Pomôžte dokončiť vôbec prvú katolícku filmovú ságu o Zjavení Jána: LifeFunder
Príbeh je dôležitým spôsobom odovzdávania hodnôt a viery. Ústne príbehy sú naozaj pokladom, ale literatúra svojou silou prevyšuje ústne rozprávanie, pretože slová sú starostlivo spracované a masovo šírené. Ľudí spájajú spoločné príbehy a kultúry posilňuje literatúra, ktorú si cenia. Pokrok v rozprávaní príbehov dosiahol svoj vrchol v podobe filmu. Kino slúži ako rozsiahle a mocné miesto na odovzdávanie hodnôt a posilňovanie väzieb viery a zároveň vyzýva masy k činom.
Filmy majú trvalý účinok na divákov, pretože diváci sa do nich emocionálne zapájajú. Jim Morlino zo spoločnosti Navis Pictures a režisér filmu Vojna Vendeé niekedy vysvetlil, že je to tak preto, lebo pri sledovaní filmu sú zapojené všetky zmysly.
Morlino inšpiroval hnutie mladých tradičných katolíckych filmárov, z ktorých mnohí nikdy nestrávili ani deň v kamennej učebni pri štúdiu filmu. Na okraj dodávam, že tradičný hovorím zámerne. Keď budete sledovať ich kanály, zistíte, že sa zúčastňujú na tradičnej latinskej omši. Živia sa omšou z vekov. Morlino svojou ochotou odpovedať na otázky a videom, ktoré vytvoril, Ako natočiť film, povzbudil mladých filmárov, aby si plnili svoj sen o filmovej tvorbe bez formálneho vzdelania, drahého vybavenia alebo hollywoodskych rozpočtov.
Jeho film z roku 2012 inšpiroval mladých ľudí po celej krajine, aby sa v našej dobe vzopreli revolúcii tak, ako sa vojaci Vendeé vzopreli Francúzskej revolúcii. Súčasťou tohto odporu je rozprávanie vlastných dobrých príbehov prostredníctvom filmu. Poznám týchto mladých ľudí osobne, keďže oslovili aj moju rodinu, a vždy ma povzbudí ich nadšenie a optimizmus. Ich túžba po vzájomnej spolupráci je tiež príčinou veľkého prísľubu.
A Morlino týchto mladých ľudí oboznámil s Hayesovým kódexom, morálnym kódexom pre filmových tvorcov.
“Tento kódex,” vysvetľuje Morlino, “bol prijatý Hollywoodom, napísali ho katolíci a predstavoval katolícku morálku toho, čo je v umení dobré a prijateľné. V Hollywoode si ho osvojili prevažne židovskí filmári a vznikli z neho filmy, ktoré konzumovalo prevažne protestantské americké publikum. Tento kódex, nazývaný Hayesov kódex, riadil produkciu hollywoodskych filmov počas obdobia 60 rokov v období, ktoré sa nazývalo zlatý vek Hollywoodu.”
Mexický prezidentský kandidát a katolícky filmový herec a producent Eduardo Verastiguí uviedol, že aj on verí v morálny kódex filmových tvorcov. V rozhovore o svojom filme Zvuk slobodypovedal svojmu respondentovi Taylorovi Marshallovi, že ako herec nebude v rámci scenára bozkávať herečku. Ďalej vysvetlil, že to nie je pre herca dobré – take one, take two, take three bozkávať sa celý deň s niekým, kto nie je hercovou’manželkou. Podelil sa tiež o to, že by nikdy nenakrútil film, ktorý by obsahoval scény, v ktorých by sa cítil nútený zakryť si oči svojej matky’. Dobrí katolíci chápu, že film môže rozprávať silné príbehy aj pri dodržiavaní morálnych noriem.
Jim Caviezel nielenže hral vo filme Zvuk slobody, ale využil aj svoj status celebrity, aby upozornil masy na hrozný zločin obchodovania s ľuďmi v oblasti sexuálneho zneužívania. Vo svojom krátkom príhovore po skončení filmu prezradil, že do cesty distribúcii Zvuku slobody &ndash sa mu postavili všetky možné prekážky, ktoré si viete predstaviť; ďalej ukázal, že kinematografia je nemilosrdným bojiskom, do ktorého sa mladí katolíci musia zapojiť tým, že “rozprávajú príbehy len tak, ako to dokáže kino.” Zvuk slobody dokázal, že na distribúciu filmov už nie sú potrebné peniaze veľkých štúdií. Pozreli si ho diváci na celom svete. Milióny ľudí musia vidieť film, aby ovplyvnil spoločnosť. Preto sa musíme zjednotiť za dobrými katolíckymi filmovými tvorcami, ktorí nikdy nebudú mať prístup k peniazom veľkých štúdií.
Na úspech v tomto preberaní nie je čas ako teraz. Diváci odmietajú hollywoodske filmy a hrnú sa na filmy ako Zvuk slobody. Majiteľ nášho malomestského kina nám povedal, že Zvuk slobody bol najväčším víkendom, aký si pamätá, čo vedie kino. Možno divadlo zažilo väčší víkend v päťdesiatych rokoch, povedal nám, ale za celé desaťročia, čo divadlo vedie, nikdy nepredal toľko lístkov. Ďalej sa povrávalo, že ho Disney potrestal za to, že hral Zvuk slobody a vzdal sa víkendu s Indiana Jones.
Technológia umožnila, že filmy môže nakrúcať a strihať ktokoľvek, kto má k dispozícii kvalitné vybavenie za dostupné ceny. Mladí ľudia sa môžu na internete naučiť všetko, čo potrebujú vedieť o strihu, scenáristike a kinematografii. Distribúcia si tiež nachádza cestu prostredníctvom spoločností, ako je Angel Studios. V tejto mladej generácii je vidieť nápadný rozdiel medzi skazenými a zbožnými. Naša katolícka mládež má milosť a snahu vybojovať veľké víťazstvá.
Filmy vychádzajúce z Hollywoodu napáchali v rodinách veľa škody. Je’čas zjednotiť sa v úsilí bojovať proti nim.
Sledujte vychádzajúcich katolíckych filmových tvorcov. Podporujte ich a modlite sa za distribučné spoločnosti ako Angel Studio a Sony, ktorá distribuuje filmy pre Pure Flix. Možno títo mladí katolíci, o ktorých’hovorím, nájdu spôsob, ako vytvoriť katolícku distribučnú spoločnosť. Zo spolupráce s týmito mladými ľuďmi viem jedno: sú cieľavedomí, talentovaní a nikdy nebudú robiť kompromisy vo svojom morálnom kódexe výmenou za finančné prostriedky. Ak vidíte projekt, na ktorom mladí katolíci pracujú, zvážte pomoc s financovaním a šírením informácií.
Pomôžte dokončiť vôbec prvú katolícku filmovú ságu o Knihe zjavenia: LifeFunder