image-1-17-810x500.png

Otec Murray: Murray: Pápežovo tvrdenie, že "každé náboženstvo" je cestou k Bohu, je v rozpore so "samotným Kristom

33
Kultúra smrti

Renomovaný kanonický právnik páter Gerald Murray odsúdil tvrdenie pápeža Františka, že “každé náboženstvo je cestou k Bohu” ako “odporujúce tomu, čo povedal sám Kristus.”

“Ježiš Kristus povedal: ‘Ja som cesta, pravda a život’ a Cirkev učí, že spása je len v Kristovi”, povedal páter Murray počas vystúpenia vo štvrtkovej epizóde relácie EWTN’The World Over s moderátorom Raymondom Arroyom.

Páter Murray poukázal na vyhlásenie pápeža Jána Pavla II’Dominus Jesus ako na vyjadrenie definitívneho učenia Cirkvi, pričom citoval bývalý pápež’výrok: “ … je jasné, že by bolo v rozpore s vierou považovať Cirkev za jednu z ciest spásy popri tých, ktoré predstavujú iné náboženstvá … ”

František’ výroky v Singapure na druhej strane vzbudzujú “dojem u ľudí, ktorí nie sú’kresťanmi”, že “netreba’konvertovať, aby ste mohli kráčať po ceste, ktorú dal svetu Boh,” povedal o. Murray poznamenal Arroyo.

Podčiarkol, že katolíci chápu, že iné náboženstvá “nie sú zjavené Bohom” alebo sú “ním chcené”. Preto nemôžeme ľuďom iných vierovyznaní hovoriť, aby naďalej praktizovali svoje vlastné bludné náboženstvo. 

“Nie, Kristus povedal (aby0 išli a hlásali evanjelium a krstili všetky národy,” otec Murray povedal.

“Tvrdiť, že Boh chce, aby iní ľudia nenásledovali kresťanstvo, je v skutočnosti v rozpore s tým, čo povedal sám Kristus,” zdôraznil.

V ďalšej časti rozhovoru odporučil Františkovi “vyjasniť si” pravdu o Kristovi a jeho učení Cirkvi” v “teologickej diskusii” s ľuďmi ako biskup Athanasius Schneider, kardinál Gerhard Müller, a kardinál Raymond Burke.

Pretože dojem, ktorý sa vytvára u ľudí, je taký, že katolicizmus už nemyslí vážne obrátenie všetkých, ale v skutočnosti je to”ústredné poslanie,” otec Murray povedal. 

Toto učenie “Extra Ecclesiam nulla salus” (mimo Cirkvi niet spásy), je v posledných rokoch čoraz viac odmietané modernizačnými aktivistami, avšak v učení Cirkvi zostáva platné a nemenné.

Pápež Lev XII.vysloviljasne vo svojom encyklickom liste z roku 1824 Ubi Primum:

Nie je možné, aby najpravdivejší Boh, ktorý je Pravda sama, najlepší, najmúdrejší Poskytovateľ a Odmeňovateľ dobrých ľudí, schvaľoval všetky sekty, ktoré vyznávajú falošné učenia, často navzájom nesúrodé a protirečivé, a udeľoval ich členom večné odmeny. Lebo máme istejšie slovo proroka a v písme vám hovoríme múdrosť medzi dokonalými; nie múdrosť tohto sveta, ale múdrosť Božiu v tajomstve.

Podľa nej sa učíme a božskou vierou sa držíme jedného Pána, jednej viery, jedného krstu a toho, že pod nebom nie je ľuďom dané iné meno okrem mena Ježiša Krista Nazaretského, v ktorom musíme byť spasení. Preto vyznávame, že mimo Cirkvi niet spásy.

Katolícka cirkev poznamenáva, že je možné, aby tí, ktorí zostávajú mimo Cirkvi “bez vlastnej vážnej viny” a ktorí si akosi neuvedomujú, že Cirkev je pravá Cirkev, boli aj tak spasení “využívaním milostí, ktoré im Boh dáva.” Spásu v týchto prípadoch “neprekonateľnej nevedomosti” však nemožno nájsť prostredníctvom iných cirkví, ale prostredníctvom Katolíckej cirkvi ako kanála milosti, ako učil svätý Tomáš Akvinský.