shutterstock_2226807433-810x500.jpg

Kalifornia by mohla prijať zákon, ktorý obmedzí rýchlosť všetkých nových vozidiel na 10 km/h nad limit

25
Neutral

Senátor štátu Kalifornia požaduje, aby sa do všetkých nových vozidiel predávaných v Kalifornii inštalovali regulátory rýchlosti, inteligentné zariadenia, ktoré automaticky obmedzia rýchlosť vozidla’na 10 míľ nad povolený limit.”

Tieto zmeny sú priamym pokusom o riešenie problému smrteľných nehôd, ktoré prudko stúpajú v USA - a najmä v Kalifornii - uprostred nárastu bezohľadnej jazdy od začiatku pandémie. V nedávnej správe národnej výskumnej skupiny TRIP, ktorá sa zaoberá dopravou, sa uvádza, že počet smrteľných dopravných nehôd v Kalifornii sa od roku 2019 do roku 2022 zvýšil o 22 % v porovnaní s 19 % v USA celkovo. V roku 2022 zomrelo pri dopravných nehodách 4 400 Kalifornčanov.

Senátny návrh zákona č. 961 nariaďuje inštaláciu obmedzovačov rýchlosti a vyžadoval by aj bočné ochranné kryty na nákladných vozidlách, aby sa “znížilo riziko vtiahnutia áut a bicyklov pod nákladné vozidlo počas nehody.”

Spravodajský kanál 7 Eyewitness News (video nižšie) diskutoval o návrhu zákona č. 961, pričom uviedol, že v prípade jeho schválenia by boli obmedzovače rýchlosti povinné vo všetkých nových vozidlách od roku 2027. Scott Cabrera z Eyewitness News’hovorí, že niektorí sa domnievajú, že ide len o ďalšie prekračovanie vládnych právomocí a byrokraciu, ale WienerAk by kalifornský senátny zákon 961 prešiel a bol podpísaný, nariadil by inštaláciu obmedzovačov rýchlosti do všetkých nových vozidiel od roku 2027. nesúhlasí a prirovnáva ho k predpisom o bezpečnostných pásoch, hoci mnohí ich tiež považujú za súčasť “nanny state”.

Cabrera potom hovorí, že nie je jasné, ako budú autá poznať platné obmedzenie rýchlosti. Dá sa však predpokladať, že na to stačí monitorovací systém GPS, rovnako ako aplikácia Waze využíva polohu na určenie cesty, po ktorej sa jazdí, a platného rýchlostného limitu.

V skutočnosti, ako reported by Breitbart News, takáto technológia už existuje:

Počas nedávnej tlačovej konferencie Wiener novinárom povedal, že táto technológia už existuje a používa sa v rôznych formách v iných krajinách a oblastiach Spojených štátov, podľa NBC Bay Area.

“Už teraz sa vyrábajú autá, v ktorých máte možnosť mať obmedzenú rýchlosť,” povedal. Portál poznamenal, že spoločnosti ako Volvo a General Motors ponúkajú možnosť pre dospievajúcich vodičov, ktorá umožňuje ich rodičom obmedziť rýchlosť:

Bezpečné?"

Autocar, reagujúc na rozhodnutie Európskej únie spred štyroch rokov prijať podobný zákon, zverejnila článok s názvom, “Obmedzovače rýchlosti môžu vytvárať viac nebezpečenstiev, než akým zabraňujú,” v ktorom podrobne opisuje nasledujúce bezpečnostné problémy spojené s týmto mandátom:

Odmietnutie slobody automobilov?

Streetsblog listuje “Šesť argumentov proti ‘technológii obmedzovania rýchlosti’,” vrátane potenciálnej potreby ponáhľať sa do nemocnice alebo uniknúť pred nebezpečným vodičom v inom vozidle (ktorý môže jazdiť bez obmedzovača rýchlosti). Blog uvádza aj stratu slobody dochádzania do práce podľa vlastného uváženia, čo ešte viac ohrozujú klimatické právne predpisy tlačiace ľudí do ”udržateľnej” verejnej dopravy a “15-minútové komunity.”

Progressive Review ide tak ďaleko, že ospravedlniť “popieranie autoslobody” v 15-minútových mestách útokom na všetky jazdy autom:

[T]o ‘sloboda’ šoférovať nie je ani tak sloboda, ako skôr povolenie na obsluhu nebezpečných strojov.

Vox dokonca otitulkoval článok, “Ako ukončiť americkú posadnutosť šoférovaním.”

Ztráta kontroly nad jazdou môže viesť aj k tomu, že vodiči ľahšie prijmú plne autonómne vozidlá, ktorým úplne chýba volant. Alex Roy založil združenie Human Driving Association, aby loboval za zabezpečenie ďalšej dostupnosti tradičných automobilov.

Ďalšou výzvou pre slobodu vodiča sú jazdné pruhy obmedzené pre vozidlá s viacerými cestujúcimi, pričom zvyšné jazdné pruhy sú čoraz viac preplnené, vyžadujú viac paliva a príchod do cieľa trvá dlhšie. Časopis Journal of Cleaner Production dokonca zverejnil štúdiu s názvom, “Tackling single-occupancy vehicles to reduce carbon emissions: ”Akčný model zámeru vodičov’ implementácie vyskúšať verejné autobusy.” [Zvýraznenie pridané.]

Nariadila by vláda, aby samojazdiace jednoosobové vozidlo zastavilo, aby vyzdvihlo cudzinca (pomocou aplikácie zabudovanej do softvéru vozidla’s cieľom chrániť Zem pred klimatickými zmenami?

Prevzaté so súhlasom America’s Frontline News.