Shutterstock_2269916583-810x500.jpg

Candace Owensová kritizuje Shmuleyho Boteacha za to, že nazval rasovo nadradeného rabína svojím "mentorom

11
Kultúra smrti

Pomôžte dopraviť do Gazy nákladné autá s pomocou: Candace Owensová v debate v relácii Piers Morgan Uncensored obvinila rabína Shmuleyho Boteacha z verejného obdivu k zosnulému rabínovi Menachemovi Mendelovi Schneersonovi, bývalému vodcovi chasidskej denominácie Chabad-Lubavič a propagátorovi extrémnych myšlienok o rasovej nadradenosti židovského národa. 

Owensová naposledy vystúpila v Morganovej’šou v júni, v ktorej pod agresívnymi otázkami moderátora obhajovala tvrdenie, že “Kristus je kráľ” a ďalšie myšlienky.  

Debata s Boteachom prišla po vyše dvojročnom spore, počas ktorého sa Boteach prihlásil k spoluzodpovednosti za Owensovú’ prepustenie z The Daily Wire. 

Ovce začali debatu tým, že vo svojom úvodnom vystúpení poukázala na existenciu radikálnych okrajových siekt v každej komunite a rase a obvinila Boteacha, že je toho príkladom: 

Myslím si, že jednou z vecí, ktoré svet uznáva a ktoré sme my vždy uznávali, je, že v každom jednom náboženstve medzi každou rasou vznikajú radikálne okrajové sekty.  

Je tu’nadvláda bielych, je tu’nadvláda čiernych, je tu’radikálny islam, sú tu všetky tieto “Kristove kulty” po celom svete.  

Myslím si, že práve teraz je’dôležité, aby ľudia pochopili, že radikálny judaizmus je tiež vecou, a vy’práve teraz sledujete jeho príklad na svojej obrazovke, osoba sediaca oproti mne.  

Dalej podrobne opísala Boteachove’väzby so Schneersonom: 

Na svojej facebookovej stránke v roku 2016 vzdal hold niekomu, o kom povedal, že je jeho ‘mentor,’ že je to rabín Menachem Schneerson. Povedal, že to bol jeho mentor a priateľ.  

Owens nespomenul, že Boteach je sám bývalým “šliachom” (vyslancom iných Židov) Chabadu-Lubavič a toto hnutie zrejme zohralo významnú úlohu pri jeho formovaní.    

Boteach a Chabad sa odvtedy rozišli, a hoci už v hnutí nezastáva žiadnu oficiálnu funkciu, Schneersona označil za svojho “mentora” a vystavil jeho fotografiu.  

Owensová pripomenula publiku, že Schneersonova’skupina Chabad-Lubavitch bola v januári 2024 v centre škandálu s tunelom v synagóge, a vysvetlila, že zložky tohto vyznania veria, že samotný Schneerson bol (alebo je) Mesiáš (Mošiach). 

Po identifikácii tejto skupiny vysvetlila, že Schneerson učil svojich nasledovníkov radikálnej rasovej nadradenosti:  

Teda opäť tu máte rabína Shmuleyho, ktorý verí, že [Schneerson] je jeho mentor. Verí, že je Mesiáš. 

Stáva sa dôležitým pochopiť, ‘Čo hlásal rabín Schneerson?"’ Nuž, hlásal židovský supremacismus: nenávisť voči všetkým nežidom. 

A nemusíte ma brať za slovo, pretože keby som to povedal ja, povedali by: ‘To’je antisemitizmus.’ Mali by ste radšej vziať za slovo dvoch židovských profesorov, ktorí preložili jeho dielo.   

Títo autori sa volali Israel Shahak a Norton Mezvinsky a ich kniha mala názov Židovský fundamentalizmus v Izraeli. 

Pokračuje citovaním tohto diela:  

Z tejto knihy sme sa dozvedeli, že Šmulejov’mentor Schneerson opisuje rozdiel medzi Židom a nežidom a hovorí:Teda nemáme prípad hlbokej zmeny, v ktorej by bol človek len na vyššej úrovni. Telo židovského človeka je úplne inej kvality ako telo všetkých národov sveta.’  

A hovorí o ‘podstate židovského tela’ v porovnaní s podstatou tela nežidov, pričom hovorí, že vnútorná kvalita ‘je taká odlišná a taká veľká, že telá treba považovať za úplne odlišné druhy.’  

Takže to je presvedčenie a môžete si prejsť jeho prejavy a uvidíte, že neustále hovorí o tom, ako by sa malo zaobchádzať s nežidmi a že opäť sme iný druh.  

V to verí aj rabín Šmuley. Musíme sa zmieriť s tým, že existujú židovskí radikáli, a je’povinnosťou židovskej komunity ich pomenovať.   

