Screen-Shot-2023-07-05-at-2.03.24-PM-810x500.png

Argentínsky arcibiskup kritizuje pápeža Františka a pápeža Fernándeza za "doktrinálny relativizmus

73
Kultúra smrti

Argentínsky arcibiskup Hector Aguer kritizoval pápeža Františka a arcibiskupa Victora Manuela Fernándeza za presadzovanie “doktrinálneho relativizmu.” 

Aguer v liste, ktorý preložil a zverejnil blog Rorate Caeli, uviedol, že Argentínčania František a Fernández “kolonizovali pápežský Rím.”Napísal, že František “prenasleduje a likviduje tých, ktorí nedržia krok s doktrinálnym relativizmom vyznávaným latinskoamerickou (argentínskou, povedzme) oficialitou.” 

Aguer je emeritným arcibiskupom La Platy v Argentíne. V roku 2018 ho vystriedal veľmi kontroverzný arcibiskup Fernández, Františkom’ novo vymenovaný šéf Dikastéria (predtým Kongregácie) pre náuku viery. Aguer pozná Františka aj Fernándeza už desaťročia. 

Je to už druhý list kritizujúci Františka, ktorý Aguer zverejnil v júli. Začiatkom toho mesiaca argentínsky prelát prirovnal heterodoxnú synodu o synodalite k “globalistickej Agende 2030” OSN. a protestantskej schizmy. 

Aguer vo svojej najnovšej kritike napísal, že František’listom novovymenovanému Fernándezovi“nepriamo zamýšľa prepracovať dejiny bývalého Svätého ofícia.” 

Aguer cituje Fernándeza, ktorý o bývalom Svätom ofíciu povedal: “tento názov, alebo názov inkvizícia — ako sa tiež nazývala — je trochu desivý, pretože to bolo miesto prenasledovania heretikov; pápež František hovorí, že niekedy sa používali nemorálne metódy, ako druh spravodajstva a kontroly a dokonca v určitom bode aj mučenie.”  

Aguer poznamenáva, že “táto veľmi vzdialená narážka zabúda na stáročia cirkevných dejín a zastavuje sa pred Kongregáciou pre náuku viery, ktorú viedol kardinál Joseph Ratzinger — neskôr Benedikt XVI.” 

Osemdesiatročný Aguer pripomenul Fernándezove’slová o synode o synodalite: “objaví sa množstvo tém, pretože je [synoda] plánovaná s otvorenosťou, aká tu ešte nebola; je to jedinečný priestor, kde pápež sedí, nie aby znížil hranicu, ale aby si vypočul rôznorodosť názorov a pokúsil sa dosiahnuť určitý konsenzus.” 

Fernández ďalej naznačil, že prístup Cirkvi’k morálke sa musí zmeniť oproti tomu, aký bol “pred 40 rokmi.” 

“Existuje poslanie, a to, že sa musím uistiť, že veci, ktoré sa hovoria, sú v súlade s tým, čo nás František naučil. Dal nám pohľad, širšie chápanie a my dnes nemôžeme reagovať rovnako ako pred 40 rokmi,” pokračoval Fernández. 

Aguer ponúkol svoj “preklad” toho, čo znamenali slová šéfa novej doktríny”: “Prekladám: ‘existuje absolútna sloboda pre všetky výmysly a machinácie; len si treba dať pozor na “spiatočníkov”, ktorí tvrdohlavo nasledujú cirkevnú Tradíciu.’”  

“Tým, ktorí dobre rozumejú, to vysvetľuje zmysel súčasnej pápežskej ideológie, podľa ktorej pápežská monarchia prenasleduje a likviduje tých, ktorí nedržia krok s doktrinálnym relativizmom vyznávaným latinskoamerickým (treba povedať argentínskym) úradníctvom,” uviedol Aguer. 

“Postoj, ktorý som načrtol — na základe skutočných výrokov, ktoré zozbierali noviny — je absolútne v rozpore s historickou hĺbkou cirkevnej starostlivosti o vieru od čias apoštolov,” pokračoval. “Dokonca aj v časoch, keď pápežskú moc vykonávali kreténi, sukničkári, svetskí muži alebo obete cisárskych zásahov, vždy sa staral o to, aby Pravda, ktorú Kristus zveril Cirkvi, nebola pošpinená.” 

Aguer akoby naznačoval, že ani pápeži minulosti, ktorí žili nemorálnym životom, nepodkopávali učenie Cirkvi takým spôsobom, ako to robil František. 

Argentínsky prelát konfrontoval Františkov’ prístup so slovami Svätého písma: 

Preskúmajme apoštolské učenie zaznamenané v Novom zákone. Obmedzím sa na jediný citát: “Zaprisahávam vás pred Bohom a Ježišom Kristom, ktorý bude súdiť živých i mŕtvych, a v mene jeho Zjavenia a jeho kráľovstva: ohlasujte Božie slovo, naliehajte pri príležitosti alebo bez príležitosti, argumentujte, karhajte, napomínajte, s neúnavnou trpezlivosťou a s horlivosťou učte. Lebo príde čas, keď ľudia už nebudú znášať zdravé učenie, naopak, unesení svojimi sklonmi budú vyhľadávať množstvo učiteľov, ktorí im budú lichotiť uchu, a odvrátia sa od pravdy, aby počúvali výmysly [grécky text hovorí o mýtoch]. Ty však pozorne sleduj…...” Takto píše apoštol Pavol svojmu žiakovi Timotejovi (2 Tim 4, 1-5). 

Aguer ďalej poznamenal, že cirkevní otcovia aj koncily vždy odsudzovali herézy a “ľudí, ktorí šíria bludy.” 

“Je to stály postoj,” povedal. “Povinnosťou nie je len prehlbovať, osvecovať a šíriť Pravdu; Pravdu treba obhajovať, keď je podkopávaná. To sa vždy robilo. A robiť to si vyžaduje ostražitosť. V citáte z 2 Tm 4, 5 sa grécky hovorí: ‘sy de nēphe en pasin;’ je to namáhavé a všeobjímajúce zamestnanie.” 

Aguer už viackrát verejne obhajoval učenie Cirkvi a nevyhýbal sa ani kontroverzným otázkam. V roku 2016, keď bol ešte arcibiskupom La Platy, argentínskeho preláta štát vyšetroval za odsúdenie sexuálnej nemorálnosti, ktorú nazval “kultúrou smilstva.”