fakt. Tento dokument nielenže nie je morálne záväzný pre žiadneho katolíka, ale nebezpečne prenáša morálnu autoritu na ateistických globalistov. Laudate Deum, píše Hichborn, “spadá skôr pod aspekt pápežskej politickej mienky než pod nejaké skutočné učenie o viere a morálke.” 

“Aj keď by veriaci katolíci mali náležite rešpektovať pápežove’názory, treba konštatovať,” povedal Hichborn, “že tento dokument nebezpečne presadzuje prenesenie morálnej autority na ateistických globalistov, ktorí neslúžia Bohu, ale kniežaťu tohto sveta.”