V reakcii na úspešné zapojenie akcionárov a právnikov Aliancie na obranu slobody do procesu hlasovania o rezolúcii spoločnosť PepsiCo prijala nový postoj názorovej neutrality vo svojej reklamnej politike. Cieľom tohto kroku je zabrániť budúcim prípadom názorovo diskriminačných reklamných rozhodnutí korporácie s hodnotou 240 miliárd dolárov a je to’len jedno z troch prvých víťazstiev rezolúcií podporovaných ADF v úvodnej časti sezóny splnomocnení na rok 2025.
Mnoho domácich značiek sa pripojilo k už neexistujúcej Globálnej aliancii pre zodpovedné médiá, ktorá sľubovala podporu “digitálnej bezpečnosti” a ochranu hodnoty značky. V praxi však GARM v skutočnosti pracovala na cenzúre hlavných konzervatívnych a náboženských názorov. Spoločnosť PepsiCo bola účastníkom GARM, ktorá sa rozpustila v roku 2024 po tom, čo generálny riaditeľ spoločnosti X Elon Musk podal žalobu, v ktorej tvrdil, že skupina sa nezákonne sprisahala, aby stiahla reklamné doláre z jeho platformy.
GARM, ktorá vznikla v roku 2019 ako odnož Svetovej federácie inzerentov, ktorá zastupuje približne 90 % globálnej reklamy, tlačila na spoločnosť Spotify, aby zo svojej platformy vyradila Joea Rogana, a presadzovala Globálny index dezinformácií a NewsGuard, ktoré zaraďujú mainstreamové konzervatívne médiá na čiernu listinu ako “dezinformácie.”
Finančný poradca, autor a televízny komentátor David Bahnsen podal rezolúciu akcionárov, v ktorej vyzval predstavenstvo spoločnosti PepsiCo, aby sa zodpovedalo za diskriminačný nákup reklamy prostredníctvom GARM, a spoločnosť sa stretla s právnikmi ADF a Bahnsenovými zástupcami v spoločnosti Bowyer Research, aby prediskutovali túto rezolúciu. Spoločnosť PepsiCo súhlasila so zmenou svojej politiky výmenou za to, že Bahnsen stiahne svoju rezolúciu z hlasovania.
“Je to veľký krok k tomu, aby sa korporátna Amerika vrátila na svoje správne miesto v našej spoločnosti, a ja tlieskam spoločnosti PepsiCo za túto zásadnú zmenu,” povedal hlavný právny zástupca ADF a senior viceprezident pre korporátnu angažovanosť Jeremy Tedesco. “Žiadna spoločnosť by sa nemala podieľať na cenzúre na akejkoľvek úrovni a účasť toľkých spoločností na umlčovaní názorov bežných Američanov prostredníctvom GARM by nás mala všetkých znepokojovať. Dúfame, že každá spoločnosť bude nasledovať príklad spoločnosti PepsiCo’a znovu sa zaviaže, že bude prispievať k ochrane slobody prejavu a myslenia v našom národe a na celom svete.”
Čítajte: Elon Musk’s X žaluje woke speech-censoring group out of existence
Spolu so zmenou politiky v spoločnosti PepsiCo zaznamenali akcionári podporovaní ADF v období pred tohtoročnou sezónou výročných zhromaždení akcionárov aj rad významných víťazstiev na iných miestach. V reakcii na rezolúciu Národného centra pre výskum verejnej politiky spoločnosť AT&T súhlasila s poskytnutím transparentnosti svojich požiadaviek na rozmanitosť dodávateľov, ktoré nariadila vláda. V spoločnosti Apple všetky štyri rezolúcie, ktoré sa objavia na hlasovacích lístkoch na nadchádzajúce výročné zhromaždenie 25. februára, podali spojenci ADF.
Už druhý rok po sebe spoločnosť Apple podala Komisii pre cenné papiere a burzu v USA žiadosť o nečinnosť v reakcii na rezolúciu podporovanú ADF – tentoraz zameranú na zabezpečenie transparentnosti, prečo spoločnosť odstránila softvérovú funkciu iOS určenú na identifikáciu materiálov o sexuálnom zneužívaní detí. Komisia pre cenné papiere a burzy však spoločnosti Apple neudelila požadovanú úľavu, takže spoločnosť Apple teraz musí umožniť akcionárom, aby zvážili túto rezolúciu spolu s rezolúciami týkajúcimi sa rozmanitosti, rovnosti a inklúzie, etickej umelej inteligencie a náboženskej diskriminácie pri poskytovaní charitatívnych príspevkov.
Akcionári celkovo podali na nadchádzajúce obdobie viac ako 60 rezolúcií podporovaných ADF – viac ako dvojnásobok rezolúcií podaných v predchádzajúcom roku. Tieto rezolúcie viedli k najmenej 25 stretnutiam s vedúcimi predstaviteľmi spoločností.
“Najväčšie americké korporácie patria americkým akcionárom, nie ideologicky motivovaným aktivistom, takže je povzbudzujúce vidieť tento druh pozitívnej angažovanosti zo strany domácich značiek, ktoré používame každý deň,”povedal Tedesco.“Naším cieľom je dosiahnuť zmysluplnú a trvalú zmenu v korporátnej Amerike. Sme’vďační za rozmach plodného dialógu, ktorý sme’viedli s vedením spoločností.”
Prevzaté so súhlasom Alliance Defending Freedom.