WEF-shaman-810x500.png

Šaman vykonal pohanský rituál nad vedúcimi predstaviteľmi Svetového ekonomického fóra na samite v Davose

127
Kultúra smrti

Povedzte kanadským politikom, aby neopakovali energetickú nočnú moru Alberty - pošlite odkaz hneď teraz

Amazonský šaman v stredu vykonal pohanský rituál nad panelom po tom, čo jeho členovia diskutovali o “klíme a prírode” na zasadnutí Svetového ekonomického fóra (WEF) 2024 vo švajčiarskom Davose.

Po diskusia o tom, ako “umožniť čistú nulovú, prírode priaznivú” budúcnosť, vystúpila žena, ktorá sa predstavila ako náčelníčka Putanny z kmeňa Yawanawá v Amazónii, s krátkym príhovorom, v ktorom požiadala o pomoc pri “ozdravení planéty.” Predstavila sa ako zástupkyňa “hlasu prírody” a “hlasu pralesa” a na záver povedala: “Keď sa všetci zjednotíme vo svojich srdciach a myšlienkach, naša Matka Zem nás vypočuje.”

Pokračovala v niečom, čo vyzeralo ako pohanské rituálne “požehnanie”, trením rúk o seba a recitovaním “modlitby” predtým, ako každému účastníkovi diskusie fúkla vzduch na hlavu.

Poslucháči a náčelník Putanny potom za potlesku publika spojili ruky a niekoľko jednotlivcov, najmä bývalý americký viceprezident a klimatický alarmista Al Gore, im zatlieskalo v stoji. 

Je to len relatívne nedávno, v roku 2005, čo bolo ženám umožnené podstúpiť zasvätenie za duchovného vodcu alebo šamana Yawanawá. Podľa Vivejar,internetového informačného zdroja o Brazílii, kmeň verí, že “šamani sú strážcami vedomostí kmeňa’od medicíny až po umenie a magické tajomstvá sa učia s duchmi.”

Ďalšia webová stránka venovaná Yawanawomá pripúšťa, že “šamanská moc je ambivalentná, pretože umožňuje súčasne schopnosť liečiť aj vyvolávať choroby,” a že “obvinenia z čarodejníctva a otrávenia medzi Yawanawmiá sa vyskytujú medzi skupinami aj v rámci nich, čo vyvoláva pravidelné sociálne napätie, ktoré môže viesť k rozbrojom.”

Verejne dostupné informácie o spiritualite Yawanawá sú pomerne obmedzené a skôr opisujú ich náboženské rituály než duchovné presvedčenia, ktoré sú základom týchto rituálov. Viaceré zdroje napríklad poukazujú na to, že počas niektorých liečebných obradov šamani Yawanawá požívajú ayahuascu, psychoaktívny odvar, ktorý sa v amazonskej oblasti často používa počas duchovných praktík.

V práci z roku 2004 s názvom “Antropológia útočného čarodejníctva a čarodejníctva v Amazónii,” Neil L. Whitehead a Robin Wright poukazujú na to, že “ … vzhľadom na motiváciu sebazdokonaľovania, ktorá mnohých priviedla k populárnemu chápaniu šamanizmu, dva určujúce aspekty šamanizmu v Amazónii — krv (t. j, násilie) a tabak — boli z takýchto reprezentácií jednoducho vymazané.” 

Autori mnohými anekdotami potvrdzujú, že šamanizmus sa tradične používal na spôsobovanie smrti a utrpenia nepriateľom, ako aj na liečenie. Idú až tak ďaleko, že tvrdia, že “rituálne praktiky liečiteľov sú úzko späté s útokmi šamanských zabijakov a nemožno ich chápať oddelene od nich.”

WEF oficiálne nepodporuje konkrétne náboženstvo alebo spiritualitu, ale počas svojich každoročných stretnutí organizuje “ekumenické” panely za účasti účastníkov rôznych náboženstiev. 

Vlani jeden z rečníkov WEF odhalil počas “Udržiavania viery” panelu diskusia, že mu bolo povedané, aby počas svojho vystúpenia nepoužíval slová “Boh,” “viera,” a “náboženstvo”.

Diskusie v rámci tohtoročného panelu “Klíma a príroda” sa zúčastnili výkonná riaditeľka Medzinárodného menového fondu Kristalina Georgievová; atmosférická vedkyňa Katharine Hayhoeová; generálny riaditeľ Ingka Group Jesper Brodin; André Hoffmann, podpredseda predstavenstva farmaceutickej spoločnosti Roche Holding; a prezident skupiny Svetovej banky Ajay Banga.

Povedzte kanadským politikom, aby nezopakovali energetickú nočnú moru Alberty’– pošlite správu teraz