Británia nariadila zákaz reklám, ktoré obsahujú „škodlivé rodové stereotypy“ alebo podnecujú k nenávisti a urážaniu. Informuje BBC.
Výbor pre reklamu (Committee of Advertising Practice) uviedol, že „škodlivé“ stereotypy v reklamách negatívne prispievajú k tomu, ako sa ľudia pozerajú na seba a ich roly v spoločnosti.
Úrad pre reklamné štandardy (Advertising Standards Authority), ktorej podlieha výbor pre reklamu, vyhlásil, že „škodlivé“ stereotypy môžu obmedzovať túžby, príležitosti a rozhodnutia detí, mladistvých i dospelých a tieto stereotypy môžu byť posilnené určitými reklamami, čo má za dôsledok nevyváženosť rodov.
„Naše dôkazy ukazujú ako dokážu byť rodové stereotypy v reklamách škodlivé a prispievajú k nevyváženosti v našej spoločnosti. V reklamách sme našli niektoré zobrazenia, ktoré limitujú ľudský potenciál,“ povedal výkonný riaditeľ Úradu pre reklamné štandardy, Guy Parker.
Branislav Zaujec