shutterstock_1252882246-810x500.jpg

Viceprezident Toronto Star hovorí, že mainstreamové médiá musia byť trvalo financované, aby ich neprevzali "pseudožurnalisti

0
Neutral
V článku sa dočítate:
  • Toronto Star žiada trvalé financovanie médií od technologických spoločností, aby zabránila prevzatiu kontroly pseudožurnalistami.
  • Ryan Adam tvrdí, že ak liberáli nezakročia, pseudožurnalisti zvíťazia.
  • Google a Meta by mali platiť mediálnemu priemyslu za zdieľanie obsahu.
  • Ironicky, Elon Musk označuje Toronto Star za "kanadskú Pravdu".

Vedúci predstaviteľ denníka Toronto Star a bývalý zamestnanec liberálov Ryan Adam vyzval na trvalé financovanie mainstreamových médií zo strany veľkých technologických spoločností, aby takzvaní “pseudožurnalisti” neprevzali kontrolu nad touto profesiou. 

Počas panelovej diskusie s americkou skupinou Ethnic Media Services Adam vyhlásil, že vláda musí prinútiť veľké technologické spoločnosti, aby financovali médiá, inak budú nezávislé médiá dominovať v tomto odvetví. 

“Pri absencii skutočnej žurnalistiky budeme mať do budúcnosti len pseudožurnalistov, online expertov a ľudí, ktorí neprechádzajú prísnou kontrolou faktov, akú vykonávame v našich redakciách,”povedal na zázname, ktorý 12. februára získala nezávislá mediálna spoločnosť True North. 

Adam, ktorý v rokoch 2017 až 2019 pracoval pre úrad premiéra Justina Trudeau’a, argumentoval, že Trudeau’s Online News Act by mal zabezpečiť trvalý zdroj príjmov pre mediálny priemysel a vyzval spoločnosti Google a Meta, aby uznali, že “obsah, ktorý zdieľajú’spravodajské organizácie, má hodnotu.” 

Tvrdil, že vláda by mala “prinútiť” tieto podniky “trvale kompenzovať týchto tvorcov obsahu príjmami z reklamy.” 

“Dôrazne vyzývam vládu, aby pokročila a presadzovala tento prístup, kým je toto odvetvie na kolenách, a potom dôrazne vyzývam vedúcich predstaviteľov technologického sektora, aby skutočne uznali dôležitú úlohu, ktorú má v demokracii skutočná, na faktoch založená žurnalistika,” dodal, pričom zrejme stále narážal na mainstreamové médiá.  

ČÍTAJTE: Poilievre hovorí, že Konzervatívna strana nebude’podporovať financovanie ‘neobjektívnych médií’daňovými poplatníkmi&/strong>

Kanada’Senát v júni schválil zákon o online spravodajstve a ten sa rýchlo stal zákonom. Nový zákon prinúti spoločnosti sociálnych médií platiť kanadským starším médiám za spravodajský obsah zdieľaný na ich platformách. 

V decembri Trudeauova vláda oznámila dohodu so spoločnosťou Google o zverejňovaní kanadských správ na základe nedávno prijatého zákona o online spravodajstve, predtým známeho ako zákon C-18. Podľa novej dohody bude spoločnosť Google platiť starším médiám 100 miliónov dolárov za uverejňovanie odkazov na ich obsah vo vyhľadávači Google aj na YouTube. 

Meta, materská spoločnosť Facebooku a Instagramu, však odmietla platiť poplatky uvedené v novom zákone a namiesto toho blokuje spravodajský obsah pre Kanaďanov na svojich platformách.  

Adamovo’varovanie pred “pseudožurnalistickým” prevzatím sa zdá byť ironické po tom, čo technologický magnát a obhajca slobody slova Elon Musk nazýva Toronto Star ako “kanadskú’Pravdu.”  

Muskov komentár prišiel po tom, čo líder Konzervatívnej strany Pierre Poilievre prezradil, že toto médium pripravuje “úderný článok” o ňom a jeho rodine za to, že si kúpili detský bazén za 300 dolárov. 

Zdá sa, že Adamove obavy o demokraciu sú neopodstatnené, keďže väčšina Kanaďanov s Muskom zrejme súhlasí. Nedávne prieskumy zistili že iba tretina Kanaďanov považuje mainstreamové médiá za dôveryhodné a vyvážené napriek tomu, alebo možno práve preto, že vláda neustále vypláca peniaze na udržanie starých médií nad vodou. 

Ako LifeSiteNews informoval v decembri, novinári starých médií majú podľa prognóz približne polovicu svojich platov vyplácať liberálnej vláde po dohody s Googlom a dotácií uvedených v jesennom ekonomickom vyhlásení. 

Mainstreamové médiá v Kanade už dostávali obrovské federálne platby, ale tie sa takmer zdvojnásobili po tom, čo Trudeau oznámil zvýšenie platieb pre staršie médiá pred voľbami v roku 2025. Očakáva sa, že dotácie budú stáť daňových poplatníkov 129 miliónov dolárov počas nasledujúcich piatich rokov. 

Podobne sa a nedávna štúdia kanadskej’agentúry pre verejné zdravie odhalila, že menej ako tretina Kanaďanov prejavuje “vysokú dôveru” federálnej vláde, pričom “veľké mediálne organizácie”, ako aj celebrity získali ešte nižšie skóre. 

Veľké mainstreamové médiá a “novinári” pracujúci pre ne získali “vysokú dôveru” len 18 percent. Nasledovalo len 12 percent ľudí, ktorí uviedli, že dôverujú “bežným ľuďom”, pričom celebrity získali len osempercentné “hodnotenie dôvery”. 

ČÍTAJTE: Kanada sa umiestnila na treťom mieste v rebríčku západných krajín prenasledujúcich kresťanov