GettyImages-2180629547-810x500.jpg

Tucker Carlson: "Som vďačný katolíckej cirkvi za to, že sa postavila za život

17
Kultúra života
  • Katolícka cirkev je hrdá na obranu nenarodených detí a života.
  • Potraty sú považované za démonickú obetu a duchovný boj.
  • Radosť v živote prichádza len z detí a rodinnej lásky.
  • Cirkev by mala viac hovoriť o ekonomickej nespravodlivosti a úžere.

V nedávnom rozsiahlom rozhovore s biskupom Robertom Barronom Tucker Carlson úprimne pochválil Katolícku cirkev za jej obranu nenarodených detí.

“Som veľmi vďačný Katolíckej cirkvi za to, že sa postavila na obranu života a proti zabíjaniu. Naozaj vďačná,”povedal Carlson.

Carlson’sa vyjadril po sérii virálnych rozhovorov a podcastových vystúpení, v ktorých opísal potraty ako démonickú “obetu duchovnému svetu” a formu “ľudskej obete.”

Odvtedy opakovane odkazoval na “vonkajšie sily pôsobiace na ľudí…, aby ich presvedčili, že [ich] presvedčia, že ak obetujú svoje deti, budú šťastní a v bezpečí.”

V roku 2023 v rozhovore varoval svojich poslucháčov: “Každý, kto vám hovorí: ‘Nemajte’deti’ [a] ‘Zabite svoje deti’, nie je váš priateľ. Je’vaším nepriateľom.”

“Teraz’hovoria: ‘Potrat je sám o sebe cestou k radosti,’” dodal. “Naozaj? Takže toto nie je politická debata. Toto je duchovný boj. Iný záver neexistuje.”

Čítajte: Biskup Barron hovorí, že si berie heterodoxného kňaza za svoj ‘vzor’ pre novú úlohu v Trumpovej administratíve

“Jediným nefalšovaným zdrojom radosti vo vašom živote sú vaše deti,” povedal vyhlásil v roku 2023. “Zmyslom života je mať deti a sledovať, ako majú vnúčatá. Nič vám neprinesie takú radosť, ako práve toto."”

V tejto poslednej diskusii s Barronom Carlson rozšíril svoje zameranie a spojil obranu života Cirkvi’s jej sociálnym učením. Pochválil Cirkev za to, že “kladie dôraz na chudobných,” a dodal, že je “vďačný za to, že Katolícka cirkev to nikdy neprestala robiť.”

Sťažoval sa však na mlčanie mnohých duchovných o ekonomickom vykorisťovaní a najmä o úžere.

“Nikdy nepočujem od normálnych katolíckych klerikov hovoriť o tom, ‘Hej, možno by ste nemali’takto vykorisťovať ľudí v podnikaní,’” dodal.

Pri diskusii o výbere mena Lev XIV’Barron označil Leva XIII’za “otca modernej tradície katolíckej sociálnej náuky”najmä v súvislosti s jeho encyklikou Rerum Novarum.

Carlson naliehal na Barrona v súvislosti s postojom Cirkvi’k úžere, pričom sa zameral najmä na to, ako sa k tejto téme stavia pápež Lev XIII’. Zdalo sa, že Barron otázku interpretoval ako odkaz na Jána Pavla II. a citoval Centesimus Annus, ktorý opísal ako podporu trhovej ekonomiky s morálnymi a právnymi obmedzeniami.

V skutočnosti Lev XIII’encyklika ostro odsúdila “dravú lichvu”, ktorú “stále praktizujú chamtiví a chamtiví ľudia” pod novými maskami. Lev XIII. varoval, že takáto nespravodlivosť umožňuje “malému počtu veľmi bohatých ľudí” uvaliť na chudobných “jarmo, ktoré je len o málo lepšie ako jarmo otroctva”.

Termín “dravá” neznamená, že “mierna” úžera je prijateľná. Lichva – účtovanie úrokov z pôžičky zabezpečenej len osobným sľubom dlžníka’a nie zábezpekou – zostáva v katolíckom učení odsúdená.

Carlson vyjadril frustráciu, že takéto učenie sa zriedkavo hlása, a vyjadril ľútosť nad tým, že tento druh morálnej jasnosti dnes chýba mnohým duchovným.