tmp_1739299546178-810x500.jpg

Jeden-dva úder pápeža Františka proti Trumpovej imigračnej politike

74
Kultúra života

Od korešpondenta LifeSite’s v Ríme Michaela Haynesa prichádza horúca správa, že “pápež František napísal katolíckym biskupom v USA kritiku ‘veľkej krízy’ Trumpovej administratívy’politiky týkajúcej sa nelegálnej imigrácie a vyzval biskupov, aby ‘úzko spolupracovali’ s migrantmi.”

S odvolaním sa na ‘tieto chúlostivé chvíle, ktoré prežívate ako pastieri Božieho ľudu, ktorí spoločne kráčajú v Spojených štátoch amerických,’ pápež František’ list poslal celému americkému episkopátu a zverejnil ho bez predchádzajúceho verejného oznámenia. Na mušku si vzal aj Vancove komentáre o ordo amoris  alebo pevne katolíckom učení o hierarchii, čiže poriadku lásky, ktorý sa začína v&nbsprodine a napokon sa šíri do celého sveta - princíp, ktorý obhajovali a načrtli grécki filozofi a katolícki teológovia, ako napríklad svätý Augustín a Tomáš Akvinský. František sa opakovane odvolával na nekonečnú dôstojnosť človeka, čím chcel naznačiť, že na základe tejto dôstojnosti by mali byť všetci ľudia milovaní rovnakou mierou a rovnakým spôsobom: obhajoval tak svoju predstavu, že rovnaká dôstojnosť by mala byť princípom, ktorý stojí za široko tolerantnou imigračnou politikou. Napísal: Kresťania veľmi dobre vedia, že len potvrdením nekonečnej dôstojnosti všetkých dosahuje naša vlastná identita ako osôb a spoločenstiev svoju zrelosť. Kresťanská láska nie je koncentrickým rozširovaním záujmov, ktoré sa postupne rozširujú na iné osoby a skupiny. Inými slovami: ľudská osoba nie je len relatívne expanzívne indivíduum s nejakými filantropickými citmi!" ’ … Kým Vance obhajoval skutočne katolícku zásadu mať lásku k rodine a blížnym pred širším spoločenstvom a svetom, František uviedol, že ‘starosť o osobnú, komunitnú alebo národnú identitu okrem týchto úvah ľahko zavádza ideologické kritérium, ktoré deformuje spoločenský život a ako kritérium pravdy vnucuje vôľu najsilnejšieho.’ [zvýraznenie pridané]

Radikálny, protikatolícky postoj Františka’ k imigrácii sa prejavil v auguste minulého roka, keď odpudzovanie migrantov označil za smrteľný hriech - čo je hriech, ktorý vedie do pekla. Povedal: 

Je potrebné to povedať jasne: Sú ľudia, ktorí systematicky a všetkými možnými prostriedkami pracujú na odpudzovaní migrantov – na odpudzovaní migrantov. A to, ak sa to robí s vedomím a zodpovednosťou, je ťažký hriech.

V encyklike Fratelli Tutti z roku 2020 František napísal: 

Nemôžu stáť v ceste obmedzenia a hranice jednotlivých štátov.

A vo svojej exhortácii Gaudete et exsultate z roku 2019 František prirovnal prisťahovalectvo k potratom ako k otázkam, ktoré majú pri hlasovaní najvyššiu prioritu, a preto povedal, že sa pri posledných voľbách nemohol rozhodnúť medzi Kamalou Harrisovou a Trumpom.  

A aby toho nebolo málo, Františkov zámer v tomto liste je bolestne jasný novým vymenovaním Jamesa Weisenburgera za arcibiskupa Detroitu, ktoré oznámil v ten istý deň, keď zverejňuje tento útok na Trumpovu imigračnú politiku. Weisenburger je najkontroverznejší pre svoj návrh z roku 2018, že pohraniční agenti, ktorí sa podieľajú na prevencii nelegálneho prisťahovalectva a s ním spojených neduhov obchodovania s deťmi, by mohli dostať “kanonické tresty”, ktoré sa zvyčajne používajú v “prípadoch týkajúcich sa života”, ktoré by mohli zahŕňať exkomunikáciu.

Dnes sa chystám urobiť ďalšie video, v ktorom vám v krátkosti rozoberiem aktuálne učenie Cirkvi o imigrácii, ale chcel som tu skončiť legitímnym spôsobom, ktorým mohol František vyjadriť svoje obavy z toho, čo môže byť vnímané ako prehnané – z toho, že Trumpova administratíva zaobchádza so všetkými ilegálmi ako s kriminálnikmi bez ohľadu na ich konanie alebo situáciu. 

Ak by bol František vo svojom prístupe aspoň trochu diplomatický, ak by dokázal aspoň na chvíľu prekonať svoj syndróm Trumpovho úpadku, možno by sa’dostal oveľa ďalej.  

Dokonalý príklad takéhoto prístupu pochádza práve od amerického biskupa, ktorého František vykázal z Tylerskej diecézy – biskupa Josepha Stricklanda. Strickland urobil to, čo sa Františkovi nepodarilo, a to pochváliť tam, kde je to potrebné. Pochválil Trumpa za jeho dobré činy a varoval pred možnými excesmi.

