- Diecéza organizuje drag show, čo je urážkou katolíckych hodnôt a tradícií.
- Veriaci sú znepokojení a žiadajú okamžité zrušenie tejto provokácie.
- Podujatie podkopáva duchovný rozmer osláv svätého Alojza Gonzagu.
- Predchádzajúce kontroverzné výstavy naznačujú znepokojenie v diecéze Carpi.
Skandálom poznačená diecéza v Taliansku organizuje v rámci osláv svätého Alojza Gonzagu priamo po omši drag show.
Dňa 31. augusta sa má v rámci podujatia organizovaného miestnou katolíckou farnosťou a so súhlasom diecézy uskutočniť drag show.
V nedeľu popoludní o 17.00 hod. bude biskup Erio Castellucci, ktorý vedie arcidiecézu Modena-Nonantola aj diecézu Carpi, sláviť svätú omšu v parku Multiverse v Rovereto sulla Secchia.
O 18.30 hod, sa uskutoční drag show predstavenie spolu s ďalšími vystúpeniami, vrátane prehliadky bicyklov a stánkov s jedlom.
Podrobnosti o podujatí – podčiarkol tradicionalistický katolícky blog Messa in Latino (MIL) – boli pôvodne uvedené a propagované na webovej stránke diecézy. Po prvotnej správe MIL’diecéza odstránila zo svojej stránky uvedenie drag show.
V jej hre je uvedené “večerná show ‘extras’” na webovej stránke.
Na Instagrame post propagujúci víkendové’oslavy stále jasne uvádza drag vystúpenie ako súčasť nedeľného večerného line-upu.

Každoročný festival organizuje miestna katolícka farnosť a ako taký má dohľad diecézy. Účasť diecézy je zrejmá z toho, že Castellucci sa podieľa nielen na slúžení omše, ale aj na vedení sprievodu počas podujatia.
Pobúrenie z drag show podnietilo katolícku politickú stranu Popolo della Famiglia, aby protestovať priamo s diecézou Carpi.
“Veriaci sú dezorientovaní a dúfame, že ide len o omyl alebo podcenenie, ale jedno je isté: táto šou sa musí hneď zrušiť,” povedal hovorca Mirko De Carli.
Dráždivá šou je “pre veriacich urážlivá voľba, ktorá nemá nič spoločné s duchovným rozmerom večera, najmä vzhľadom na prítomnosť Jeho Excelencie,” dodal De Carli.
Diecéza zatiaľ neodpovedala na žiadosť LifeSiteNews’ o komentár a miestna farnosť zablokovala telefónne číslo katolíckeho vydavateľstva La Nuova Bussola Quotidiana (NBQ), keď sa naň obrátili so žiadosťou o komentár.
Diecéza však 20. augusta pre miestne médiá uviedla, že nebola “informovaná o programe šou Drag Queen,” napriek tomu, že podrobnosti o šou sa objavili na webovej stránke diecézy.
Komentujúc šou MIL napísala, že ide o “rozhodnutie, ktoré vyznieva ako priama provokácia a hlboká urážka nielen postavy San Luigi Gonzaga, ale celej katolíckej komunity.”
Takáto udalosť, píše MIL, je “zjavným rozporom s hodnotami Cirkvi.” “To všetko pri príležitosti patronátneho sviatku svätého Luigiho Gonzagu, ochrancu čistoty,” dodala redakcia.
‘Rúhavá’ výstava
Diecéze Carpi nie sú cudzie kontroverzie.
Na jar minulého roka sa v diecéze konala výstava približne 20 obrazov umelca Andreu Saltiniho s názvom “Gratia plena.”Výstava, ktorá prebiehala od 2. marca do 2. júna v muzeálnom kostole Sant’Ignazio a Carpi, údajne vyvolala kontroverziu v priebehu len “niekoľkých minút” od otvorenia pre verejnosť.
Jeden obraz Krista mal názov “Nanebovstúpenie,” a zobrazoval Krista v priliehavom, trblietavom zelenom overale, vpredu rozopnutom. Na nohách mal pestrofarebné motorkárske čižmy a v rukách držal motorkársku prilbu.
Obrázok “Noli me tangere” namiesto biblického stretnutia zmŕtvychvstalého Krista s Máriou Magdalénou zobrazoval Magdalénu sediacu v spodnej bielizni, zatiaľ čo na jej kolenách je zohnutý mŕtvy muž v bedernej rouške.
Saltiniho’umelecké spracovanie Panny Márie – prezentované v sérii obrazov nazvanej “Gratia plena”, ktoré dali názov celej výstave – obsahovalo tri obrazy Márie v brnení, ktoré farizeji – v odeve pripomínajúcom potápačské žabacie obleky – vyzliekajú.
Podľa opisu uvedeného vo vysvetľujúcej brožúre, ktorú cituje La Nuova Bussola Quotidiana: “Obraz zobrazuje Pannu Máriu, ktorú farizeji, ktorí chcú skúmať jej panenské počatie, vyzliekajú, ale v skutočnosti je oblečená v brnení.” Obrazy zobrazujú ženu, ktorá má byť Máriou, v postupných fázach vyzliekania až po spodnú bielizeň.
Keď obrazy osobne navštívil, NBQ ich opakovane označil za “rúhačské a zdôraznil zjavnú zamýšľanú “zmyselnosť obrazov.
Castellucci – ktorý je prvým z troch podpredsedov talianskej biskupskej konferencie a bol tipovaný na to, aby sa v máji 2022 stal ďalším predsedom tohto orgánu – dôrazne obhajoval výstavu v nadväznosti na “tisíce čitateľov” ktorí vyjadrili svoje zdesenie.
Incident bol taký kontroverzný, že sa stal predmetom súdneho konania, pričom Castellucci, farár a umelec boli obvinení z pohŕdania náboženstvom na mieste bohoslužieb.
Vatikánsky štátny sekretár kardinál Pietro Parolin sa dokonca pokúsil zasiahnuť, ale prípad bol nakoniec odmietnutý po tom, čo biskupov právnik argumentoval, že Kristus je len “metafyzická postava” a ako taký nemôže byť považovaný za služobníka Cirkvi a poškodenú stranu v procese.
Sudca rozhodol, že umelecké dielo je príliš nejednoznačné na to, aby mohlo viesť k jednoznačnému úsudku o tom, či išlo o urážku náboženstva, a tiež, že vysvätený kostol, v ktorom sa výstava nachádzala, je “de facto občianskym priestorom” z dôvodu, že sa už nepoužíva na liturgické slávenia.
