Pilotný projekt už štartoval v úlohe “marketingového“ pomocníka,ale v skutočnosti môže byť všetko oveľa horšie.
V USA bolo uvedené do pokusného prevádzky zariadenia Nielsen – hlasovýanalyzátor televíznych programov, ktorý sa pripája priamo k inteligentnýmtelevízorom. Startup využíva technológiu rozpoznávania preferenciíGracenote, pomocou ktorej je sledovaná aktivita používateľa a vyberanákontextová reklama, uvádza Adweek
V perspektívne technológii však vidia americkí odborníci reálnenebezpečenstvo – po škandále so zhromažďovaním údajov v obyčajnýchchytrých televízoroch môžu americké federálne úrady prostredníctvom súdu požadovať úplný opis technológie, ktorá, ako uvádzajú odborníci nabezpečnosť, môže fungovať s veľkým množstvom slabých miest.
Oficiálne je systém testovaný v piatich veľkých mestách – analyzátorobsahu je inštalovaný tak na vysielanie, tak na internetové prenosy, čo umožňuje robiť maximálne hlboký záber údajov o ľuďoch. Ak efektivita abezpečnosť systému budú dokázané, “veľký brat“ bude zabudovaný dointeligentných televízorov už na závode.