- Účasť na World Pride DC 2025 bola sklamaním, čo naznačuje ústup hnutia Pride.
- Trumpova administratíva obmedzila vplyv LGBT, čo prispelo k poklesu sponzorov.
- Veľké korporácie znižujú podporu Pride, čo ohrozuje budúcnosť týchto podujatí.
- Americká verejnosť sa unavila LGBT propagandou, čo vedie k poklesu zastúpenia v médiách.
Signálov, že dúhové hnutie Pride rýchlo slabne, je veľa, a to nie je azda nikde tak zjavné ako na zriedkavej účasti na World Pride DC 2025” (WPDC25), ktorý sa skončil v júni.
Naposledy sa World Pride konal v austrálskom Sydney v roku 2023, kde viac ako milión homosexuálnych a transrodových osôb prepadlo mesto na neúnosné tri týždne.
Zábudliví plánovači WPDC25 očakávali, že do hlavného mesta krajiny’sa od polovice mája do začiatku júna na ďalšie tri týždne osláv LGBT v priamom prenose zídu a zaplavia ho až 3 milióny prevažne LGBT jedincov z celého sveta, ale veľké davy sa nedostavili.
WPDC25 bol prepadák, rovnako ako práve skončený LGBT “mesiac hrdosti” vo veľkej časti krajiny.
Priznajme si to: Napriek tomu, že prezident Donald Trump’stále podporuje manželstvá osôb rovnakého pohlavia“a považuje homosexualitu za normálnu, on a jeho administratíva si zaslúžia leví’podiel na tohtoročnom ústupe síl Pride.
Snaha Trumpovej administratívy zbaviť vládu, armádu, školstvo a verejne financované umelecké organizácie, ako je Kennedyho centrum, vplyvu a iniciatív DEI a transrodových osôb sa vypláca. Vo veľkom.
Krátko po nástupe do funkcie vydal Trump sériu protipohlavných dekrétov, podľa ktorých Spojené štáty uznávajú len dve pohlavia – mužské a ženské – a obmedzujú takzvanú “afirmatívnu” lekársku starostlivosť pre mladých ľudí s pohlavným postihnutím.
Zakázal “transrodovým osobám slúžiť v americkej armáde a pohlavne zmäteným mužom zúčastňovať sa na dievčenských a ženských športových súťažiach a používať ich toalety a šatne. Nariadil tiež väzniciam, aby umiestňovali biologické ženy do ženských’väzníc, a zakázal používanie preferovaných zámen v rámci vládnych agentúr.
Predovšetkým osoby identifikujúce sa ako LGBT, ktoré pred januárom 2025 plánovali vycestovať do USA na WPDC25, znepokojilo nariadenie administratívy’ministerstvu zahraničných vecí a USA. aby odmietli uznať cestovné doklady, v ktorých je namiesto mužského alebo ženského pohlavia uvedené pohlavie s “X” alebo v ktorých je uvedené pohlavie, ktoré sa nezhoduje s pohlavím jednotlivca’pri narodení.
Tento krok Trumpovho Bieleho domu spôsobil, že západné vlády vydalihyperbolické varovania pred nebezpečenstvom cestovania do USA.USA kvôli údajnej “anti-LGBTQ+” diskriminácii.
Významní sponzori WPDC25, vrátane federálnych dodávateľov Booz Allen Hamilton a Deloitte a mediálneho gigantu Comcast, stiahli svoje sponzorstvo, údajne kvôli Trumpovým nariadeniam.
Vtedy sa stalo toto:
Vashington namiesto toho, aby ho zahltili sprievody hrdosti a škaredý pohľad na Biely dom osvetlený krikľavými farbami dúhovej vlajky s nahými rodovo zmätenými mužmi pobehujúcimi po areáli Bieleho domu, bol dominovala mohutná vojenská prehliadka po Constitution Avenue pri príležitosti 250. výročia založenia armády’. Dúhové vlajky vystriedali červené, biele a modré vlajky Spojených štátov amerických.
A ak by to náhodou nebolo’dosť, minister obrany USA Pete Hegseth nakázalnámorníctvu odobrať meno Harvey Milk — niektorými oslavované ako hrdinská, zavraždená “ikona homosexuálov”, ale vhodnejšie známe ako zneužívajúce “pederast” – z jednej zo svojich lodí.
Načasovanie oznámenia – ktoré sa objavilo počas “mesiaca hrdosti” – bolo zámerné.
Ústup ‘Pride’
“Sily, ktoré kedysi hnali korporátnu Ameriku do náručia L.G.B.T.Q. America, sa otočili, ustupujúc pod ťarchou politického odporu a kalkulu averzie voči riziku,” oplakal Aaron Hicklin, bývalý šéfredaktor časopisu Out Magazine v nedávnom názore New York Times.
Target, Mastercard, Anheuser-Busch, PepsiCo, Comcast, Citi Bank, PricewaterhouseCoopers a ďalšie veľké korporácie podľa Hicklina tento rok “znížili svoje záväzky v oblasti pride,”.
“Organizátori San Francisco Pride sa borilis deficitom 200 000 dolárov po odchode nielen spoločnosti Anheuser-Busch, ale aj ďalších dlhoročných sponzorov ako Comcast a Diageo,” poznamenal Hicklin. “V New Yorku približne štvrtina firemných darcov zrušila alebo obmedzila svoju činnosť, takže organizátorom zostáva zaplátať medzeru vo výške 750 000 USD. Podujatia Pride vo Washingtone, St. Louis a Salt Lake City sa tiež stretli s poklesom sponzorov. Spoločnosť Nissan Canada vysvetlila svoje odstúpenie od Pride Toronto ako súčasť ‘prehodnotenia všetkých našich marketingových a mediálnych aktivít.’”
“S návratom pána Trumpa do úradu,”povzdychol si Hicklin, “éra dúhového kapitalizmu sa zdá byť nadobro za nami.”
Rozsah a rýchlosť ústupu boli ohromujúce.
Podľa nedávneho prieskumu vedúcich pracovníkov v oblasti komunikácie a verejných záležitostí vrátane lídrov spoločností z rebríčka Fortune 500 a Global 1000, ktorý uskutočnila spoločnosť Gravity Research, “39 % spoločností plánuje v roku 2025 znížiť angažovanosť v oblasti pride.”
“Pozoruhodné je, že žiadni respondenti neuviedli plány na zvýšenie angažovanosti,” uviedli výskumníci.
“61 % riadiacich pracovníkov uvádza ako hlavný dôvod prehodnotenia stratégií Pride Trumpovu administratívu, pričom v tesnom závese za ňou sú konzervatívni aktivisti a tvorcovia politiky GOP,” uviedli s tým, že “tlak zamestnancov, kedysi kľúčový vplyv, oslabil.”
Americká verejnosť je dôkladne unavená zo všetkej LGBT propagandy v ich televíznom vysielaní a mediálni titáni si to zjavne všimli.
GLAAD – pro-LGBT mediálny watchdog, ktorý neúnavne tlačí na televízny a filmový svet, aby sa v ňom objavili LGBT postavy a témy – v roku 2024 už bol zaznamenalaveľký pokles LGBT “zastúpenia.”
GLAAD zaznamenala 36-percentný pokles LGBT postáv vo vysielaní televízie a 45-percentný pokles v káblovej televízii.
Aj keď sa v dohľadnej budúcnosti budú v amerických mestách konať sprievody hrdosti, bez masívneho financovania zo strany korporátnej Ameriky a neustáleho prívalu pro-LGBT zábavy z Hollywoodu sa “Pride” bude pravdepodobne naďalej zmenšovať.