Ak ste unavení z cenzúry a dystopických hrozieb voči občianskym slobodám, prihláste sa na odber časopisu Reclaim The Net.
YouTube (Google) je ďalším z radu technologických gigantov, ktoré cítia potrebu deklarovať svoj postoj k obsahu vrátane jeho účinnej algoritmickej manipulácie práve v čase, keď primárky v USA uvádzajú krajinu do ďalšieho roka prezidentských volieb.
Okrem toho - predstavitelia spoločnosti Google teraz hovoria o procesoch, postupoch a nástrojoch cenzúry informácií týkajúcich sa zdravia, ktoré sa, žiaľ, dajú ľahko “preložiť” na iné, napríklad politické ciele.
Veľká časť rozhovoru spočíva na tom, čo chce spoločnosť Google vykresliť ako svoje vavríny z “predchádzajúcej epidémie” –, ktorú príliš veľa ľudí a tvorcov vníma z diametrálne odlišného pohľadu, ako temné obdobie takmer bezbrehej cenzúry a potláčania slobody prejavu.
A video, ktoré teraz zverejnil Yahoo Finance odhaľuje nielen to, že Google má “hlavného klinického riaditeľa,” ale aj to, ako tento riaditeľ Michael Howell vidí úlohu tejto supermocnej technologickej korporácie pri určovaní toho, čo používatelia pravdepodobne uvidia, uvidia ako prvé alebo vôbec uvidia na platforme, ako je YouTube.
Howell v tom, prirodzene, nevidí nič zlé a dokonca sa vo všetkých ohľadoch chváli, že YouTube pracuje na tom, aby staršie médiá mali výhodu pred nezávislými tvorcami a aby títo mohli ľahko čeliť cenzúre.
Taký je’záver z jeho slov, ktoré sa rozhodol formulovať takto: YouTube pracuje na tom, aby “vyzdvihol vysokokvalitný obsah, aj keď pracujeme na tom, aby sme znížili a urobili menej viditeľným obsah, ktorý nie je’presný alebo užitočný pre používateľov.”
Celý rozhovor je situovaný ako skúmanie toho, ako “rastú a šíria sa dezinformácie” údajne synchronizovane s množstvom obsahu a počtom používateľov. Dokonca je tu aj tvrdenie Yahoo, že “dezinformácie” z lekárskeho sektora sú nielen veľmi prítomné medzi používateľmi, ale aj “v širšej lekárskej komunite.”
Aj keď to môže, ale nemusí signalizovať pokračujúcu cenzúru “nepohodlných” lekárskych odborníkov, vedúci oddelenia zdravotníctva & verejného zdravia YouTube (áno, aj to’je v súčasnosti pracovný názov YouTube) dr. Garth Graham sa podelil o to, že platforma ako prvá začala “označovať zdravotné informácie, ktoré’pochádzajú od licencovaných lekárov, licencovaných zdravotných sestier, licencovaných zdravotníckych pracovníkov.”
A aj po všetkých tých rokoch niekedy úplne svojvoľnej cenzúry má byť YouTube braný ako “dôveryhodný zdroj informácií, ktorému (používatelia) môžu dôverovať” –, pretože pri tvorbe svojich definícií spolupracuje s Národnou akadémiou medicíny a samozrejme so Svetovou zdravotníckou organizáciou (WHO) a potom “to povýši” –, t. j, algoritmicky podporovať na úkor iného obsahu.
Graham mal na srdci ešte ďalšie kuriózne veci, napríklad to, že hoci sa spoločnosť Google jasne zaviazala cenzurovať to, čo (alebo čokoľvek) sa rozhodne, že je “chúlostivá [sic] a nebezpečná informácia” –, ľudia ju majú stále vnímať ako “otvorenú platformu”!
Buď Graham nevie, čo je to otvorená platforma, alebo dúfa, že používatelia YouTube/Googlu to nevedia.
Je v tom aj značná dávka povýšenectva voči týmto používateľom, pretože potrebujú mať (Google) takmer všetko pod kontrolou, aby dokázali rozoznať informácie od dezinformácií a urobiť vhodné rozhodnutia.
“Takže, viete, sme’otvorená platforma, ale skutočným cieľom je, ako vyvážiť to, aby sa dobré informácie dostali k ľuďom v správny čas … a zároveň zabezpečiť, aby sme odstránili chúlostivé alebo nebezpečné informácie.”
Na otázku, ako sa spoločnosti Google už podarilo (šokujúce) presvedčiť vládu, aby sa podieľala na zverejňovaní videí propagujúcich ich politiku, a aké “rozhovory” tomu predchádzali, výkonný riaditeľ spoločnosti Google odpovedal, že “celý ekosystém zdravotníctva” bol už “nabudený” na to, aby sa ich posolstvo dostalo ďalej.
A medzi členov tohto ekosystému zaradil vládu, ako aj nemocnice a lekárov. Jedným z nich je v neposlednom rade aj WHO.
Z veľkého množstva interných dokumentov, ktoré sa v posledných mesiacoch objavili na Twitteri aj na Facebooku, s istotou vieme, že tieto dve organizácie boli “vedené” k určitým krokom zo strany vlády a jej agentúr.
Google’v rozhovore naznačuje opačný postoj – konkrétne sa Howella v jednom momente pýtajú, či spoločnosť v podstate inštruovala všetkých týchto národných a medzinárodných hráčov v oblasti zdravotníctva, aký obsah majú vytvárať a mať “trendový” (väčšinou umelo, dodali by sme).
Howell tancuje okolo tejto otázky – alebo tvrdenia – tým, že (pandémia) vytvorila komunitu tvorcov z oblasti zdravotníctva.
Ale ako vieme, mnohí z nich dostali aj umlčané hlasy, to však nie je niečo, čo by mal niekto očakávať, že Google bude riešiť.
Naopak, reč je zjavne o “schválenej” komunite tvorcov z oblasti zdravotníctva.
Ale, hovorí Howell: “Ak tam’nie je žiadny dobrý obsah, ktorý by ľudia chceli sledovať, je’veľmi ťažké (tento) obsah zobrazovať používateľom.”
A cynici by povedali – potom napíšete algoritmus, ktorý tento obsah aj tak strčí do všetkých’odporúčaných” videí.
Ale Howell sa rozhodol tvrdiť, že “ľudia dobre reagovali na partnerstvá s YouTube’” – kde to posledné slovo znamená, vládne a medzinárodné orgány a inštitúcie.
Prevzaté so súhlasom z Reclaim The Net.