The_Latin_Mass_Vyssi_Brod-e1676153110330-810x500.png

Po rituálnom zneužití na omši sa starý obrad stal mojou spásou

53
Kultúra života

Dňa 22. augusta, na tradičný sviatok Nepoškvrneného srdca Panny Márie, sme s mojou obhajkyňou Dr. Janet Smithovou zažili nezabudnuteľné stretnutie s biskupom Josephom Stricklandom. Je to jediný biskup, ktorý sa so mnou stretol len preto, aby si vypočul môj príbeh a pásol ma ako ovečku, bez akýchkoľvek záväzkov.

V priebehu rokov som si&nbspzvykol, že sa so mnou zaobchádza ako s&nbspzávažnou osobou - pravdepodobne preto, že ako obeť nevhodného správania kňaza som pre spoluvinných duchovných jednou z&nbspnich. Ale tento zrušený biskup, dobrý človek, ktorému záleží len na dušiach, ma za takého nepovažoval. Ku koncu stretnutia Zoom som sa pozrel na biskupa Stricklanda a povedal som: “Niekedy mám pocit, akoby sme boli pribití na opačných stranách toho istého kríža.”Hoci som nedokázal nájsť tie správne slová, jemne prikývol a myslím, že presne vedel, čo som sa snažil vyjadriť.

V roku 2022 sa povýšenie biskupa Roberta McElroya’na kardinála napriek zdokumentovanému krytiu môjho prípadu dostalo na titulné stránky novín. Tak verejne ako tento škandál som nikdy nepovedal príbeh svojej duše. S nadchádzajúcim vydaním mojej knihy ho konečne vyrozprávam. Po opise toho, ako som zažil radikálne vykúpenie prostredníctvom návratu ku katolíckej tradícii, podrobne opíšem, aká dôležitá bola pre mňa tradičná latinská omša. Je to nielen kľúč, ktorý odomkol eucharistickú obrodu v mojej duši, ale aj to, čo dalo zmysel môjmu úplne nezmyselnému utrpeniu.

RELATED:

Bol som nepravdepodobným človekom, ktorý objavil tradičnú latinskú omšu (TLM). V roku 2015 ma však k nej priviedol môj manžel Rich. Nebolo to’preto, že by sme k nej mali nejakú zvláštnu náklonnosť; bolo to’preto, že sme boli zúfalí. Môj terapeut mi odporučil, aby som úplne prestala chodiť na omšu kvôli posttraumatickej stresovej poruche, ktorú som prežívala nedeľu čo nedeľu. (Rituálne zneužívanie, ktorému som bola vystavená, sa odohrávalo počas súkromnej omše.) Pretože už len samotné otočenie ktoréhokoľvek katolíckeho kňaza smerom ku mne počas obradu bolo také rozrušujúce, často som v hystérii vybiehala z kostola. Keď som terapeutke povedala, že vynechanie našej nedeľnej povinnosti pre nás jednoducho neprichádza do úvahy, odporučila nám, aby sme preskúmali iný obrad. Takto zasadila semienko, ktoré nakoniec vyrástlo do najhlbšie zakoreneného stromu a radosti môjho duchovného života.

Pretože kňaz je otočený na východ alebo “ad orientem,” a nie na zhromaždenie, našiel som bezpečie takmer okamžite po tom, ako som začal navštevovať TLM.Mohol som sa sústrediť na obetu, ktorú kňaz prinášal Bohu, namiesto toho, aby som sa musel “konfrontovať” s iným kňazom tvárou v tvár.

Pretože som sa cítil bezpečne, zostal som.

Keď som bol schopný zostať počas celej omše, moje srdce začalo konečne krvácať  prekvapivým, ale zdravým a uzdravujúcim spôsobom. Začal som spracovávať to, čo sa mi stalo, čo zahŕňalo prežívanie bolesti, poníženia a zrady na každej jednej omši  ktorá je vlastne doslova súčasťou každej omše.   

Pri TLM som začal spoznávať Krista ako kňaza aj ako obete.  Už som sa necítil sám ako obeť v samotnom kontexte svätej obety. V tichu svojho srdca som začal chápať, že svoju vlastnú obeť môžem ponúknuť obetovanému Kristovi a potešiť jeho Srdce spôsobom, akým to mnohí iní nedokážu.

Nanovo som objavil tajomstvo svätej omše. To sa stalo mojím tajomstvom prežitia a nakoniec sa to stalo mojou radosťou. Tridentská omša sa k tomuto tajomstvu hodí. Hoci som ju najprv objavil vďaka svojmu zraneniu, nakoniec som pri nej zostal kvôli tomu, čo TLM urobila s mojimi ranami, čo Novus Ordo nedokáže.

Je ťažké interpretovať to, čo sa deje v diecéze Tyler v Texase, inak ako diabolské. Budem hovoriť za seba: pripraviť dušu, ktorá bola tak traumatizovaná ako tá moja, o TLM, duchovný poklad, ktorý si Cirkev cení už viac ako šestnásťsto rokov, by nebolo ničím iným ako aktom duchovného udusenia.

RELEVANTNÉ: Latinská omša v katedrále v bývalej diecéze biskupa Stricklanda’bude zrušená

Kardinál Robert Sarah vidí za rozhodnutím vyradiť omšu vekov zo života Cirkvi diabla. V rozhovore z roku 2019 povedal: “Nie je pravda, že zákaz alebo podozrievanie mimoriadnej formy [t. j. tradičnej latinskej omše] môže byť inšpirované len démonom, ktorý túži po našom zadusení a duchovnej smrti? …Aký podvod a urážka všetkých svätých, ktorí nás predišli!”

Ak by som mal dnes ďalšie Zoom stretnutie s biskupom Stricklandom, povedal by som “Mám pocit, akoby tí, ktorí prežili sexuálne zneužívanie duchovnými, ako som ja, zrušení biskupi, ako ste vy, a tradiční katolíci v Tyleri v Texase, boli všetci pribití na ten istý kríž.”A hádam by opäť pokýval hlavou a jemne sa usmial, hoci jeho pastierske”srdce krváca spolu so srdcami jeho ovečiek. Koniec koncov, je to skutočný pastier, ktorý položil život za svoje ovce.

Deň po mojom stretnutí s biskupom Stricklandom vydal list s názvom “Otvorte oči.” Ako človek, ktorý prežil satanistické rituálne zneužívanie a krytie zo strany duchovných, dúfam, že budem opakovať prorocký hlas biskupa Stricklanda – hlas volajúci na púšti – uprostred tohto temného momentu v živote Cirkvi. Musíme otvoriť oči a zobudiť sa!

Aj keď katolíci opúšťajú Petrovu barlu kvôli príbehom, ako je ten môj, odvažujem sa povedať, že niet lepšieho času na to, aby sme boli katolíkmi. Ak ja môžem nájsť cestu vpred prostredníctvom návratu k Tradícii, môže ju nájsť každý katolík. A ak som ja našiel Krista najhlbšie vo svojom najťažšom kríži, Cirkev ho môže nájsť najhlbšie aj vo svojom. Je čas ukrižovania Cirkvi’a my sa musíme primknúť k Márii, ktorá stála pri úpätí kríža.

Musíme aj my pevne stáť s vedomím, že na konci toho všetkého zvíťazí jej Nepoškvrnené srdce. Slovami svätého pápeža Pia X.: “Nech sa búrka rozbúri a obloha zatemní – nie pre to sa budeme báť. Ak budeme dôverovať Márii, ako sa patrí, spoznáme v nej Najsvätejšiu Pannu, ktorá panenskou nohou rozdrvila hlavu hada.”