- Pápež František vymenoval nového biskupa, ktorý má iný prístup k pro-life otázkam.
- Arcibiskup Naumann bol silným obhajcom nenarodených detí a katolíckych hodnôt.
- Biskup McKnight podporuje dialóg, nie konfrontáciu, čo môže oslabiť pro-life postoj.
- Jeho usmernenia o liturgii vyvolali obavy z heretických hymnov a nedostatočnej doktríny.
Pápež František dnes prijal rezignáciu kansaského arcibiskupa Josepha Naumanna a za jeho nástupcu vymenoval biskupa Shawna McKnighta z Jefferson City, informovala Konferencia katolíckych biskupov Spojených štátov amerických (USCCB).
Arcibiskup Naumann ponúkol svoju rezignáciu po dovŕšení 75 rokov v júni minulého roka, ako je to zvykom. Jeho výmena prichádza krátko po tom, ako strávil niekoľko posledných týždňov bojom proti satanistom, ktorí chceli v budove štátneho kapitolu zorganizovať rúhavú “čiernu omšu”.
“Diabol nad nami nemá žiadnu moc,” napísal na arcidiecéznej internetovej mediálnej stránke The Leaven. “Uvrhnime diabla späť do jeho prirodzeného stavu zmätku a zúfalstva oslavou krásy a radosti milosrdnej, vernej Božej”lásky.”
V ten istý deň ako svätorečenie celebroval aj plnú omšu, na ktorej sa zúčastnilo približne 400 ľudí, ako predtým informoval LifeSiteNews.
Verný prelát bol výrazným hlasom za nenarodené deti. Predtým predsedal Výboru USCCB’pre pro-life aktivity.
Pápež František prijal rezignáciu 75-ročného arcibiskupa Josepha F. Naumanna z pastoračného riadenia arcidiecézy Kansas City v Kansase a za jeho nástupcu vymenoval biskupa W. Shawna McKnighta z Jefferson City. https://t.co/Ic5LnYbFJK pic.twitter.com/LNChdfF9mR
— Konferencia katolíckych biskupov USA (@USCCB) 8. apríla 2025
Ak bol arcibiskup Naumann silným odporcom toho, aby politici podporujúci potraty mohli prijímať sväté prijímanie, McKnight zaujal iný postoj. V roku 2021 biskup Jefferson City podpísal list zaväzujúci USCCB, aby zastavila diskusiu o zákaze podávania Eucharistie pro-potratovým katolíckym politikom, ktorí sa sami označili za katolíkov.
“Ak chceme zmeniť srdcia a zmýšľanie, nemôžeme sa len vyhrážať trestom,” napísal vtedy McKnight. “Svätý Otec kladie do centra svojho prístupu k verejnej diskusii stretnutie, dialóg, úprimnosť a spoluprácu, nie konfrontáciu alebo hrozby, a opakovane naznačil, že nie je za používanie Eucharistie ako prostriedku na disciplinovanie politikov.”
Dodal, že “keď biskupi vstupujú do tohto dialógu medzi sebou a s volenými predstaviteľmi, musí byť otvorený učiť sa, ako aj zdieľať svoje vlastné názory.”
Tento rok McKnight nepravdivo vyhlásil, že katolíci majú “morálnu zodpovednosť” dostať experimentálne, potratmi poznačené očkovanie COVID a nariadil kňazom, aby neudeľovali žiadosti o náboženské výnimky na injekcie, ktoré boli spájané s mnohými vážnymi zraneniami a úmrtiami.
McKnight tiež vyvolal rozruch na sociálnych sieťach, keď vydal usmernenia pre úctivé slávenie svätej omše, ktoré zahŕňali opätovné vyjadrenie nesúhlasu USCCB’s niektorými zaužívanými, ale pravdepodobne heretickými hymnami, ako napríklad “Všetci sú vítaní.”
USCCB už predtým určila, že tieto hymny sú “nedostatočné z hľadiska zdravej doktríny alebo zakázané na základe dôveryhodných obvinení zo zneužívania skladateľa,” pričom sa odvolávala na obvinenia voči skladateľom Davidovi Haasovi, Cesáreovi Gabarainovi a Edovi Conlinovi.
Po ohlasoch v októbri minulého roka oznámil, že diecéza Jefferson City bude mať celoročnú “synodálnu” diskusiu o hudbe a liturgii.
V novom dekréte nezakázal 12 piesní, ktoré boli “nedostatočné v zdravom učení,” ale skôr pred nimi varoval. Biskup ponechal zákaz hymnov od producentov, ktorí boli hodnoverne obvinení zo sexuálneho zneužívania.
“Po zverejnení pôvodného dekrétu sme dostali komentáre a videli sme reakcie na články na internete. V snahe využiť zápal a vášeň pre túto tému sa biskup McKnight rozhodol využiť to ako príležitosť na prehĺbenie uznania našej komunity’pre konzultáciu, ktorá bola viac synodálna,” povedal hovorca The Pillar v tom čase.
“Hudba je takou dôležitou súčasťou toho, kým sme ako katolíci,”uviedol McKnight. “Akt spevu je intenzívne osobný, pomáha nám stretnúť sa s tajomstvom Krista a Cirkvi. Teším sa, že si v synodálnom procese hlbokého počúvania vypočujeme všetkých, ktorí sa do tohto procesu spoločne pustia.”