Súd majstra sommeliérov vyhlásil, že prestáva používať titul v oblasti vinárstva "master sommelier" z dôvodu potenciálnych rasových aspektov. V posledných týždňoch prežívajú veľké marketingové problémy aj rôzne značky, vrátane Eskimo Pies, Uncle Ben's a Aunt Jemima. Prestali v súčasnosti používať určité slová, o ktorých sú presvedčení, že môžu niekoho uraziť. Slová ako "belosť/zjasňovanie", "bledý/plavý" a "spálňa pána domu" sa údajne považujú za kontroverzné.
Asociácia realitných agentov Houstonu (HAR) už viac nepoužíva označenie "master bedroom" (spálňa majiteľa/pána domu) pri popise spální a kúpeľní vo svojich ponukách; namiesto toho používajú termín "primary" (hlavná). Najmä tento termín je veľmi ošemetný, pretože mnohým ľuďom pripomína obdobie otroctva a otrokárov (v angl. slave masters). Zmena v názvosloví sa údajne uskutočnila potom, čo sa niekoľko členov HAR sťažovalo, že slovo "master/pán" je netaktné a necitlivé. HAR informuje, že slovo "master" nebude používať vo svojich ponukách, ale agenti ho môžu používať pri konkrétnych popisoch fotografií alebo marketingových materiálov.
Súd Master Sommeliers, ktorý "stanovuje celosvetový štandard vynikajúcej kvality nápojovej obsluhy v rámci hotelových služieb" prestáva používať termín "master sommelier".
Najväčšia svetová spoločnosť v oblasti kozmetiky a skrášľovania, L´Oreal, vyhlásila, že prestáva na svojich produktoch používať slovo "bielenie/zjasňovanie/zosvetľovanie". Kozmetický gigant oznámil, že zo všetkých pleťových prípravkov na večer odstraňuje slová: biele/zjasňovanie, plavý/bledosť, svetlo/zosvetľovanie.
Najväčší svetový producent mydlových produktov, Unilever, oznámil, že aj on odstraňuje zo svojich výrobkov slová: "bielenie" alebo "zjasňovanie/zosvetľovanie". Premenuje aj svoje výrobky Fair&Lovely krémy na zjasnenie pleti, ktoré sa predávajú najmä v Ázii, pretože tento názov evokuje iba "jeden ideál krásy". V petícii, ktorú už podpísalo viac ako 13.000 ľudí, požadujú zastaviť predaj týchto výrobkov. "Tento výrobok profituje z medzinárodného rasizmu a vyvoláva medzi svojimi spotrebiteľmi emócie, namierené proti čiernym", hovorí sa v petícii. Unilever uviedol, že sa pousiluje o "víziu krásy, ktorá ulahodí viacerým".
Johnson & Johnson oznámil, že sťahuje výrobu dvoch pleťových zosvetľovacích krémov. Táto nadnárodná korporácia prestáva vyrábať produktovú líniu Clean & Clear Fairness v Indii a Neutrogena Fine Fairness v Ázii a na Strednom východe. (slovo ´fairness´ tu znamená belosť/plavosť/jasnosť/svetlosť, v tomto prípade ide zjavne o pleť; pozn. prekl.)