Britská televízia zamestnáva ľudí, ktorí sa identifikujú ako LGBT v počtoch, ktoré výrazne prevyšujú ich prítomnosť v bežnej populácií. S týmito zisteniami prišiel veľký prieskum televízneho odvetvia.
Mediálna spoločnosť Creative Diversity Network (CDN) skúmala "viac než 30 000 foriem rozmanitostí v súvislosti s viac než 600 000 televíznymi produkciami."
Hoci gayovia a lesby tvoria 6,4 % pracovnej sily Spojeného kráľovstva a národnej populácie, percento televíznej obrazovej produkcie od tejto skupiny bolo vo všeobecnosti vyššie u britských televíznych staníc.
V BBC dosiahli homosexuálne televízne obrazové príspevky 10,7 %; v ITV to bolo 10,5 % a na Channel 4 to bolo 13,1 %.
Zistilo sa, že stanica Channel 5 mala najvyššie percento obrazových príspevkov od homosexuálov - 18,1 % - čo predstavuje takmer trojnásobok ich 6,4 percentnej prítomnosti v bežnej populácii.
Televízia Sky mala najnižšiu percentáž, ale 7,6 percent je stále výrazne viac než ich zastúpenie v britskej spoločnosti.
Obrazové a mimo-obrazové príspevky sebaidentifikovaných homosexuálov dosahujú 12,8 % resp. 14,3 % v prípade detských programov.
"Ľudia, ktorí sa identifikujú ako LGBT, sú zastúpení vo všetkých žánroch, bez výnimky, na obrazovke aj mimo obrazovky," uvádza sa v správe.
Správa tiež odhaľuje zastúpenie homosexuálov na rôznych výrobných pozíciách. Homosexuáli obsadzujú 14,9 percent všetkých pozícií vyššie postavených produkčných pracovníkov, 20,6 percent ich pracuje ako producenti a neuveriteľných 26,3 percent slúži ako sérioví producenti, čo je viac než štvornásobok skutočného podielu homosexuálnej populácie v Spojenom kráľovstve.
Informácie o (ne)obrazovom zastúpení transgender ľudí sú útržkovité, pričom väčšina týchto informácií bola revidovaná kvôli malej vzorke.
Prieskumy z televízneho odvetvia v USA zaznamenali podobné zistenia.
Vo svojej výročnej správe o stave zastúpenia LGBT v televízii zverejnenej koncom minulého roka, pro-LGBT skupina GLAAD uviedla: "Z 879 seriálových postáv, ktoré by sa mali objaviť v hlavnom vysielacom čase v budúcom roku, sa 90 (10,2 %) počítalo za LGBTQ."
"Zastúpenie" v hlavnom vysielacom čase v USA je viac než dvojnásobné v porovnaní s odhadom spoločnosti Gallup z roku 2017, podľa ktorého sa 4,5 % obyvateľov USA identifikuje ako LGBT.
Je zaujímavé, že nadmerné zastúpenie homosexuálov na pozíciách na obrazovke i mimo nej zostáva nižšie ako to, čo väčšina ľudí nepravdivo považuje za percento homosexuálov v populácii.
Dôkazom marketingových schopností LGBT lobistov a promotérov je skutočnosť, že Američania naďalej veria, že v priemere 25 percent populácie tvoria gayovia či lesby, čo je viac než päťnásobok skutočného počtu.
Celkovo 90 percent Američanov verí v toto nafúknuté číslo, pričom 54 percent Američanov odhaduje, že gayovia a lesby tvoria viac než 20 percent populácie, uvádza sa v prieskume spoločnosti Gallup zo 17. júna 2019. Iba 8 percent opýtaných sa priblížilo k presnému odhadu LGBT populácie v Spojených štátoch - okolo 4,5 percent.
"Nadhodnotenie homosexuálnej populácie v krajine môže byť čiastočne dôsledkom nadmerného zviditeľnenia skupiny," naznačovala spoločnosť Gallup v tom čase. Odvolávali sa pritom na správu GLAAD, ktorá zistila, že 8,8 percent televíznych postáv sú LGBT.