image-2-13-810x500.png

Nebezpečné útoky leteckých spoločností môžu ohroziť vašu bezpečnosť

32
Neutral

Občania USA: V januári som napísal článok o množstve incidentov komerčných leteckých spoločností, ku ktorým došlo len počas prvého mesiaca tohto roka:

Všetky tieto nehody poukazovali na prijímanie zamestnancov do zamestnania DEI (Diversity, Equity, and Inclusion - rozmanitosť, rovnosť a inklúzia), ku ktorému letecké spoločnosti prinútila Bidenova administratíva. 

Na nápravu tejto situácie sa urobilo len málo alebo nič a tie isté problémy sa stále vyskytujú.  

Ale teraz čelí odvetvie komerčnej leteckej dopravy oveľa alarmujúcejšej situácii a využíva taktiku, ktorá by mohla spôsobiť pád lietadla a usmrtiť stovky cestujúcich a posádky bez únosu.   

Nazýva sa to “spoofing.”  

Incidenty spoofingu sú na radare leteckých spoločností’od roku 2021 a sú čoraz znepokojujúcejšie.  

Článok časopisu Forbes z februára, “FSA povedala pilotom, aby prešli na analógové systémy, keďže počet incidentov s GNSS ‘Spoofing’ sa zvyšuje,” poukázal na toto rastúce znepokojenie leteckého priemyslu pre širokú verejnosť.  

Pre zaujímavosť, útoky na GNSS (globálny navigačný satelitný systém) ohrozujú obranu, námorníctvo, letectvo a inú dopravu a kritickú infraštruktúru závislú od satelitných údajov o globálnej polohe. Na oblohe rušenie, rušenie a spoofing postihli vojenské lietadlá, komerčné letecké spoločnosti a prevádzkovateľov súkromných lietadiel.  

Ako ‘spoofing’ funguje 

“Spoofing” narúša lietadlo’s počítačový navigačný systém, čo môže spôsobiť, že pilot na základe falošných údajov, ktoré prijíma počítač autopilota navigácie, nebezpečne vybočí z kurzu alebo neletí v skutočnej výške.  

Známe sú aj častejšie príklady ohrozenia lietadiel rušením a rušením rádiového navigačného signálu, ako aj spoofingom! Všetky predstavujú riziko, ale líšia sa mierou predstavovaného rizika. 

Základným príkladom rušenia je let spoločnosti Qantas v marci tohto roku, keď lietadlu A380 spoločnosti Qantas čínske vojenské lode rušili GPS.  

GNSS je súhrnný pojem, ktorý zahŕňa všetkyglobálne satelitné polohové systémy. Zahŕňa niekoľko konštelácií satelitov, ktoré obiehajú nad zemským povrchom a nepretržite vysielajú signály poskytujúce autonómne geopriestorové určovanie polohy s globálnym pokrytím.    

Konštelácia GPS — vyvinutá a riadená USA — je stále najpoužívanejším GNSS na svete, ale hlavné krajiny v súčasnosti vyvinuli vlastné konštelácie:   

Posádky strácajú dôveru v predtým mimoriadne spoľahlivé systémy 

Zpráva OPS.Group, publikácie pre profesionálnych pilotov vysvetľuje:  

Pre posádky lietadiel sa pracovné zaťaženie a následné bezpečnostné riziko vyplývajúce zo stretnutí so spoofingom mení a zároveň rastie. Spočiatku bolo primárne riziko vyplývajúce z podvrhnutia GPS navigačné: autopiloti začali nečakane otáčať lietadlo, poloha lietadla sa stala neistou, IRS sa niekedy stratila. S pomocou ATC (riadenia letovej prevádzky), často prostredníctvom radarových vektorov, sa situácia dala vyriešiť. 

S nárastom intenzity aj frekvencie spoofingu v tomto roku sa objavuje druhý, viac znepokojujúci súbor rizík. 

Súpis je dlhý. Systém GPS je v súčasnosti previazaný s mnohými, ak nie s väčšinou systémov lietadiel. EGPWS (Enhanced Ground Proximity Warning System) – náš dôveryhodný priateľ, ktorý nás má udržať mimo terénu – silne trpí a stáva sa nespoľahlivým. Falošné výstrahy – niekedy aj niekoľko hodín po podvrhnutí – sú teraz na dennom poriadku, v dôsledku čoho mnohí tento systém brzdia. Posádky strácajú dôveru v to, čo bolo doteraz mimoriadne spoľahlivým a kritickým zariadením na elimináciu nehôd CFIT (Controlled Flight Into Terrain - riadený let do terénu). 

Čoraz pravidelnejšie sa vyskytujú aj prelety priamo spôsobené efektom falšovania GPS. Falošné výstrahy EGPWS sú hlavným vinníkom, ale v niektorých prípadoch je indikovaný vietor na navigačnom displeji falošný a vedie k zmätku. V iných prípadoch správanie autopilota a nezvyčajné indikácie sklzu/lokalizátora spôsobujú nevydarené priblíženia. Akékoľvek preletenie okamžite zvyšuje pracovné zaťaženie posádky a znižuje bezpečnostnú rezervu. 

Ameriku by to mohlo položiť na kolená 

Smiali sa na Ronaldovi Reaganovi’“Hviezdne vojny” konceptu ochrany satelitov a vysmievali sa Donaldu Trumpovi’“vesmírnym silám”, ale obaja títo vlasteneckí prezidenti mali pravdu, keď sa obávali o ochranu amerických’satelitov.  

V dnešných&nbspmédiách sa to spomína zriedkavo, ale Amerika padne na kolená, ak budú naše satelity GPS, komunikačné a infraštruktúrou podporované satelity ohrozené alebo zničené.  

Je to spôsob, ako poraziť krajinu bez toho, aby sme vystrelili jedinú zbraň.  

Najdôležitejšie: Mali by ste vedieť, že všetci dobre vycvičení profesionálni piloti používajú aj analógové údaje z prístrojov lietadla ako sú nadmorská výška, smer kompasu a ďalšie údaje, ktoré nie sú závislé od počítača.  

Ako kapitán Airbusu A321, ktorý je riadený najmodernejšími počítačom podporovanými systémami, je mojou úlohou a úlohou mojich kolegov kontrolovať, čo nám hovoria naše analógové prístroje, s tým, čo hovorí náš letový počítač.   

Takisto sa uisťujeme, že to, čo vidíme za oknom našej kabíny, zodpovedá tomu, čo nám hovorí počítač.  

Riziko “spoofingu” je len jedným z mnohých dôvodov, prečo je šialenstvo WOKE DEI navrhovaných kokpitov s jedným alebo nulovým počtom pilotov hlúposťou’presadzovanou Bidenovou vládou. Môžete oklamať počítač, ale nie to, čo vysoko vyškolení piloti dokážu pozorovať v reálnom čase.   

Akkoľvek rušenie a spoofing osobných lietadiel môžu byť skúšobnými útokmi tých, ktorí nenávidia západný svet, môžete si byť istí, že my, profesionáli v kokpite, sme si plne vedomí ich existencie a sme ďaleko pred touto hrozbou.  

Bradley Reed je pilotom komerčnej leteckej spoločnosti, ktorý lieta pre medzinárodného dopravcu, a je veteránom námornej pechoty, ktorý absolvoval štyri dlhšie turnusy v Afganistane. 

Občania USA: Žiadajte, aby Kongres vyšetril prudko rastúcu mieru nadbytočných úmrtí