Katolíci môžu tiež prijímať postojačky, ak tak činia "s oddanosťou", povedal pápež.
Napriek chladnému počasiu a nárazom vetra na námestí svätého Petra, pápež František privítal príchod jari improvizovanou lekciou o záhradkárstve a ako sa stať lepšími kresťanmi.
"Kvitne dobre strom alebo rastlina, ktorá je chorá? Nie! Kvitne dobre strom alebo rastlina, ktorá nie je polievaná? Nie. A kvitne strom alebo rastlina, ktorá nemá korene?" povedal 21. marca pred svojím prejavom ku generálnej audiencii.
Kresťania sa môžu poučiť z toho, ako kvitnú jarné kvety, povedal pápež. Pre kresťanov je totiž ich koreňom Ježiš, a voda, ktorá zásobuje tieto korene, sú sviatosti a modlitba, prostredníctvom ktorých kvitne život s kresťanskými hodnotami a dobrými skutkami.
"Želám si, aby táto jar bola pre vás jarou v rozkvete" a Veľká noc tými kvetmi, povedal. Ponúka sa príslovie, ktoré je známe v Argentíne: "Kvety, ktoré vyháňa strom, pochádzajú z toho, čo je pod ním. Nikdy neodrežte (niekoho) korene s Ježišom."
Vo svojej hlavnej reči pápež pokračoval vo svojej sérii o omši, pričom sa sústredil na obrad Svätého prijímania.
Tento obrad je pokračovaním Ježišovej ponuky pri Poslednej večeri, kde povedal: "Kto je moje telo a pije moju krv, zostáva vo mne a ja v ňom," povedal pápež. Kňaz alebo diakon rozdáva veriacim v Ježišovi "chlieb života a kalich spásy", povedal.
Keď celebrant rozlomí posvätený chlieb, ľudia sa zamyslia nad slovami vyslovenými pri oltári a prehlasujú Ježiša za "Božiu ovečku, ktorá sníma hriech sveta," povedal.
Tento moment je pozvaním, "vyzývajúc nás k úzkemu spojeniu s Kristom, zdrojom radosti a posvätnosti," povedal pápež. Je to tiež výzva k "skúške vedomia, osvieteného vierou," povedal František.
Na jednej strane "vidíme vzdialenosť, ktorá nás oddeľuje od posvätnosti Krista; na druhej strane veríme, že jeho krv bola preliata, aby sňala hriechy," povedal.
Tak ako krst zmýva hriechy, "tak je nám všetkým odpustené alebo bude odpustené zakaždým, keď pristupujeme k sviatosti zmierenia."
"Nezabúdajte! Ježiš vždy odpúšťa. Ježiš odpúšťa neúnavne. Sme to my, ktorí sme unavení z prosenia o odpustenie," dodal.
Keď sv. Ambróz napísal: "Stále hreším, a preto musím mať tento liek stále poruke," tak odkazoval na spásonosnú silu preliatej krvi Krista, povedal pápež.
Rovnaká viera funguje, povedal pápež, keď zhromaždenie vzhliada k Božej ovečke, ktorá sníma hriech sveta a prosí: "Pane, nie som hoden, aby si vošiel pod moju strechu, ale povedz iba slovo a môj sluha ozdravie."
Keď ľudia postupujú smerom k oltáru, aby dostali prijímanie, pápež povie: "v skutočnosti je to Kristus, ktorý prichádza k nám, aby nás v sebe prijal."
Prijímanie Eucharistie znamená nechať sa premeniť na to, čo človek prijíma, povedal František.
"Zakaždým, keď dostávame prijímanie, sa čoraz viac podobáme Kristovi," stále viac sa meníme v Ježiša a zbavujeme sa sebeckosti prostredníctvom bližšieho spojenia s Kristom.
Tak ako sa chlieb a víno premenili na skutočné telo a krv Krista, povedal pápež, tak aj tí, ktorí dostávajú dary, sa menia na "živú Eucharistiu," a stávajú sa "Kristovým telom".
"Stávame sa tým, čo prijímame," povedal.
Pápež povedal, že prijímanie sa môže uskutočniť postojačky "s oddanosťou" alebo na kolenách, podľa toho, ako to bolo určené jednotlivými biskupskými konferenciami. Prijímanie tiež môže byť udelené na jazyk, alebo "kde je to povolené" na ruku.
František vyzval ľudí, aby využili čas po tom, ako dostali prijímanie, k hlbšej modlitbe a k tichšiemu rozhovoru s Ježišom zo srdca.
"Eucharistia nás posilňuje, aby nám poskytla ovocie, kvety dobrých činov," povedal. Prijímanie Eucharistie je prijímanie Krista, ktorý je "taký dobrý a veľký", že premieňa ľudí.