- Obchodný reťazec Kroger by mal zostať neutrálny voči LGBT agende.
- Podpora LGBT politiky môže odradiť tradičných zákazníkov a spôsobiť bojkot.
- Pastori vyzývajú Kroger, aby sa vrátil k hodnotám zakladateľa.
- Ľavicový aktivizmus ohrozuje stabilitu a reputáciu veľkých korporácií.
Osemdesiat náboženských lídrov zastupujúcich viaceré kresťanské denominácie poslalo list, v ktorom požadujú, aby obchodný reťazec Kroger upustil od podpory radikálnej politiky a politických cieľov LGBT, inak bude bojkotovaný.
V liste adresovanom dočasnému generálnemu riaditeľovi spoločnosti Kroger Ronaldovi Sargentovi, ktorý podpísalo 80 pastorov baptistických, luteránskych, letničných, presbyteriánskych a ďalších kongregácií v oblasti Ohia, sa vyjadruje poľutovanie nad tým, že “Namiesto toho, aby vaša spoločnosť zostala spoločensky neutrálna v kontroverzných politických otázkach a uspokojila tak väčšinu vašich zákazníkov, opustila trh myšlienok a spojila sa a je úzko spojená s hanebnou a diabolskou politikou LGBT, ktorá podporuje” ľavicové postoje k rodovým zmenám, sexuálne-grafické materiály v školských knižniciach, cenzúru na internete, “odstránenie zákonov o detskej pedofílii,” a mužov v ženských športoch.
Koalícia ako dôkaz uvádza petíciu Million Moms March, v ktorej sa uvádza, že spoločnosť Kroger “naďalej získava perfektné skóre v Indexe rovnosti podnikov v roku 2025” od nátlakovej skupiny LGBT Human Rights Campaign, žalobu z roku 2020, v ktorej sa tvrdí, že spoločnosť prepustila dvoch zamestnancov za to, že odmietli nosiť zástery s dúhovými symbolmi “hrdosti”, a že, “zatiaľ čo USA Ministerstvo školstva v júni tohto roku oslavovalo ‘mesiac hlavy IX’ na oslavu dievčenských’ športov a zatiaľ čo zákonodarný zbor štátu Ohio zvažuje prijatie zákona HB 262, ktorý by zaviedol ‘mesiac prirodzenej rodiny’ medzi Dňom matiek’a Dňom otcov’, vaša spoločnosť Kroger’sa zúčastnila na oslavách ‘mesiaca hrdosti’ a prostredníctvom rôznych kampaní a iniciatív podporovala inklúziu LGBT.”
Na webovej stránke spoločnosti Kroger’sa udržiava “PRIDE: “Fresh for Everyone” stránka, ktorá propaguje podporu “LGBTQ+ Owned & Founded Businesses,” “hrdo stojí(me) pri našich LGBTQ+ spolupracovníkoch, zákazníkoch a dodávateľoch, aby bola naša spoločnosť jasnejšia a lepšia,” produkty s dúhovou tematikou ako “Pride essentials,” a “LGBTQ+ Brands,” a to všetko s deklarovaným cieľom “uľahčiť usporiadanie párty” špeciálne pre LGBT pride.
“Tu v spoločnosti Kroger sme’hrdí na to, že podporujeme rozmanitosť a inklúziu vo všetkom, čo robíme,” uvádza sa na stránke.
Naopak, pastori’ v liste pripomínajú Sargentovi zakladateľa spoločnosti Kroger Bernarda “Barneyho” Krogera, ktorý “by vďačil svojej matke, veriacej v Bibliu, za to, že mu vštepila hlboký zmysel pre sebadisciplínu, čo mu umožnilo riadiť a rozširovať svoju spoločnosť.”
“Vzhľadom na zatvorenie 60 nevýkonných predajní Kroger’s po celej krajine v priebehu nasledujúcich 18 mesiacov sa domnievame, že vašej spoločnosti by prospelo, keby ste ‘nerozhádali vozík s jablkami,’” prosí. “Nech to stojí, čo to stojí’za to, držte sa, prosím, mimo politiky a neodcudzujte si svoju zákaznícku základňu, inak vaši zákazníci môžu jednoducho odísť a už sa nikdy nevrátiť.
V posledných rokoch ľavicoví aktivisti využívajú štandardy Diversity, Equity, & Inclusion (DEI) a Environment, Societal, & Governance (ESG) na nátlak na veľké americké korporácie, aby zaujali priaznivé stanoviská k politickým a kultúrnym otázkam, ako sú homosexualita, transgenderizmus, rasové vzťahy, životné prostredie a potraty.
Politické a zákaznícke reakcie na takýto aktivizmus sa premietli do obchodných problémov spoločností, ako sú Disney a Bud Light. Novembrové víťazstvo prezidenta Donalda Trumpa’nad viceprezidentkou Kamalou Harrisovou v boji o Biely dom mnohí považujú aj za ďalší dôkaz odmietania woke ideológie širokou verejnosťou, čo je ďalším signálom pre korporácie aj aktivistov o nedostatočnej vnímavosti obyvateľstva voči takýmto projektom.
Odozva sa dostala k spoločnostiam ako Amazon, Walmart, Target, McDonald’s, Jack Daniel’s, John Deere, Tractor Supply, Lowe’s, Toyota, Coors, a dokonca Disney, aby ustúpili od “woke” firemnej politiky.
