Bývalý konzultant v oblasti potravín a farmaceutických výrobkov v piatok Tuckerovi Carlsonovi vysvetlil, že cieľom reklamy na lieky nie je v prvom rade získať nových zákazníkov, ale “podplatiť” médiá.
Calley Means, spoluzakladateľ organizácie TrueMed, ktorá propaguje zdravotnú starostlivosť zameranú na prevenciu, Carlsonovi povedal, že je “verejným tajomstvom”, že “výdavky farmaceutických spoločností na reklamu v správach sú lobistickou taktikou v oblasti vzťahov s verejnosťou”, ktorej cieľom je “podplatiť správy.”
Výsledkom toho je, že veľké mediálne organizácie nielenže neskúmajú a nevyšetrujú Big Pharma, ale tých, ktorí odmietajú akékoľvek štandardné lieky vrátane vakcín, vykresľujú ako zaostalých a iracionálnych.
Means si napríklad všimol, že jeden z nich bol vykreslený ako “strašný, protivedecký ludista za to, že sa pýtal, prečo očkovania, ktoré musíme našim deťom dať, zásadne menia imunitný systém tohto dieťaťa na celý život.”
Vplyv Big Pharma’na médiá je znásobený obrovským vplyvom, ktorý má dokonca aj na regulačné zdravotnícke agentúry, ako je Úrad pre kontrolu potravín a liečiv (FDA), a tie, ktoré stanovujú štandardy pre lekársku prax, ako je Americká akadémia pediatrov (AAP).
Nielenže farmaceutické spoločnosti sú najväčšími sponzormi spravodajských spoločností, ktoré zabezpečujú 50 percent ich rozpočtu, Means povedal dr. Mark Hyman v nedávnom podcaste, ale sú najväčšími sponzormi “vlády,” “think tankov,” a “akademického výskumu.”
Bývalý farmaceutický konzultant uviedol liek na cukrovku Ozempic, ktorý si získal popularitu vďaka svojmu off-label použitiu na chudnutie, ako “Rosetta Stone” na pochopenie “korupcie vo farmaceutickom priemysle.”
Means poukázal na to, že tento liek využíva masívnu zdravotnú krízu obezity a cukrovky v USA, kde podľa neho v súčasnosti trpí nadváhou 50 percent dospievajúcich a 80 percent dospelých. Toto je len “jedna vetva stromu základnej metabolickej dysfunkcie, ktorá’pustoší našu krajinu,” povedal Calley Carlsonovi a dodal, že viac ako polovica Američanov má v súčasnosti prediabetes, vrátane 33 percent mladých ľudí.
“Ak je akvárium špinavé, vyčistíte ho. Rybu ne’zdrogujete,”povedal Means a zdôraznil, že zdravotnícke agentúry nehovoria’o základnej príčine obezity alebo cukrovky, ale radšej propagujú týždennú injekciu predávanú na celoživotné užívanie, “ktorá stojí 20 000 dolárov na pacienta.”
O tom, že americké zdravotnícke a regulačné agentúry nemajú záujem riešiť základnú príčinu chorôb, svedčia ich výživové normy, naznačil Means. Napríklad 95 percent členov výboru, ktorý stanovuje smernice amerického ministerstva poľnohospodárstva (USDA) pre výživové normy, je “platených potravinárskymi spoločnosťami.”
Tieto smernice hovoria, že dvojročné dieťa môže konzumovať stravu s 10 percentami pridaného cukru, tvrdí Means, ktorý poznamenal, že táto skupina je “úplne skorumpovaná.”
Dodal, že 90 percent vládnych dotácií financuje spracované potraviny, pričom 10 percent všetkých finančných prostriedkov na potravinové známky je venovaných len na limonády. “Sme “jedinou krajinou na svete, ktorá to umožňuje,” povedal Means Carlsonovi.
V tomto prostredí americké zdravotnícke agentúry propagujú liek, ktorý je podľa Meansa “z medicínskeho hľadiska” “absolútnou katastrofou.”
Američania podávajú žaloby kvôli vážnym gastrointestinálnym problémom spôsobeným liekom Ozempic, vrátane žalúdočnej paralýzy. “Vidíme, že väčšina ľudí, ktorí liek užívajú počas prvého roka, ho vysadí, pretože…žalúdočné problémy sú také výrazné,” povedal Means.
Znepokojujúce je, že liek bol spájaný s depresiami a samovražednými myšlienkami tak často, že Európska únia začala skúmať jeho vplyv na samovražedné myšlienky, povedal Means.
Vysvetlil, že to dáva zmysel, pretože liek vyvoláva “črevnú dysfunkciu,” a prevažná väčšina serotonínu, ktorý “produkuje vašu spokojnosť a šťastie,” sa “vytvára v črevách.”
Napriek týmto alarmujúcim výsledkom AAP propaguje liek pre obéznych tínedžerov, poznamenal Means.
V skutočnosti skupiny ako AAP a Americká diabetologická asociácia (ADA) dostávajú väčšinu svojich finančných prostriedkov od farmaceutických spoločností, aj keď “majú zákonnú právomoc vytvárať štandardnú starostlivosť o to, ako praktizujeme medicínu.”
Veľké médiá neupozorňujú verejnosť na žiadnu z týchto skutočností, ani na to, že distribútor Ozempicu ”Novo Nordisk je “najväčším prispievateľom na základný výskum obezity,” podľa Meansa, alebo že “poskytol 30 miliónov dolárov na priame úplatky lekárom zaoberajúcim sa obezitou.”
“Ťažko by ste našli lekára, ktorý v tejto krajine lieči obezitu a ktorý nedostal nejaký dar [alebo] výskumný grant” od spoločnosti Novo,” povedal Means Carlsonovi.
Zdravotnícky manažér povedal, že existujú reálne potenciálne politické prostriedky na riešenie týchto problémov, ale je skeptický, že sa presadia, kým Big Pharma” bude mať chápadlá vo veľkých zdravotníckych inštitúciách.
“Prezident môže zajtra povedať FDA, že USA už nemôžu byť jedinou krajinou na svete, ktorá povoľuje reklamy Big Pharma v televíznych správach,” povedal Means.
Mohol by tiež zakázať financovanie NIH a vládne granty každému, kto má “konflikt záujmov.”
“To by 95 percentám Američanov znelo ako rozumná politika. Myslím si, že’je to nespochybniteľná bipartitná politika,”povedal Means, ale podľa neho by to “vyvolalo šialenstvo.”
Vláda by mohla ďalej zmeniť poľnohospodárske dotácie na podporu zdravých potravín a obmedziť konflikty záujmov na univerzitách, ktoré nazval “v podstate výskumnými a vývojovými laboratóriami pre farmaceutický priemysel.”
Means sa pýtal, prečo lekári nepredpisujú “potravinové intervencie” a “cvičenie” svojim pacientom s prediabetom.
“Ak by ste skutočne postupovali podľa vedy, bol by to správny lekársky zásah, ktorý by to zvrátil,” povedal Carlsonovi.
“Lekár skutočne môženapísať lístok na cvičenie a stravu a to skutočne môže otvoriť doláre za lekárske daňové zvýhodnenie a iné doláre z poistenia… Ale v okamihu, keď niekoho dostanete z bežeckého pásu chronickej choroby, to”nie je ziskový pacient. Pre farmaceutický priemysel nie je nič ziskovejšie ako, úprimne povedané, choré dieťa.