Tretina nemecky hovoriacich teológov vyzýva na uznanie partnerstiev rovnakého pohlavia

472
Lucia Salomonová
Kultúra smrti

RÍM 11. februára 2011 (LifeSiteNews.com) - Stoštyridsiatištyria nemecky hovoriaci katolícki teológovia v Európe sa domáhali zmeny v Katolíckej Cirkvi, vrátane žien v úlohe kňazov, kňazov nežijúcich v celibáte, prijatia homosexuality a antikoncepcie. Zatiaľ čo „progresívne“ krídlo antikatolíckych disidentov požaduje tieto zmeny už najmenej štyri desaťročia, tentokrát tvrdia, že to všetko je súčasť úsilia chrániť deti proti sexuálnemu zneužívaniu duchovnými.


Skupina, ktorá zastupuje približne jednu tretinu všetkých nemeckých profesorov teológie na univerzitách v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku, podľa správy v nemeckom denníku Süddeutsche Zeitung, zverejnila svoju požiadavku na „reformy."

Kríza sexuálneho zneužívania neplnoletých duchovnými, čo zmieta Nemeckom a inými európskymi krajinami, je náznakom, že „sú potrebné hlboké reformy“, tvrdia v liste. Patrí sem „uznanie slobody, zrelosti a zodpovednosti jednotlivcov“ a farníci, ktorí sa zúčastňujú „demokratických štruktúr v smerovaní svojej komunity“.

Cirkev potrebuje ženatých kňazov a ženy v cirkevnom úrade,“ stálo v liste. Cirkev musí mať „dôveru v rozhodovaní a zodpovednosť ... najmä v oblasti voľby osobného života a individuálneho životného štýlu.

To znamená, že katolíkom by sa malo povoliť, aby sa rozviedli a znovu zosobášili, a že Cirkev by nemala „vylúčiť“ tých, ktorých „láska, vernosť a vzájomná starostlivosť“ sú vyjadrené „v partnerstve rovnakého pohlavia“.

Pokrytecká morálna prísnosť Cirkvi nie je dobrá,“ pokračovalo v liste. Táto morálna prísnosť je „prekrútením biblického posolstva slobody v prísnom morálnom zákone bez milosrdenstva.

List tiež varoval pred narastajúcim trendom, ktorý je po skončení II. Vatikánskeho koncilu populárny medzi mladšími generáciami, smerom k tradičnejším liturgickým praktikám, vrátane oživenia záujmu o latinsko-gregorianský spev a posvätnú polyfóniu na sv. omši.

Služba nesmie zamrznúť v tradicionalizme,“ povedali teológovia.

Kňaz z Veľkej Británie a obľúbený blogger uviedol, že požiadavky sú záležitosťou pre šedivejúce pozostatky revolty zo 60. rokov. Otec Ray Blake, ktorý píše zo svojej farnosti v Brightone, povedal: „Hnutie „doľava“ ma zasiahlo, je naozaj pokračovaním tých vecí, ktoré spôsobili naše problémy.

„Tento postoj je podporovaný liberálnym zriadením, ktoré objíma moderný svet.

Progresívne krídlo európskej Cirkvi," povedal otec Blake, "vždy malo tieto „demokratické“ túžby pre Katolícku cirkev. V tejto teologickej škole je autorita „pápežov, svätých, laických teológov a osobných rozmarov rovnaká, s výnimkou toho, že osobné rozmary majú tendenciu vyhrať.

Najprv je to atraktívne, ale potom, ako v liberálnom protestantizme, odrezáva ľudstvo od Boha. Písmo, tradícia, magistérium, hierarchia nie prostriedkom na odhalenie Boha, pretože nakoniec aj Boh je ľudský konštrukt.

Peter Seewald, nemecký novinár a autor dvoch kníh o pápežovi Benediktovi XVI., uviedol, že nemecký list nie je nič iné ako „vzbura domova dôchodcov“.

Vyzývajúc autorov listu, „hlavných kňazov doby,“ Seewald uvádza: „Tu je v práci konkrétna akcia neoliberálnych síl, aby urýchlili prebudovanie Katolíckej Cirkvi podľa ich povahy.“

List však uvítal otec Hans Langendörfer, jezuita a sekretár nemeckej biskupskej konferencie, ktorý odpovedal tým, že profesori iba „chcú prispieť k rozhovoru o budúcnosti viery a Cirkvi v Nemecku“.

Otec Langendörfer povedal, že teológovia sa už 20 rokov zapájajú do „prospešného“ „štruktúrovaného dialógu“ s nemeckými biskupmi, a že list obsahuje „myšlienky, o ktorých sa často diskutuje“.

V mnohých otázkach je memorandum v napätí s teologickými presvedčeniami a rozhodnutiami Cirkvi vysokej záväznej podstaty,“ povedal. „Relevantné otázky si naliehavo vyžadujú ďalšie objasnenie.