Shutterstock_2578588783-810x500.jpg

Špičkový ústavný právnik odsudzuje rozhodnutie o pôde pôvodných obyvateľov ako hrozbu pre vlastnícke práva v Kanade

12
Kultúra smrti
  • Rovnosť pred zákonom je základom spravodlivosti pre všetkých Kanaďanov, nie privilegovaných skupín.
  • Reverzný rasizmus voči nedomorodým Kanaďanom je neprijateľný a vedie k rozdeleniu.
  • Obvinenia z masových hrobov sú neopodstatnené a poškodzujú reputáciu Katolíckej cirkvi.
  • Marxistické prístupy k právam ignorujú dôstojnosť jednotlivca a vedú k konfliktom.

Jeden z najlepších kanadských ústavných právnych expertov odsúdil snahu federálnych, provinčných a mestských úradníkov o všeobjímajúce zmierenie pôvodných obyvateľov a uviedol, že v skutočnosti sú si všetci Kanaďania pred zákonom rovní a nikto z dnes žijúcich nie je zodpovedný za preukázané historické krivdy.

John Carpay, zakladateľ a prezident organizácie Justice Centre for Constitutional Freedoms (JCCF), v nedávnom komentári uverejnenom v denníku The Epoch Times poznamenal, že takzvaný reverzný rasizmus voči nedomorodým Kanaďanom je stále “rasizmom.”

“Dobre mienený rasizmus na dosiahnutie nejasného cieľa ‘spravodlivosti ’je stále rasizmom,”poznamenal Carpay.

“Jedinou istou cestou k zmiereniu, sociálnej harmónii a rovnosti príležitostí v Kanade je zásada rovnakých práv pre všetkých, zvláštnych privilégií pre nikoho.”

Carpay poznamenal, že “skutočnosť, že domorodé etnické skupiny prišli do Kanady skôr ako iné etnické skupiny, by mala byť úplne irelevantná, pokiaľ ide o uplatňovanie práva.”

“Nikto nespochybňuje, že rôzne domorodé kmene žili v tejto krajine pred príchodom Európanov, Afričanov a Ázijcov. Otázka znie: Prečo by na tejto skutočnosti malo záležať?"” poznamenal.

Carpay poznamenal, že keď úradníci a súdy uplatňujú “zákon” odlišne a prichádzajú po “Kanaďanoch kvôli ich rase, pôvodu, etnickej príslušnosti alebo pôvodu,” predvídateľným a nevyhnutným výsledkom “sú spory, nevraživosť a strach.”

Jeho pripomienky prišli vo svetle nedávneho rozhodnutia súdu v Britskej Kolumbii, ktoré sa týka vlastníckych práv, Cowichan Tribes v. Canada (Attorney General), v ktorom najvyšší súd provincie rozhodol, že desaťročia trvajúce vládne dotácie na pozemky neboli platné a porušovali vlastnícke právo kmeňov.

V podstate, ako poznamenal Carpay, súd “povedal ľuďom (rôznych etník), ktorí žijú v niektorých častiach Richmondu, B.C., že peniaze, ktoré zaplatili za svoje vlastné nehnuteľnosti, im nezaručujú právo vlastniť a užívať svoje vlastné domovy.”

“Súd rozhodol, že systém pozemkových titulov v B. C., ktorý je postavený na koncepcii nezrušiteľného (nezničiteľného) vlastníckeho práva, nemožno použiť ani sa naň spoliehať v súvislosti s nárokmi Cowichanov. Indiánska skupina Musqueam a prvý národ Tsawwassen, ktoré si nárokujú to isté územie, tiež na súde prehrali,” uviedol.

Carpay poznamenal, že takéto rozhodnutie súdu spôsobí len ďalšie rozdelenie medzi Kanaďanmi a pôvodnými obyvateľmi.

“Myslí si niekto vážne, že toto rozhodnutie súdu v Cowichane prinesie zmierenie medzi Kanaďanmi s domorodými predkami a Kanaďanmi, ktorých predkovia sú Číňania, východní Indiáni, Filipínci, Nigérijčania, Nemci alebo Angličania?"” poznamenal.

“Samozrejme, že nie. Jediným výsledkom bude medzietnický strach, rozpory a konflikty.”

Potom poznamenal, čo je faktom pri nárokoch na pôdu, a poznamenal: “Žije dnes vôbec jeden Kanaďan, o ktorom by sa dalo úprimne povedať, že ukradol pôdu domorodcom? ”

“Samozrejme, že nie. Ak by sa logika súdu uplatnila na dnešných Nemcov a Japoncov, tieto dve etnické skupiny by dnes museli platiť za zverstvá, ktoré spáchali ich predkovia počas druhej svetovej vojny,” uviedol.

“Každý kontinent sa vyznačuje dlhou históriou vojenských, jazykových, kultúrnych a hospodárskych výbojov medzi rôznymi skupinami ľudí. Bolo by dobré uplatniť princíp medzigeneračnej viny na všetky svetové’etnické skupiny a krajiny? Ak nie, tak prečo to teraz skúšať v Kanade?"”

Napriek obavám, ktoré vyjadril Carpay, chcú niektorí federálni politici zaviesť trestný čin “popierania” stále nepreukázaných tvrdení o masových hroboch smrti v rezidenčných školách pre pôvodné obyvateľstvo.

Carpay varoval, že definovanie zákonných práv na základe “príslušnosti osoby k’utláčateľskej’skupine alebo ‘skupine obetí’je marxistické.”

“Marxizmus zavrhuje dôstojnosť a hodnotu jednotlivca a nahrádza ju fixáciou na skupiny, ktoré sú medzi sebou v neustálom boji,” poznamenal.

Ako informoval portál LifeSiteNews, nový návrh zákona súkromných poslancov’ C-254, An Act To Amend The Criminal Code (Zákon o zmene a doplnení Trestného zákonníka), ktorý predložila poslankyňa za stranu New Democrat Leah Gazanová, chce udeliť trest odňatia slobody ľuďom, ktorí sa venujú takzvanému “denializmu.” Návrh zákona by chcel uväzniť tých, ktorí spochybňujú mediálny a vládny naratív okolo kanadského “systému indiánskych rezidenčných škôl”, že existujú masové hroby napriek tomu, že neexistujú žiadne dôkazy na podporu tohto tvrdenia.

V rokoch 2021 a 2022 sa v mainstreamových médiách objavil zápalné a pochybné tvrdenia o tom, že stovky detí pochovali a ignorovali katolícki kňazi a mníšky, ktorí viedli niektoré kanadské rezidenčné školy. Skutočnosť je taká, že po štyroch rokoch neboli objavené žiadne masové hroby v rezidenčných školách.

Keďže však tvrdenia zostali neopodstatnené, od jari 2021 sa viac ako 120 kostolov, väčšinou katolíckych, mnohé z nich na území pôvodných obyvateľov, ktoré slúžia miestnemu obyvateľstvu, boli vypálené do tla, vandalizovaný, alebo znesvätený v Kanade.

Lani sudca na dôchodku z Manitoby Brian Giesbrecht povedal, že Kanaďania  “zámerne klamaní vlastnou vládou” po tom, čo vystríhali bývalú Trudeauovu vládu za “aktívne presadzovanie” politiky, ktorá obviňuje Katolícku cirkev z neopodstatnených “úmrtí a tajných pohrebov” domorodých detí.