Americká značka spodnej bielizne Victoria’s Secret oznámila spoluprácu s svojou prvou transgender modelku. Dvadsaťdvaročná Valentina Sampaiová bola ešte pred dvanástimi rokmi chlapec, teraz sa však objaví ako modelka v kampani ženského spodného prádla. Informuje The New York Times.
To, že si značka najala Sampaiovu na katalógové fotenie potvrdil aj jej agent. Médiám povedal, že Sampaiová „verí, že je to skvelá príležitosť na prekonanie prekážok“ v módnom priemysle „a že to prispeje k rozšíreniu zastúpenia všetkých.“
„Nikdy neprestaň snívať,“ napísala neskôr Sampaiová na Instagram. Niektorí však tento krok považujú za oneskorený.
Historicky prvá spolupráca značky s trangender modelkou prichádza rok potom, čo šéf marketingového oddelenia Victoria’s Secret Ed Rázek povedal, že sa plus size modelky a transexuáli na móla nehodia. „Nemyslím si, že naša bielizeň je pre všetkých. Sme špeciálna značka, nie sme obchodný dom,“ uviedol Rázek vlani pre časopis Vogue. Neskôr sa však za svoje slová ospravedlnil. Dnes už značka Victoria’s Secret ide poslušne v stopách napríklad značky Gillette, ktorá svojimi transrodovými reklamami pobúrila svojich zákazníkov a prišla o 8 miliárd dolárov. Ani to však značku neodradilo od šírenia tejto spoločensky zhubnej ideológie. Viac si môžete prečítať aj v tomto článku.
V pondelok, v rovnaký deň ako najali Sampiovú, spoločnosť oznámila zamestnancom, že pán Razek odchádza do dôchodku. Podľa The Guardian však podal výpoveď.
GLAAD, ktorý sa venuje LGBTI problematike, uviedol, že Sampaiovú najali v čase, keď transgender ľudia sa stávajú v reklame viditeľnejší, a to aj vďaka kampaniam značky Calvina Kleina, Gap a H&M.
Victoria’s Secret je v USA stále vedúcou značkou v oblasti spodného prádla, ale jej podiel na trhu klesal, pretože sa snaží udržať krok so súčasnou dobou plnou „politickej korektnosti“. „Ak nemôžete modernizovať, ak nemôžete uniknúť svojim koreňom, od ktorých ste začali, budete mať problém zostať relevantný,“ povedala Mette H. Kurt, konkurzná právnička. „A toto je ich problém práve teraz. Ich základná identita je založená na tom, čo ženy považujú teraz za zastarané. “
Modelka Karlie Klossová nedávno povedala pre Vogue, že sa rozhodla prestať pracovať s Victoria’s Secret, pretože obraz, ktorý vytvárajú sa nezhoduje s tým „aký druh správy, chcem poslať mladým ženám do celého sveta o tom, čo to znamená byť krásny. “