- Školy ignorujú rodičovské pokyny a tajne menia identitu detí.
- Rodová ideológia je vnucovaná deťom bez súhlasu rodičov.
- Rodičovské práva sú znevažované a považované za predsudky.
- Deti trpia psychologickými problémami v dôsledku tajnej manipulácie.
Na celom svete sa niektorí školskí úradníci nevysvetliteľne rozhodli, že “sociálne zmenia” deti za chrbtom ich rodičov” a dokonca aj napriek ich výslovným pokynom.
V New Jersey sa školský obvod - odvolávajúc sa na štátne zákony a vlastné pravidlá - tajne správal k dcére Chrisa Heapsa” ako k chlapcovi, napriek jeho výslovným pokynom, aby ju označoval len ako dievča. A v Michigane začali školskí úradníci za chrbtom zaobchádzať s dcérou Dana a Jennifer Meadovcov v ôsmej triede ako s chlapcom a podnikli kroky, aby svoje konanie pred nimi utajili.
Školský obvod vnucuje deťom rodovú ideológiu
Stephen Foote a Marissa Silvestri majú dve deti, ktoré navštevovali Baird Middle School v meste Ludlow v štáte Massachusetts. Keď mali ich syn 12 a dcéra 11 rokov, dozvedeli sa, že predstavitelia školy v Ludlow vnucujú ich deťom rodovú ideológiu. Školskí úradníci to robili za chrbtom rodičov a povzbudzovali deti Stephena a Marissy, aby spochybňovali svoju vlastnú identitu.
V jednom prípade úradník z Ludlow požiadal nastupujúcich žiakov šiesteho ročníka, vrátane detí Stephena a Marissy, aby vo svojich životopisných videách, v ktorých opisovali, kto sú, oznámili svoju “rodovú identitu” a preferované zámená. Pri iných príležitostiach zamestnanci školy posielali dcére aj nevyžiadané návrhy videí s tematikou LGBTQ prostredníctvom jej školského konta Google a “nebinárna” knihovníčka jej dala materiály propagujúce skúmanie alternatívnych rodových identít.
Prekvapivo, tieto kroky mali negatívny vplyv na mladých študentov. Stephen a Marissa’obe deti začali pochybovať o svojom pohlaví. Najmä ich dcéra naďalej bojovala so svojou “rodovou identitou” a ďalšími problémami. S podrobnosťami o týchto problémoch sa išla podeliť s učiteľkou, ktorá jej obavy odovzdala rodičom.
Stephen a Marissa si na pomoc svojej dcére najali profesionálneho terapeuta a požiadali vedenie školy, aby sa s ich dcérou nerozprávali v súkromí, aby mohli jej problémy riešiť ako rodina. Bohužiaľ, vtedy sa spolupráca školy s rodičmi skončila.
Oklamanie žiakov a oklamanie rodičov
Miesto toho, aby si vypočuli pokyny rodičov, predstavitelia Ludlow sa rozhodli, že vedia lepšie. Začali “sociálnu transformáciu” dcéry Stephena a Marissy’ a aktívne to pred nimi tajili.
Príklad, poradca z Baird Middle School a ďalší školskí úradníci sa pravidelne stretávali s dcérou a povzbudzovali ju, aby sa identifikovala ako “genderqueer” a začala používať mužské meno. Začali o nej tiež hovoriť pomocou “nebinárnych zámen” ako fae/faerae/aer, ve/ver, xe/xem alebo ze/sir.
Školský poradca okrem toho dcéru nabádal, aby zvážila používanie mužských kúpeľní, kde sa vyzliekajú stredoškolskí chlapci, a spochybňoval, či jej rodičia poskytujú “primeranú starostlivosť.”
Tak isto knihovníčka nasmerovala dcéru Stephena a Marissy’na “Translate Gender,” LGBT-aktivistickú organizáciu, s ktorou bola knihovníčka spojená.
Po celý čas škola skrývala svoje konanie pred Stephenom a Marissou tým, že pri rozhovore s rodičmi používala ich dcérino’skutočné meno a ženské zámená, ale pri rozhovore s ich dcérou osamote používala iné meno a nepresné zámená. Školský poradca povedal zamestnancom školy, aby Stephenovi a Marisse nepovedali o tom, že ich dcéra používa v škole mužské meno. Keď im to jedna znepokojená učiteľka nakoniec povedala počas súkromného rozhovoru, školský obvod ju prepustil.
Obrana rodičovských práv
Po tom, ako sa Stephen a Marissa dozvedeli o konaní školy’opäť inštruovali zamestnancov školy, aby používali len skutočné meno ich dcéry’a nediskutovali s ňou o otázkach rodovej identity. Škola ich však naďalej ignorovala. Predtým školský inšpektor obhajoval tieto kroky tvrdením, že školskí úradníci postupovali podľa protokolu okresu.
Na verejnom stretnutí superintendent označil rodičovské práva za “slabo zahalenú … kamufláž” pre “netoleranciu, predsudky a bigotnosť voči [takzvaným] LGBTQ osobám” a povedal, že Ludlow “musí urobiť viac,” nie menej, aby deťom vštepil rodovú ideológiu. Predseda školského výboru tiež ponížil obavy rodičov’ z tajnej “transformácie” detí ako “predsudky a fanatizmus.
Keď bolo jasné, že škola bude pokračovať v ignorovaní ich rodičovských práv, Stephen a Marissa podali žalobu, ktorú zastupovala organizácia Child & Parental Rights Campaign. Bohužiaľ, federálny okresný súd ich prípad zamietol a odvolací súd USA pre prvý obvod zamietnutie potvrdil (hoci z iných dôvodov).
Na prvom obvode podporila tento prípad organizácia Alliance Defending Freedom tým, že podala amicus brief na podporu rodičovských práv. Po tom, ako tento súd potvrdil zamietnutie žaloby, sa ADF pripojila ku kampani Child & Parental Rights Campaign ako spoluriešiteľ a v júli 2025 sme požiadali Najvyšší súd USA o prerokovanie tohto prípadu.
Školy by mali spolupracovať s rodičmi pri vzdelávaní ich detí, nie s nimi zaobchádzať ako s prekážkami. Keď školskí úradníci klamú rodičom o ich deťoch, sú to deti, ktoré sú poškodené.
Foote v. Ludlow School Committee
Preprinted with permission from Alliance Defending Freedom.
Alliance Defending Freedom je nezisková právnická organizácia vytvárajúca aliancie, ktorej cieľom je ochrana náboženskej slobody, slobody prejavu, rodičovských práv a posvätnosti života.