Čítajte: Biskup Strickland: Nesmieme obviňovať nelegálnych prisťahovalcov z hriechov minulých vlád

Biskup Strickland povedal:  

 Je správne a spravodlivé, aby národy chránili svoje hranice a svojich občanov, a je správne a spravodlivé, aby nelegálni prisťahovalci, ktorí utiekli z vlastnej krajiny ako odsúdení zločinci, a tí, ktorí spáchali násilné trestné činy počas pobytu v našom národe, a tí, ktorí prišli, aby sa sprisahali proti našej vláde, boli vrátení do svojej vlasti.

Biskup Strickland potom označil za skutočného vinníka krízy nelegálneho prisťahovalectva stranu – BIDEN ADMIN – ktorú František nekritizoval za neporiadok, ktorý spôsobila.  

Biskup Strickland vysvetlil: 

To, čo obzvlášť komplikuje problém nelegálnej imigrácie, že USA teraz čelí, je to, že naša vláda dlhé roky ignorovala zákon a prakticky rozprestrela červený koberec pre nelegálnych prisťahovalcov, ktorým poskytovala bezplatné telefóny, jedlo, oblečenie, bývanie, zdravotnú starostlivosť a vzdelanie – viac, ako dostali naši vlastní občania bez domova a veteráni v ťažkostiach. Navyše niektorí z týchto nelegálnych prisťahovalcov obsadzujú pracovné miesta, ktoré naši občania potrebujú na prežitie. To nás stavia do nepríjemnej situácie, keď sa musíme rozhodnúť, ako napraviť situáciu, ktorú spôsobila naša vlastná vláda, bez toho, aby sme spôsobili neprimeranú škodu tým, ktorým naša vlastná vláda uľahčila nelegálny vstup.

Biskup Strickland povedal, že sa musíme priznať k zlyhaniam Bidenovej administratívy’a nevylievať si to na úbohých ilegáloch, ktorí boli figúrkami v Bidenových plánoch: 

Táto situácia nastala, pretože naša vlastná vláda si nesplnila niektoré zo svojich základných povinností – nechránila svojich vlastných občanov, nepoužila humánne metódy na oddelenie tých, ktorí utekali pred prenasledovaním, a tých, ktorí chceli našej krajine ublížiť, a dovolila, aby zmizli státisíce detí imigrantov – mnohé z nich boli predané, aby sa sem dostali, a po príchode sú predmetom obchodovania.

Biskup Strickland tiež chváli Trumpa za deportáciu nebezpečných zločincov:

Vyzerá to tak, že až doteraz sa naša vláda sústredila na deportáciu zločincov, z ktorých mnohí už boli určení na deportáciu, ale bolo im povolené zostať. Súčasnú administratívu treba pochváliť za to, že si plní tieto základné povinnosti vlády.

A potom po chvále a pochvale vyzýva k opatrnosti a milosrdenstvu: 

Ak aj stojíme vďačne za to, že sa táto administratíva snaží ‘napraviť krivdy’, ktoré sa predtým stali, tým, že nás vracia k právu a poriadku, musíme tiež vziať do úvahy, že v mnohých prípadoch ovplyvňujeme ľudí, ktorým klamali a tvrdili, že tu v tejto krajine budú vítaní a nájdu útočisko. Preto si musíme dávať pozor, aby sme ich neodsúdili len preto, že uverili klamstvám našej vlastnej vlády’

Potom predkladá niekoľko zásadných otázok, nad ktorými sa Američania musia hlboko zamyslieť: 

V tomto bode sa teda musíme pýtať – je spravodlivé a humánne posielať domov aj tých, ktorí prišli kvôli prenasledovaniu alebo zúfalej situácii doma a ktorí si našli prácu, platia dane a prispievajú našej krajine? Toto nie je ‘jednoduché riešenie’, pretože hoci prišli ‘ilegálne, ’ boli prijatí do tejto krajiny s požehnaním našej vlastnej vlády. Je teda správne ich v tejto chvíli poslať späť bez toho, aby sme vyviezli tovar, na ktorého získanie pracovali? My ako krajina musíme diskutovať o tom, ako vyzerá humánne a slušné zaobchádzanie s týmito spoluobčanmi, keď sa uvedie do praxe.

A ako je pre svätých typické, biskup Strickland sa obracia na Boha v modlitbe a toto je ideálny spôsob, ako ukončiť túto správu  – nechcete sa so mnou pomodliť modlitbu biskupa Stricklanda’v súvislosti s touto zložitou situáciou:  

Lúbostný, milosrdný Otče, modlíme sa za všetkých imigrantov, ktorí sú deportovaní z tejto krajiny. Modlíme sa za rýchlu deportáciu zločincov a teroristov, za ich obrátenie a za bezpečnosť občanov v krajinách, do ktorých sa vrátia. Modlíme sa aj za to, aby naša vláda spravodlivo zaobchádzala s ľuďmi, ktorí prišli cez ‘otvorené hranice’ a ktorí preto verili, že sú tu vítaní. Modlíme sa, aby naši vládni predstavitelia rešpektovali zákony tohto národa, ale aj za to, aby nevinní netrpeli za nesprávne konanie bezprávnych vodcov. Modlíme sa za múdrosť pre tých, ktorí musia rozhodovať o týchto ‘nelegálnych’ prisťahovalcoch, ktorí sa stali súčasťou štruktúry našej krajiny a ktorých sme si obľúbili ako susedov a spolupracovníkov. Kiež by sme s týmito milovanými Božími synmi a dcérami zaobchádzali so súcitom.