- Pápež František spôsobuje neplatné spovede svojimi omylmi.
- Kňazi musia vyžadovať ľútosť a úmysel vyhnúť sa hriechu pri spovedi.
- Pápežové pokyny kňazom sú v rozpore s katolíckym učením o spovedi.
- Omyly pápeža sú spojené s podporou hriešnych politikov a zrušením eucharistickej disciplíny.
Omyly pápeža Františka týkajúce sa sviatostného rozhrešenia a ľútosti spôsobujú “mnoho neplatných spovedí”, varuje taliansky kňaz a teológ.
Don Tullio Rotondo, autor knihy Zrada zdravej náuky prostredníctvom “Amoris Laetitia,” bije na poplach, že každý pokus kňaza udeliť rozhrešenie pri spovedi bez toho, aby kajúcnik vyjadril ľútosť nad všetkými spáchanými smrteľnými hriechmi - ktoré musia byť všetky vyznané - alebo bez pevného úmyslu kajúcnika’vyhnúť sa v budúcnosti hriechu, nie sú platnými spoveďami.
Don Rotondo upozorňuje, že pokyny pápeža Františka’ kňazom, aby nikdy neodmietali rozhrešenie, sú preto v rozpore s katolíckym učením o tom, čo sa vyžaduje vo sviatosti na skutočné odpustenie hriechov, a pravdepodobne spôsobujú, že mnohé spovede sú neplatné.
V nedávnom videu kňaz povedal, že vo svojej knihe uvádza, že “chyby pápeža Františka’ určite spôsobujú mnoho neplatných spovedí, teda takých, ktoré neodpúšťajú hriechy, napriek tomu, že kňaz udelil rozhrešenie.”
Predložil základné katolícke učenie o spovedi a pokračoval: “Ak chýba ľútosť, rozhrešenie je neplatné a hriechy zostávajú neodpustené. Na to, aby bola skutočná ľútosť, aby bolo možné vykonať platnú spoveď, je potrebný skutočný úmysel nehrešiť a skutočný úmysel vyhnúť sa najbližším príležitostiam hriechu." ”
“Bohužiaľ, chyby pápeža Františka sa týkajú tak úmyslu nehrešiť, ako aj úmyslu vyhnúť sa najbližším príležitostiam hriechu, a preto určujú neplatné rozhrešenie a neplatnú spoveď, teda také, ktoré neodpúšťajú hriechy. V niektorých prípadoch pápež František naznačil alebo nariadil kňazom, aby vždy rozhrešili kajúcnika, pričom použil negatívne výrazy pre spovedníkov, ktorí nedávajú rozhrešenie. To je v radikálnom rozpore s katolíckou náukou a vedie k neplatným rozhrešeniam.”
Don Rotondo, napomínajúc kolegov kňazov o ťažkej hriešnosti pokusov o rozhrešenie hriešnikov bez ľútosti, zdôraznil: “Ak kajúcnik nemá vhodné rozpoloženie, nemôže dostať rozhrešenie, akékoľvek rozhrešenie je neplatné. Okrem toho vyznanie viny bez ľútosti je svätokrádež, objektívne veľmi ťažký hriech. Udeľovanie sviatostného rozhrešenia tým, ktorí nemajú ľútosť, je svätokrádež."”
Taliansky kňaz ďalej obvinil pápeža Františka z opakovaných výrokov, “ktoré minimalizujú alebo vylučujú potrebu presného obvinenia z hriechov,” bez ktorého je spoveď opäť neplatná.
Don Rotondo povedal, že sa obáva, že “mnohí spovedníci sa práve zo strachu, že pôjdu proti pápežovi a proti biskupovi (verní pápežským omylom), vyhýbajú kladeniu otázok a odopierajú rozhrešenie indisponovaným kajúcnikom. Treba sa obávať, že ak niektorý spovedník v súčasnosti kladie pri spovedi vhodné otázky alebo odopiera rozhrešenie, keď je to potrebné, bude kvôli pápežovým’omylom zbavený schopnosti spovedať.”
“Toto všetko zjavne vedie k neplatným a svätokrádežným sviatostiam, ktoré sa veriacim udeľujú v ilúzii, že sú platné a účinné,” vyjadril ľútosť.
Kňaz tieto omyly o spovedi a ľútosti spojil s návrhom pápeža Františka’ v Amoris Laetitia, aby sa mohlo podávať sväté prijímanie rozvedeným a “znovu zosobášeným”; ktorí pokračujú v pohlavnom styku v hriechu cudzoložstva a pápežovej otvorenej podpore propotratových “katolíckych politikov, ako sú Joe Biden a Nancy Pelosiová, ktorí verejne popierajú katolícku morálku.
Čítajte: pápež František o prijímaní pre propotratových politikov: ‘Nechoďte’odsudzovať’
“Disciplína Cirkvi, ktorá zakazuje prijímanie známym hriešnikom, je potvrdením a podporou učenia, podľa ktorého tí, ktorí sa platne spovedajú, musia byť skutočne skrúšení, a teda musia mať skutočný úmysel obrátiť sa,” povedal don Rotondo.
V súvislosti s popieraním eucharistickej disciplíny Cirkvi’s popieraním potreby ľútosti pri spovedi pokračoval: “Pápež František zrušením disciplíny Cirkvi, ktorá zakazuje podávať Eucharistiu ľuďom, o ktorých je známe, že sú v ťažkom hriechu, rúca aj učenie o potrebe ľútosti a predsavzatia nehrešiť pre platnú spoveď, pretože z toho vyplýva, že ľudia, ktorí žijú notoricky v ťažkom hriechu, sú v milosti, sú dobre disponovaní pre Eucharistiu, a teda dobre disponovaní pre platnú spoveď, ktorá je sviatosťou, ktorá pripravuje hriešnika na dôstojné prijatie Eucharistie.”
“Omyl pápeža, ktorým odložil katolícku disciplínu, ktorá zakazuje podávať Eucharistiu známym hriešnikom, tvorí istým spôsobom celok s už vyššie uvedenými omylmi,” vyhlásil don Rotondo.
“Sme teda svedkami niečoho pre Katolícku cirkev neslýchaného,” povedal kňaz a vyjadril ľútosť nad tým, že “pod vedením pápeža, Kristovho vikára, sa sviatosti udeľujú neplatne a/alebo svätokrádežne, s kolosálnym škandálom a škodou pre duše.”
RELATED
Taliansky biskup zrejme schválil prijímanie pre niektorých katolíkov v cudzoložných zväzkoch