LGBT hnutie hovorí o bolestivom útoku
LGBT hnutie v Taliansku ostalo dotknuté po tom, čo sa uznávaní módni návrhari v rozhovore pre magazín Panorama priznali, že odsudzujú prenájom materníc, pri ktorom jedna matka poskytne svoje vajíčko a druhá matka dieťa vynosí a hneď po pôrode dieťa odovzdá záujemcom, ktorí si tento proces objednali. Záujemcom môže byť samotná poskytovateľka vajíčka ale aj homosexuálny pár, či jedinec.
Módni návrhári, ktorí sa sami netaja svojou homosexuálnou orientáciou, povedali, že skutočnou rodinou je len tradičná rodina.
Vzápätí na to vyšlo vyjadrenie LGBT hnutia v Taliansku, ktoré ostalo šokované takýmito tvrdeniami, obzvlášť preto, že, ako uvádzajú, nevyšlo z úst "extrémnych katolíkov, ktorí šíria nacisticko-fašistickú myšlienku Boh-Národ-Rodina a predstavu o mužovi, ktorý je zdravý, robustný, heterosexuál, bojovník a dominantný; ako ani z pera fanatických pseudokatolíckych novinárov, ktorých nikto neberie vážne; a dokonca ani z úst biskupov, ktorí sú najhomofóbnejší z homofóbov", píše portál LGBT News Italia. Uvádzajú, že tento útok je nemiestny a bolestivý o to viac, že návrhari sú homosexuáli a že "práve homosexuálnej komunite by mali byť vďační za to, že sú slávni a že sa im po ekonomickej stránke darí".
Hnutie si kladie otázku, čo treba robiť, ako reagovať na tieto údery vlastných katov, ktorí "zaútočili zozadu". "Homofóbia na akomkoľvek poste nie je normálna. Je treba, aby sme boli kritickými konzumentmi a podporovali len nehomofóbnych obchodníkov. Tieto množiny je treba dať do kontaktu a odteraz už nedať ani cent tým, ktorí šíria homofóbnu nenávisť a pohŕdajú ľudskými právami."
LGBT hnutie prirovnáva vyjadrenia predstaviteľov módnej značky Dolce&Gabbana k vyjadreniam talianskeho cestovinového mága Guida Barillu, ktorý do éteru povedal, že v reklame na cestoviny doteraz vždy vystupovala tradičná rodina a že do budúcna tento aspekt nehodlá meniť, pričom odmietol vytvoriť reklamu s homosexuálnou rodinou. Barilla sa však po vyhlásení bojkotu týchto cestovín zľakol, nakrútil spot, v ktorom sa LGBT hnutiu ospravedlňuje a následne absolvoval školenie o ľudských právach a rodovej rovnosti.
LGBT preto aj teraz vyzýva všetkých riaditeľov LGBT organizácií - lokálnych, národných aj zahraničných, aby spustili novú kampaň pre bojkot značky Dolce&Gabbana.
Viac o vyjadreniach Dolce&Gabbana si môžete prečítať tu.