Untitled-25-810x500.png

Významný kritik COVID-u skúma úžasné dôkazy o Turínskom plátne

107
Kultúra života

Náš svet je plný senzačných tvrdení, ktorých žiarivé prísľuby prinášajú sklamanie - alebo dokonca smrť a zúfalstvo. Tak to bolo aj v prípade “stopercentne bezpečných a účinných” takzvaných “vakcín”, ktorých hrozný dopad zdokumentoval vo Veľkej Británii doktor John Campbell.

Campbell teraz obrátil svoje analytické schopnosti na Turínske plátno. V pozoruhodnom videu zverejnenom 28. októbra “Štúdie o plátne” ukazuje, že aplikácia najnovších vedeckých techník dokazuje jeho pravosť - ale nedokáže vysvetliť, ako vznikol samotný obraz.

Napodobniť ho nedokázal nikto ani s pomocou moderných technológií.

Čítajte: Experti na Turínske plátno odhaľujú jeho ohromujúce spojenie s evanjeliami

Campbell začína svoje zhrnutie mnohých štúdií plátna pozoruhodným zistením:

V priebehu dejín sa objavili tisíce miliónov pláten, ale toto je jediné, na ktorom je obraz.

Vysvetľuje, že obraz nášho Pána na rubáši má hrúbku len “nanometrov.” Pokusy o obnovenie tohto efektu pomocou modernej technológie zlyhali. “Ani teraz v roku 2024 nie sú známe žiadne chemické alebo fyzikálne metódy, ktoré by dokázali vysvetliť tento obraz,” hovorí Campbell a ukazuje, ako boli vyvrátené tvrdenia, že rubáš je namaľovaný. Vzorky peľu, pôdy a minerálov súhlasia s miestom a časom ukrižovania, smrti a zmŕtvychvstania nášho Pána avšak žiadny známy proces nedokáže vysvetliť samotný obraz.

“Ani žiadna kombinácia fyzikálnych, chemických, biologických alebo medicínskych okolností nedokáže dostatočne vysvetliť obraz, hovorí Campbell, “a to platí aj dnes.”

Dodáva, že “tento obraz je úplnou záhadou,” ako zhrnul vysvetlenie, ako vznikol:

[Obraz nášho Pána] sa zdá byť vytvorený veľmi krátkym zábleskom svetla vysokej intenzity žiarenia.

Aj keď Campbell tvrdí, že to pripomína fotografický negatív, spôsob výroby takéhoto obrazu nie je známy. “Ak by existoval iný spôsob jeho výroby, stále nebol’objasnený a dnes sa nedá’zopakovať.”

Zázračný obraz Nášho Pána je len jedným z aspektov rubáša, ktorý Campbell skúma. Jeho opis sa zaoberá pokusom o datovanie rubáša uhlíkom a ukazuje dôkazy, že vzorka odobratá na skúmanie obsahovala vlákna pridané na opravu rubáša v stredoveku.

Ako môžeme vedieť, že rubáš je pravý? Campbell uvádza množstvo dôkazov.

Vzorky peľu odobraté z rubáša zodpovedajú nielen regiónu, v ktorom bol náš Pán ukrižovaný, ale aj obdobiu jeho umučenia. “Rubáš obsahuje peľ z Jeruzalema, severného a južného Turecka, Francúzska a Talianska. To je v súlade so známou históriou rubáša,” Campbell hovorí.

Čítajte: 2-ročná štúdia vystopovala Turínske plátno do obdobia Ježiša na Blízkom východe v prvom storočí

Campbell ponúka “len jeden príklad” peľového “odtlačku”, ktorý umiestňuje plátno na správne miesto a čas ukrižovania Krista. Poznamenáva, že “je tu’veľa peľu z Gundelia tournefort. Kvitne v oblasti Jeruzalema od februára do mája, – čo je samozrejme čas židovskej Paschy.”

“Ježišova smrť bola v čase židovskej Paschy,” spresňuje.

Vzorky špiny z rubáša tiež podporujú evanjeliový’opis Kristovej’cesty po Via Dolorosa na Kalváriu:

Rubáš obsahuje jeruzalemskú špinu, ktorá sa našla na chodidlách, [a] na ľavom kolene, odkiaľ spadol.