Boteach už predtým odsúdil Owensovu’ rétoriku o organizácii Black Lives Matter. Owensová opätovne potvrdila svoj nesúhlas na základe toho, že táto organizácia povzbudzuje “čiernych zločincov, aby vyšli do ulíc, podpaľovali, rabovali a robili výtržnosti v mene rasizmu” a uviedla, že tým demonštruje svoj nesúhlas so všetkými formami “suprematizmu,” či už zo strany židovskej alebo černošskej komunity.   

Boteach na tieto komentáre o Schneersonovi nereagoval, hoci po debate zdieľal niekoľko tweetov, v ktorých Schneersona obhajoval a vo všeobecnosti chválil jeho učenie.  

Problém s citovaním Šahaka a Mezvinského 

Židovský fundamentalizmus v Izraeli, dielo, ktoré citujú spomínaní židovskí autori (Šahak a Mezvinský), je veľmi kritické voči izraelskému politickému životu a kultúre. Iná Šahakova práca sa podobne venovala konkrétne židovskému náboženstvu haredi.

Šahak a Mezvinsky vo svojej “Poznámke o bibliografii a súvisiacich záležitostiach” uviedli, že sa spoliehali na hebrejské texty, a nie na texty v angličtine, pretože sa domnievali, “že veľká väčšina kníh o judaizme a Izraeli, publikovaných najmä v angličtine, falšuje svoju tému.”[1] Pokračovali: 

Falšovanie je niekedy výsledkom explicitného klamstva, ale väčšinou je výsledkom vynechania dôležitých faktov, ktoré môžu vytvoriť podľa autorov nepriaznivý pohľad na ich subjekty. […] To, čo zvyčajne robí takéto knihy nedôveryhodnými, nie sú ani tak lži, ako skôr zámerné vynechania. Pokiaľ ide o judaizmus a Izrael, v knihách vydaných v angličtine mimo Izraela sú tieto opomenutia očividnejšie a početnejšie ako v hebrejskej literatúre.[2]   

Autori potom pri každej kapitole uvádzajú príklady, čo majú na mysli, a potom záver: 

Túto poznámku pripájame namiesto tradičnej bibliografie na protest proti tomu, čo sa príliš často deje v židovských štúdiách mimo Izraela.[3] 

Spravodlivo či nespravodlivo, o spoľahlivosti týchto autorov’ sa vedú horúce spory – a vyššie uvedený “protest” veci nepomáha. Šahák bol obvinený, že si svoje dôkazy vymyslel – najznámejšie v súvislosti s jeho opisom (v spomínanom diele Židovské dejiny, židovské náboženstvo) harediho Žida, ktorý odmietol zavolať sanitku umierajúcemu nežidovi, pretože bol šabat.

Napriek takýmto obvineniam mnohí obhajovali samotného Šaháka, jeho opis spomínaného incidentu aj jeho analýzu ako celok. Palestínsko-americký intelektuál Edward Said ho nazval “jednou z najpozoruhodnejších osobností súčasného Blízkeho východu.”[4] Jeho diela podporovali aj také médiá ako Jewish Socialist a Haaretz. [5]

Schneersonove texty, ktoré Owens citoval od Šaháka a Mezvinského, je ťažké nájsť v angličtine. Pri výskume rozsiahlej správy LifeSiteNews o Schneersonovi a hnutí Chabad-Lubavič sme s Dr. Maike Hicksonovou nemohli overiť texty, ktoré citovali Šahak a Mezvinskij.  

Tieto ťažkosti môžu byť spôsobené problémami s prekladom z pôvodných Schneersonových’textov. Prípadne môže jedna strana tvrdiť, že Chabad-Lubavič potlačil také poburujúce texty, aké citoval Owens; druhá strana môže tvrdiť, že Šahak a Mezvinsky ich sfalšovali. Vzhľadom na to, že obaja autori už nežijú, je ťažké túto otázku vyriešiť. 

Je však poľutovaniahodné, že sa Owens uchýlil k textom, ktoré sú predmetom patovej situácie, dr. Hickson’správa obsahovala dostatok príkladov alternatívnych textov z vlastných archívov Chabadu-Lubavitch’a, ktoré ustanovili to isté –a síce, že rabín Schneerson bol propagátorom židovskej formy extrémnej rasovej nadradenosti, pretláčanej ako mystika. 

Naša správa preukázala na základe materiálov, ktoré zverejnil samotný Chabad-Lubavitch, že Schneerson učil nasledujúcu formu rasovej nadradenosti: 

A možno najmenej zrozumiteľnú zo všetkých:  

Tento posledný bod sa oplatí citovať v plnom znení: 

Všetky stvorenia, dokonca aj pohanské národy, budú existovať aj v mesiášskom veku — Očakával by niekto, že B-h zrazu vyvraždí tri miliardy ľudí? To by bol pravý opak prístupu Tóry, lebo ‘cesty Tóry sú mier.’ 

Naopak, pohania budú naďalej existovať — avšak B-žia sila, ktorá udržuje ich existenciu, sa otvorene prejaví, a preto, ako vyhlásili proroci: ‘Králi budú vašimi pestúnmi.’ 

