“Môj 9-ročný syn sa ma spýtal: ‘Mami, čo je to potrat?’”, spomína Susan Ciancio, ktorá musela odpovedať na túto otázku dávno predtým, ako sa stala riaditeľkou a výkonnou redaktorkou American Life League’s Culture of Life Studies Program. Vysvetlila: “Musela som byť úprimná. Vysvetlila som, že je to vtedy, keď matka nechá zabiť svoje dieťa skôr, ako sa stihne narodiť."” Naproti tomu, keď plánované rodičovstvo poskytuje školám svoju značku sexuálnej výchovy, úprimnosť nie je súčasťou vyučovacieho plánu. Potratový gigant pod rúškom vzdelávania prezentuje odňatie života dieťaťa ako jednoduché A, B, C: Potrat je v poriadku, Deti a zbytočné a Kondómy vám umožnia “hrať sa” koľko chcete bez následkov. Rodičia môžu byť pripravení čeliť tomuto škodlivému svetonázoru a obhajovať pro-life posolstvo pripravenou obranou založenou na biblických pravdách a hrdinoch viery.
Ciancio, ktorý vyštudoval psychológiu a sociológiu, je veľmi znepokojený tým, čomu čelia dnešní rodičia.
“Nemali by sme podceňovať spúšť, ktorú môžu na rodiny napáchať vonkajšie vplyvy, ako je plánované rodičovstvo, varuje Ciancio. “Bohužiaľ, zastaviť indoktrináciu na školách môže byť ťažké, ale existujú účinné obranné a útočné taktiky, ktoré môžete spustiť z domu, aby ste podkopali potenciálne škody, ktoré môžu byť výsledkom propagandy potratovej loby”pre študentov.
Ciancio ponúka niekoľko stratégií, ako potvrdiť posvätnosť ľudského života:
Podieľajte sa na príbehoch biblických mužov a žien ktorí otvorene demonštrovali hodnotu nenarodených detí
Jochebed, Mojžišova matka, ukázala, ako ďaleko ju dovedie materská’láska, aby ochránila svoje dieťa. Biblia hovorí, ako ukryla svojho malého syna v košíku na rieke, aby unikla egyptskému vládcovi’príkazu zabiť všetkých mužských potomkov.
“Príklad mladej Panny Márie sa nám hneď vybaví,” poznamenal Ciancio. “Mária a Jozef sa pokorne a hrdinsky vyrovnali s ‘neplánovaným tehotenstvom.’ Hoci dieťa Kristus bolo počaté božským spôsobom, tento zázrak narušil ich pôvodné plány a spôsobil, že nepochybne museli čeliť spoločenskému tlaku, nedôvere a odsudzovaniu zo strany okolia.
Pripravte posolstvá tak, aby boli primerané veku, či už je vaše dieťa predškolák, “tween,” alebo tínedžer
Deti už vo veku troch rokov si dokážu zapamätať jednoduché Modlitba za nenarodené deti. Osemnásťročný syn Ciancio’sa naďalej pravidelne modlí za “malé deti ohrozené potratom” modlitbou, ktorú sa naučil ako batoľa.
Výskum Programu štúdií kultúry života naznačuje, že rodičia by sa mali vyhýbať grafickým detailom, keď sa o potrate rozprávajú s deťmi mladšími ako 5tá trieda. Je však dôležité vedieť, že tie v školách budú pravdepodobne vystavené tejto problematike v skoršom veku. Ciancio zdôraznil, že je’dôležité, aby rodičia, ktorí si vážia život, boli aktívni.
“Posilňovanie lásky k predčasne narodeným deťom a ich matkám je skvelým základom, na ktorom sa dá stavať pri deťoch v základnom veku,” zdôraznil Ciancio.
Študenti na stredných a vysokých školách budú vystavení istej rétorike a dezinformáciám, či už prostredníctvom správ, kamarátov alebo sociálnych sietí. Ciancio poznamenáva, že je dôležité preraziť cez tento šum jasnou a neskreslenou pravdou.
“Jasne definovať, čo je potrat vo všetkých jeho najškaredších pojmoch, je vhodné,” vyhlásil Ciancio. “Hrozný fakt, že pred narodením dieťaťa“sa mu pri chirurgickom potrate odtrhnú končatiny alebo že sa malému dieťaťu“spáli koža pri zákroku s fyziologickým roztokom, nie je niečo, čo by sa malo pred tínedžermi a tínedžerkami skrývať. Keď sa kamarátka ‘v ťažkostiach’ zverí svojej najlepšej kamarátke, vaša dcéra musí vedieť, že lekár pri potrate musí znovu poskladať kúsky tela dieťaťa’aby sa uistil, že potrat bol úplný. Váš syn musí byť schopný reagovať na rovesníka – alebo učiteľa –, ktorý tvrdí, že potratová pilulka je ‘bezpečná’ s tým, že prvý liek, mifepristón, vyhladuje dieťa na smrť a druhý, misoprostol, vyvoláva v tele matky prudké kŕče, aby násilne vypudil toto dieťa z jej maternice.”
“Rodičia sa právom obávajú,”hovorí Ciancio. “Prebudené elementy v spoločnosti podkopávajú základné pravdy, ktoré sa rodičia snažia vštepiť svojim deťom. Je to obzvlášť znepokojujúce pre veriace rodiny. Matky a otcovia musia mať oči – a uši – otvorené pre informácie, ktoré neustále bombardujú ich deti.”
Ciancio povzbudzuje rodiny, aby sa učili spoločne. Navrhla, aby rodičia “zahrnuli svoje deti do misie hľadania faktov, aby našli odpovede v cirkevných zdrojoch, ako sú miestne kancelárie pre rešpektovanie života alebo diskusie s duchovnými a cirkevnými pracovníkmi, a potom sa spoločne porozprávali o rozhodnutí nasledovať Kristove“stopy a milovať každého, a nie napodobňovať spôsoby sveta.
“Rodiny – alebo triedy – môžu navštevovať osamelých v pobytových zariadeniach, pomáhať podávať jedlo bezdomovcom, zbierať plienky pre službu pomoci pri tehotenstve za život alebo vziať rodinu s jedným rodičom na prázdninový výlet,” navrhol Ciancio. “Tieto naučené pro-life hodnoty pravidelne uplatňovať v praxi ako spôsob ‘imunizácie’ študentov pred hroznými školskými programami plánovaného rodičovstva’.”
O Susan Ciancio
Susan Ciancio je riaditeľkou a výkonnou editorkou študijného programu Kultúra života a výkonnou editorkou časopisu American Life League Celebrate Life Magazine. Viac informácií o Programe štúdií kultúry života nájdete na cultureoflifestudies.com.
O Americkej lige života
Americká liga života je súčasťou diskusie o potratoch v prospech života od svojho vzniku. Od roku 1979 sa American Life League angažuje v ochrane všetkých nevinných ľudských bytostí od momentu stvorenia až po smrť s pro-life integritou, ktorá sa zasadzuje za každú nevinnú ľudskú bytosť, ktorej život je ohrozený “kultúrou smrti.” Viac informácií nájdete na všetko.org.