Campbell rozpráva, že tím z roku 1978, ktorého úlohou bolo analyzoval rubáš, našiel rovnakú zeminu aj v oblasti Kristovho’nosa, čo “tak znepokojivo” oživuje, ako Kristus padol s takým násilím, ako sa pripomína v krížovej ceste.

“Pomyslieť na to, že keď Ježiš niesol kríž –, spadol a jeho nos by narazil na zem,” povedal Campbell, ktorý pri skúmaní dôkazov o Kristových ranách uplatnil svoje lekárske vzdelanie.

Dôkazy o bičovaní potvrdzujú správy uvedené v evanjeliách, hovorí Campbell.

Vidíme, že muž z rubáša má zlomený nos, opuchnutú tvár. Časť brady má  vytrhnutú    a  tržné rany, ktoré vznikli pri bičovaní.

Rany od tŕňovej koruny, modriny na ramene, ktoré, ak veríme, že ak ide skutočne o Ježiša Nazaretského, od nesenia váhy kríža, opäť zodpovedajú.

Campbell uvádza ďalšie zhody s evanjeliovými opismi Kristovej smrti –doložené rubášom: “zranenia kolien od opakovaných pádov. Rany po nechtoch z rímskeho ukrižovania – a oválna rana medzi piatym a šiestym rebrom na pravej strane.”

Záverom konštatuje: “Opäť ide o rany, o ktorých sa vedelo z utrpenia samotného Krista.”

Ale Campbell nie je v tomto zistení zďaleka sám. Francúzsky vojenský chirurg a katolík Pierre Barbet vo svojej knihe Lekár na Kalvárii uviedol, že zhoda s evanjeliovými opismi je nespochybniteľná:

Označenia na tomto obraze sú také jasné a medicínsky presné, že patologické fakty, ktoré odrážajú, týkajúce sa utrpenia a smrti tu zobrazeného muža, sú podľa môjho názoru nespochybniteľné.

Campbell uvádza, že “s tým súhlasili mnohé stovky ľudí,” ako zaznamenal v roku 2024 taliansky štúdia, ktorá použila novú röntgenovú technológiu – dokazujúcu, že rubáš pochádza z čias Krista.

Viditeľne dojatý Campbell povedal, že všetky dôkazy podporujú tvrdenie, že ide o plátno, ktorého svedkom bol svätý Peter, keď vstúpil do hrobu zmŕtvychvstalého Krista.

Znovu, v súlade s Novým zákonom – Šimon Peter vošiel priamo do hrobu … videl, že plátno stále leží na svojom mieste – takže by to mohlo byť toto plátno.

V úchvatnom zhrnutí dôkazov o pravosti rubáša Campbell upozornil na zázračné vyhotovenie obrazu a na to, že krv, špina, tkanina a peľ potvrdzujú podané správy o smrti nášho Pána Ježiša Krista.

S pokrokom vedy sa zdá, že odhaľuje tajomstvo Krista, ako aj materiálnu realitu jeho vtelenia – a jeho hlboké utrpenie v záujme našej spásy.

“Kým rubáš bolo možné oceniť v predchádzajúcich storočiach – nikto nevedel, že ide o fotografický negatív, kým nebola vynájdená fotografia,” povedal, keď opísal obraz Krista vytvorený nevysvetliteľným výbuchom svetla.

Zvedavé je, že technológia, ktorá odhalila zložitosť rubáša, bola najprv použitá na skúmanie oblohy.

“Nikto nevedel, že má trojrozmerné informácie, až kým ľudia nezačali chcieť interpretovať topografiu vzdialených planét,” vysvetlil Campbell a poznamenal, “Je toľko vecí, ktoré veda odhaľuje o tomto celkom mimoriadnom artefakte.”

Na konci tejto triezvej, no zároveň úctu vzbudzujúcej analýzy Campbell poukazuje na význam tajomstva Ježiša Krista Spasiteľa, ktoré sa prenáša prostredníctvom Turínskeho plátna:

V súčasnosti veľa vecí nevyzerá’veľmi nádejne. Je to’takmer akoby posolstvo pre neskoršie časy.

Toto posolstvo dnes svet naliehavo potrebuje počuť. Je to Kristovo posolstvo a v Campbellovej’analýze diváci nájdu medicínske, materiálne a zázračné veci, ktoré sú v súlade s príbehom jeho prítomnosti medzi nami.