Nežidia si uvedomia, že zmyslom ich existencie je slúžiť Židom.

Toto je vnútorný význam verša: ‘A more zakrylo ich nepriateľov.’ Existencia dokonca aj nepriateľov židovského národa sa v mesiášskom veku zmení vďaka zjaveniu G-božnosti, a budú slúžiť Židom a pomáhať im.[6] (Zvýraznenie pridané)

Napriek tomu Schneerson a Chabad-Lubavič boli chválil každý prezident USA od čias Jimmyho Cartera.

Záver 

Rasovo motivované myšlienky, ktoré Owensová vyzdvihla vo svojej debate s Boteachom, sa určite nachádzajú v Schneersonových’a Chabad-Lubavičových‘spisoch. 

Dokazujú to nepochybne autentické texty Boteachovho’mentora a priateľa”, a to bez toho, aby sme sa odvolávali na sporné diela Šacha a Mezvinského.   

Ako už bolo spomenuté, Boteach neskôr zdieľal niekoľko príspevkov, v ktorých Schneersona obhajoval alebo chválil.  

Boteach však zďaleka nie je sám, kto Schneersona obdivuje. Dr. Hickson’v správe podrobne opísal zarážajúco rozsiahlu sieť Schneersonových obdivovateľov.   

Židovský novinár Max Blumenthal nedávno uviedol výstižný príklad tejto siete, keď tvrdil, že existujú prepojenia medzi Robertom F. Kennedym ml, Boteachom a Adelsonovcami (ktorí boli hlavnými podporovateľmi Chabadu aj Trumpa).    

Po debate Kennedy odsúdil Owensa za kritiku Schneersona:  

Počas rozhovoru na @PiersMorgan Candace Owen @RealCandaceO hovorila o tom, čo označila za ‘radikálny judaizmus’ a charakterizovala ikonického lubavičského rebela Menachema Schneersona ako niekoho, kto ‘hlásal židovský suprematizmus a nenávisť voči všetkým nežidom.’ Tieto slová sú odporným a zjavne nepresným opisom uctievaného svätého muža, ktorého si vážili a milovali ľudia všetkých vierovyznaní.  

Rabbi Schneerson hlásal posolstvo nefalšovanej lásky, tolerancie, úcty a univerzálnej spravodlivosti pre celé ľudstvo. Môj otec ho považoval za duchovného učiteľa a hľadal u neho rady v rôznych otázkach morálky a etiky. Raz navštívil rebeho o druhej hodine ráno! Ako Američania sa musíme dištancovať od znepokojujúceho nárastu antisemitizmu. V našej krajine potrebujeme jednotu, nie rozkol. To’je to, za čo sa rabi Schneerson zasadzoval. 

Aj keď Kennedy možno správne popiera priamu “nenávisť voči všetkým nežidom” zo strany Schneersona’nemožno poprieť pohŕdanie, ktoré sprevádza Schneersonovu’rasovú nadradenosť. 

Owen v odpovedi Kennedymu poskytol citát a titulkované video, na ktorom Schneerson hovorí, že každý jeden Žid: 

Ako už bolo spomenuté, Boteach následne zdieľal niekoľko X príspevkov obhajujúcich Schneersona a jeho učenie. Ani on, ani tieto príspevky neuznali vyjadrenú rasovú nadradenosť, hoci všetky boli reakciou na tento príspevok a video zdieľané Owensom. 

Na konci prvého segmentu debaty v Morganovej’relácii Owens poukázal na súvislosť medzi Schneersonovými’myšlienkami, izraelskou vládou a súčasnou vojnou na Blízkom východe: 

Myslím si, že celý svet teraz dáva pozor a pýta sa: ‘Čo sa deje v Izraeli? Čo je to za vládu? Je to radikálna okrajová vláda?" ’ A mnohí ľudia dochádzajú k záveru, že odpoveď na túto otázku je ‘Áno.’

V skutočnosti naša správa naznačuje, že izraelská vláda nielenže spája myšlienky so Schneersonom a Chabad-Lubavitch, ale je, v skutočnosti ovplyvňovaná touto skupinou, ktorá je tiež dôležitým hlasovacím blokom.

Tento vplyv spolu so Schneersonovou’rasovo motivovanou židovskou nadradenosťou môže vrhnúť svetlo na vývoj súčasnej vojny na Blízkom východe. Niektorým z týchto bodov sme sa venovali nižšie:

Dalšie časti tejto správy ukazujú, že tento vplyv siaha oveľa ďalej ako do Izraela. 

Tento článok obsahuje výňatky zo správy o rabínovi Schneersonovi a Chabade-Lubavitch, ktorú napísal Dr. Hickson v mojej spolupráci. Viac sa dočítate tu: Extrémnu rasovú nadradenosť presadzuje ako mystiku vplyvné náboženské vyznanie 

Pomôžte priviezť do Gazy kamióny s pomocou: LifeFunder